Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

dinana skrev 2008-08-12 13:20:31 följande:
    Humm... fika skulle det ju stå. Urban Junglen... nej tyvärr, sålde nog dynan med vagnen... tror jag.. kan inte hitta den i alla fall.. men jag har en annan dyna som jag har till Bugaboon, men den säljer jag ju inte... Men skulle tro att de är rätt lika i modellen.. kommer inte riktigt ihåg
    jag behöver bara låna en dyna o rita av den.tar bara några minuter
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-12 13:27:55 följande:
    Har ingen aning, men skulle tro att den passar i UJn, fast den är sydd efter Bugaboo Frog
    hej skulle jag kunna få rita av sittdynan?
    dinana skrev 2008-08-12 13:23:11 följande:
    Pratade precis med farsgubben och han berätta att vår katt Selma har fått kattungar igen... (två veckor sedan), men problemet är att han inte vet vart de är. Han har försökt med att hålla Selma instängd, men hon är allt en listig katt och är inte alls så lättlurad som pappa verkar tro. Han har bundit fast ett snöre efter henne och följt efter, men nej nej. Så nu återstår jag till frågan .... hur skall han hitta kattungarna? Tips?
    har hon gömt ungarna utomhus?då kan de ligga under nått hus eller gömda i nått snår/buskar.enklast är att smygaefter katten  eller kolla vart ifrån kattmamman kommer från för håll och sen gå åt det hållet och lyssna efter små kissar som jamar

här har man vart flitig idag.det har sytts sittdynor o väskor till vagnar o retro babyfilt och ännu mer ska sys under dagen
    Marayah skrev 2008-08-12 13:46:32 följande:
    Vi skulle väl om inte annat kunna dra igång en fika lista. Fika Fredag 15/8 15:30!!!!Maria, Marko och Filip.
    vart är fikan?måste se om jag har till buss o fika.tösen åker inte gratis längre*suck*så bussen blir numera svindyr
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-12 14:59:28 följande:
    Ja, antingen det, eller om de ligger i någon av grannarnas ladugårdar. Pappa har letat efter dem i snart två veckor. Han har följt efter henne på kvällarna när han släppt ut henne. Har hållit henne instängd och sne följt efter henne i timmar... men nej, ingenting. Han har bundit fast ett snöre efter henne på 10 meter så hon skulle smita ifrån honom.. *haha*
    katter är allt bra smarta.men snart är ju ungarna stora så att de börjar gå omkring så då kanske han finner kattungarna
    dinana skrev 2008-08-12 14:40:09 följande:
    Jo visst skulle du kunna få göra det. Vi kan ju ta det när jag kommer över och kollar på loppisprylar och de där kläderna du eventuellt hade till Molly. Säg bara till när jag kan komma förbi. Jag är ledig imorgon efter 12
    då kanske vi kan ses imorrn?
    Marayah skrev 2008-08-12 14:22:22 följande:
    Sa vi inte att om de blir fint väder så kan vi ta med oss fika o ta de i nån park eller liknande??
    valla gård skulle ju vara bra om det inte regnar
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-12 15:24:43 följande:
    Ja i och för sig så är de ju det =P Men pappa vill inte ha kattungarna... och han vill ju inte ta kol på dem när de är stora inte.... ...men men.. han får skylla sig själv som inte kastrerar de där kattorna.__________________Jag kan komma förbi imorgon efter dagis. Är du hemma då. Tror nog att Molly tycker det är skönt om hon får sova efter dagis.. sover hon ju i vagnen då =)__________________Mulet men uppehåll står det på fredagens väderprognos. Vi kanske kan ta Valla då.... =)
    jag inboxar dig min adress o tlf nr.
    fy fara villket trist väder det är ute.hoppas alla har haft en bra dag.här ska jag strax in på tradera o fixa lite
  • ciccielv

oj vad lugnt det var i tråden.igår kom man inte in på FL som vanligt.börjar tröttna på Fl krånglet nu.

