Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

Mammatill4a skrev 2008-08-19 09:22:04 följande:
    HIHI klart jag är när man väll kommer in, men bara en liten stund till snart kommer mia och fille hit det är bara du hoppar över, vill ni komma på kalas imorgon?? vi ska ha kalas för honom vid 17 tiden , magnus jobbar till 16 och så ska han hämta paket innan så blir de lite tårta som lam kommer baka när han kommer hem från dagis och matilda köper vi kakor oah glas till här ska de bli kalas till 1000 han har ju endå fyllt 5 år ska ner till maxi om¨rådet på fm när barnen är på sitt och handla lite öhh hihi mkt
    vi kommer jättegärna och firar er son.Gladni får komma i oktober när vi firar töserna.hopas du inte föder just den dagen vi ska ha kalaset då.nu får du snart snusa bebis.vad tiden går fort.

jag har en bok som du kanske är intresserad utav?det är en bok om en familj som får ett syskon.man får följa en hel graviditet med bilder på bebben i magen.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-08-19 09:44:27 följande:
    HIHI klart vi kommer men är upptagna den 18 okt och ev den 17,19 för då ska kompisen ha kalas för sin 1 åring hihi ja snart får ja snusa bebbe gud så kul , nja är ju bara 8 v kvar snart så de behövs nog inte..
    lilla A kommer verkligen bli glad när bebben är född.hon skiner som en sol när hon ser bebisar.matilda o ebba vill ha en bebbe.men det blir inga fler.de får vänta tills deras kusiner och storebröder skaffar barn.

är det okej om jag hämtar klädseln imorrn.har lite att fixa här hemma
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-19 10:19:44 följande:
    nu är jag här en liten sväng. har precis lämnat av Molly på dagis, så nu skall man sitta här  vänta på att klockan blir 11 så man kan springa bort och rädda henne =) hoppas nu att allt går bra.
    det kommer nog gå bra.det brukar vara värst fö mamman/pappan som lämnar barnet
    ciccielv skrev 2008-08-19 09:52:26 följande:
    lilla A kommer verkligen bli glad när bebben är född.hon skiner som en sol när hon ser bebisar.matilda o ebba vill ha en bebbe.men det blir inga fler.de får vänta tills deras kusiner och storebröder skaffar barn.är det okej om jag hämtar klädseln imorrn.har lite att fixa här hemma

då tar jag med klädseln imorrn till mig o fixar de sista sömmarna

nu ska jag strax hämta lillan o fixa käk.idag slutar matilda senare i skolan så man slipper stressa

• ciccielv
    dinana skrev 2008-08-19 10:50:15 följande:
    ja det är väl så... känns som om klockan står still här hemma.. men jag skall nog ta å bege mig till dagis i alla fall... får se om man blir insläppt =) de är nog ute å leker nu hoppas jag...
    jag hade jättesvårt att lämna mitt första barn och lillan var det ännu värre då hon storgrät varje gång ochhon grät länge.det visade sig att hon inte gillade sin fröken.men när hennes fröken slutade så funkade det jättebra
    Mammatill4a skrev 2008-08-19 09:58:14 följande:
    ja du efter denna blir de inte heller fler , de får mina syskon som säger att de inte ska ha barn fixa och övrig släkt och vänner imorgon komer ja vara borta på fm, ska ut till ikano med en vän vi ska gå från stationen och ut:-P lite motion har ingen dött av tihi, men du kan ju ta den på em när ni kommer på kalaset
    då ses vi imorrn.fick du påsen av barnen med kalasprylar mm?
  • ciccielv
    Fru T skrev 2008-08-19 20:32:22 följande:
    hejhej nu är vi hemma i kylan igen. Vi har haft det underbart å legat på stranden heeela dagarna (jag i skuggan av ett parasoll då, men brun ändå) å det har vart 35-40* om dagarna jag har haft molvärk,mensvärk å magknip till å från å nu ligger det ett Cb Digital inne på toan å väntar på att ja ska testa i min morronkiss i morron då tanten fortfarande inte visat sig...BIM +16ja vågar inte änns börja försöka läsa ikapp nåt då det ser ut som ni skrivit massor jue men ni kan ju uppdatera mig på om ja missat nåt av intresse
    välkommen hem till trista sverigevädret.det är bara inse att du ska bli mamma om ca 9 månaderGlad.här har vädret varit bara regn med få solskin
    dinana skrev 2008-08-19 20:42:41 följande:
    åååh, gud så spännande! jag håller på å laddar upp inför en busig kväll i sängen. sambon ser dock inte så pigg ut... men det är ju nu det gäller... kanske skall ta å locka in honom i sovrummet snart.. inte det blir försent.
    du får lura in din gubbe i sänghalmen med nått.