dinana

såg du tlf nr på msn igår?om din lilla tös har feber så kan vi ta det en annan dag om du vill

nu ska det städas o tvättas

• ciccielv
    Marayah skrev 2008-08-13 08:17:07 följande:
    Go morron.. Här har man precis vart med Marko på dagis.. Ville inte alls kliva upp ur sängen i morse.. Funderar på om ja ska ta o sova en stund eller om ja ska strunta i de idag.. Man hinner juh inte mer än gå på dagis så ska man dit igen på dessa 8-11 tider.. Nästa vecka blir de ändring på de. Då ska vi återgå till vår vanliga tid. MEN får då betala för platsen som man inte behöver med dom andra tiderna.. Men de e de nog värt för att kunn/hinna göra något under tiden han e på dagis..GRATTIS Pojkmaffia på din födelsedag!!!  (Om du nu ser detta. Hihi!!)Kommer nog bort en sväng efter 13..
    villka tider går han i vanliga fall våra töser gick tre dagar i veckan 9-13 och en dag 8-11 om jag minns tiderna rätt.

jag trodde att 15 timmarna var gratis även om man valde andra tider eftersom barn from 4 år är gratis.

lillan börjar dagis först nästa vecka.jag kan hålla med om att man knappt hinner nått på mindre än ca 3 timmar.
  • ciccielv
    Marayah skrev 2008-08-13 08:52:16 följande:
    men de e för att dom går över lunch som de kostar. För lunchen ingår inte i de som e gratis vettu..

vi hade gratis när de gick över lunch.de gick efter inkomsten.jag jobbade gratis. maken hade sin låga inkomst under tiden som de åt mat på dagis

äntligen tittar solen fram.

• ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-13 09:45:12 följande:
    Hej på er! Här sov vi till 8 imorse har dock huvudvärk som inte vill släppa, sen har jag ont i min vänstra arm (där jag får strålningen) så jag måste prata med sköterskan om det idag kanske har jag överansträngt armen... Vad ska ni andra hitta på idag? GRATTIS pojkmaffia  
    här har man nyss klippt sonen,alla hans dredlocks klipptes bort.sen så har man dammsugit o tvättar för fullt.

jag ska fortsätta med ett retro lapptäcke under dagen
    Maria84 skrev 2008-08-13 10:00:18 följande:
    Fan rent ut sagt.. Vi får riva ut hela köket, vattnet har gått ned till trossbotten så vi får riva upp allt golv i hela köket. Så det här kommer säkerligen att bli skoj, kommer vara utan kök i flera veckor. SUCK!
    fy vad trist.vet hur det är att leva i ett hus med vattenskador.vi fick det i hallen,badrum,köket pga en toalett som gick sönder när vi inte var hemma.byggfläktarna tog ju livet av en o alla hål som de borrade upp och alla luftkanaler över golven
    Maria84 skrev 2008-08-13 10:06:19 följande:
     Inget vidare väder för grillning heller. Plus att sambon inte får äta nåt sånt just nu för inflammation i käken..
    jag har väntat i veckor på att det ska bli grillväder så man kan grilla på kolonin igen
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-13 10:15:24 följande:
    Jag avvaktar lite angående fikan på fredag, mår inte alls bra nu, men jag skriver på fredag morgon hur jag mår. Smittar gör jag i alla fall inte eftersom jag käkar antibiotika, så ni behöver inte vara rädda för det o dessutom ska jag ju inte pussa på er ändå
    man brukar vara helt borta av penecellinet.jag brukar på skitilla och bli jättetrött av den.hoppas du slipper få svamp utav den
    playmate86 skrev 2008-08-13 10:26:50 följande:
    hej hej nu är jag här igen varit på en kryssning med min sambo och mina förääldrar och min brorsdotter med birka paradisefick det i födelsedags present av min mamma....sambon och jag fick en lyxhytt och allat underbart känner mig utvilad nu,,,någon som ska till stan idag och vill ta en fika kanske???
    hade gärna tagit en fika men här är man luspank till måndag nästa vecka
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-13 10:43:34 följande:
    Här kommer lite bilder på våran duktiga lilla Vincent Vincent sitter i sin gåstol för första gången..han hajjade direkt hur man skulle göra =)Klicka på bildenVincent är superstadig o står jättebra! 4,5 månadKlicka på bildenSuperduktiga Vincent!Klicka på bildenVincent kan ta några steg när man håller i honom o här är han på G att göra detKlicka på bilden
    vilken söt grabb.läragåstolen är ju toppenbra.vår stora tös hade sin mellan 5-11 månaders ålder hon använde den varje dag.
Svar på tråden Linköping, någon? del 2