här har vi haft det fullt upp idag.efter att ha hämtat tösen i skolan så fick vi följa efter 3 idioter som stal äpplen på flera olika villatomter.dagispersonalen bad dem försvinna och de gick vidare.men de fortsatt LETA efter tomter med äpplen trots att vi gick efter dem.två av den hade rullator men de gick snabbare än viFörvånad.till slut ringde jag polisen då jag hade pratat med en som bodde i villaområdet.dessa tre var visst ofta o stal frukt på tomternaSkrikandes

efter ca 1 timme gav de upp med sin stöldturne.vi låtsades strunta i dem så de gick till vanliga bostadsområdet och åt äpplena med gott samvete trots att de var stulna.de såg oss inte då vi stod dolda.men de fick trevligt sällskap av polisen som kom Skrattandeså de fick nog lära sig lite av svenska lagen

det finns folk till allt.ibland tappar man verkligen hakan.
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-19 10:50:15 följande:
    ja det är väl så... känns som om klockan står still här hemma.. men jag skall nog ta å bege mig till dagis i alla fall... får se om man blir insläppt =) de är nog ute å leker nu hoppas jag...
    lillan var ca  18 månader vid inskolningen
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-19 12:57:38 följande:
    Suck! Min sambo åkte hemifrån lite innan 7 imorse o kommer nu inte hem förrän vid 18 i morgon kväll De skulle iväg på nån kick off med jobbet idag. Fy vad orättvist det känns ibland..här sitter jag med två barn (som dessutom är halvkrassliga båda två) o kan inte göra nåt skoj, medans han är iväg o sover borta, får äta god mat o bara ha det skönt! Jag har sagt att när jag minsann hittar ett jobb efter mammaledigheten så ska det vara ett jobb där man oxå kan åka iväg Usch, känns inte alls kul idag..än så länge har visserligen dagen varit lugn, men det är mååånga timmar kvar innan läggdags o bara för att jag är ensam inatt så krånglar säkert båda barnen som annars brukar sova hur bra som helst..visst är jag optimistisk Dessutom är jag inte van att sova utan sambon, är rädd att sova själv, känner mig bara trygg när han ligger bredvid mig. Vi har nästan inte sovit ifrån varandra nånting sen vi flyttade ihop för 5 år sen.
    vi har det likadant.jag har bara vart ifrån maken när jag låg på BB.och när han jobbade natt.jag vågade aldrig somna innan han kom hem.

mår du bättre nu?hoppas din röst har kommit tillbaka.man brukar vara helt slut efter en halsfluss o penecellinkur.

tjejmiddag igen skulle vara superkul.

det verkara var en del katrineholms folk som har flyttat till linköping.folk i katrineholm är riktigt trevligaGlad.förr var jag där en till flera helger i månaden innan jag mötte min man
  • ciccielv
    Fru T skrev 2008-08-20 07:48:51 följande:
    INTE GRAVID står det klart å tydligt i rutan asså ja blir galen av detta, antingen är det mig eller alla gravtest det är fel på¨...kunde knapt sova inatt alls så vid fem va ja upp å testa redan, har ja sovit lite men nu kan ja inte mer...inväntar att teletiden på kk ska börja å sen är det jag som hänger på telefonen....
    vad trist att det inte visade ett plus.det kan ju vara att du är låghormonare.hoppas du får komma in till kk idag.jag kommer hålla tummarna att du är gravid.med andra barnet testade jag och fick neg.maken sa att jag var gravid och  att testet visade felSkrattande2 dagar senare visade ett nytt test ett stort plus.då var jag gravid runt v 3

annars kan det tyvärr vara att mensen hoppar över en månad.den kan göra det om man är orolig,stressar mycket osv.jag har alltid haft en mens som har kommit som en klocka.men tre gånger har den hoppat över mensen så jag har varit utan mens mellan 45-60 dagar.

har din mens kommir sent förr?
    Mammatill4a skrev 2008-08-20 08:09:01 följande:
    välkommen hem, säger ja med då och fy vad tråkigt att inte de visar nåt, vart kan då din mens ha tagit vägen??Här ska man snart lämna barnen på dagis, sen blir det iknohuset med en kompis , ska gå ut  ditt från resecentrum, så¨ja lär la vara mörr i kroppen ikväll när de blir kalas tajm;-P, men lite motion har ingen dött av.. se bara om skrutt är lugn el om han gungar i otakt när ja går haha, brukar göra de lixom..Nej ha en bra dag allesammans , de ska a försöka ha
    då får du ha det så bra ute på tornby.kan ju tipsa om att lindex har supersöta kläder nu.tusen tack för alla klädernaGlad.här ska det städas o tvättas idag.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-08-20 08:22:46 följande:
    Grattis lite försent då, sj har vi bröllopsdag nästa månad, se vad man kan ta och hitta på då för kul
    vi glömmer alltid vår bröllopsdagSkrattande.vi gifte oss borgligt en valborg hemma i v-rummet
  • ciccielv

förlåt titti

ni andra kan bortse det inlägget då det blev till fel medlem!

• ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-21 15:13:43 följande:
    ciccielv: mm, hon låter helt underbar när hon pratar allt är bara bra med oss hur mår du? hörde att du har lite ont idag :(
    värken har kommit tillbaka med dunder o brak.fick ju bära lillan igår då hon vägrade gå hem från affären.så nu kan man knappt röra sig igen.Ledsenvärktabletterna hjälper inget.så nästa vecka ska jag försöka få tag i vc igen och se till att de kollar upp mig igen.sist trodde de det var gynekelogiskt fel.men det var det inte.
    jag kan ju inte sitta på huk för då är det kört i många veckor framåt.tyvärr har jag behövt sitta på huk nu när man renovera klart sonens rum

har N börjat krypa ännu?
Svar på tråden Linköping, någon? del 2