Inlägg från: gosetussen |Visa alla inlägg
  • gosetussen

Är PORR otrohet?

Du har säkert rätt i att det finns väldigt många människor både kvinnor och män som har ursäkten att dom är svartsjuka och därför inte gillar att sambon tittar/konsumerar porr.
    Men det är långt ifrån alla som känner eller resonerar på detta vis kring porr. För min del handlar det definitivt inte om dålig självkänsla eller självförtroende. Jag har ett mkt bra självförtroende och en stark självkänsla samt självkännedom.
    Men jag anser att det är fel att konsumera porr. Av en massa olika anledningar.
    Denna tråd var mest på ploj för att se om det finns människor som kanske anser att det är otrohet med porr. Givetvis så skall ens sambo/man/kvinna få lov att ha ett privatliv med sköna stunder för sig själv. Men det behöver inte inkludera porrtittande. Det finns något som kallas för fantasi och som vissa individer har mer av och uppenbarligen vissa har mindre av!!!

Fratris skrev 2008-07-17 07:28:49 följande:
    Plockar du bara ut ord som passar dig ur meningen eller? Jag sa FRÄMST, inte ALLA. Jag har absolut förståelse för hur kvinnor som blir åsidosatta av sin man är emot porr (dvs: han tillfredsställer sig hellre ALLTID till porr än har sex med sin tjej). Jag skulle heller aldrig tolerera att VI (som i jag och mannen) inte har nåt sexliv enbart pga han ERSÄTTER det med porr. ÄVen fast jag fortfarande inte tycker det är otrohet, men tycker det är åt helvetes fel då jag tycker sex är viktigt i ett förhållande.MEN du slängde bara ur dig en allmän fråga där du undrar om vi ansåg att partnern är otrogen när han bara kollar på porr, så jag ANTOG att du menade det porrtittande som är oftast förekommande, dvs bara då och då, och aldrig så det påverkar vårt gemensamma sexliv. Herregud, killen måste väl få ha sitt eget sexliv också eller? Det lägger väl inte jag mig i.Du måste ju erkänna att mycket (MYCKET, inte ALL) av porrdebatten går ungefär såhär (om man får tro FL då, då massooooor av trådar är såhär): "buhu, jag är såååå besviken på min man, jag såg att han hade kollat på porr på internet och jag mår sååå dåligt för de är blonda o smala med störa bröst - allt som inte jag är!" t.ex. DET är tröttsamt, för det är tröttsamt med människor som vill förbjuda folk de älskar saker bara för att de är osäkra i sig själva. Jag känner samma sak om ohälsosam svartsjuka, där man förbjuder partnern saker, alternativt blir arg/ledsen varje gång han ska dra en runda på krogen med killpolarna t.ex.Min pojkväns ex förbjöd honom att kolla på porr, blev helt rabiat och skrek på honom i flera dagar för att sedan sura i en vecka när hon hittade FHM under hans säng (engelsk tidning motsvarandes typ svenska Café), förbjöd honom till att r*nka för hon tyckte att det "typ är som otrohet" för att hon inte kan kontrollera vem han tänker på/fantisierar om när han gör det. Men samtidigt sa hon att samma sak inte gällde henne själv, för "tjejer gör det för känslan, vi fantasierar inte om andra". Dåligt självförtroende/känsla är bara förnamnet, och tro mig - det är inte ett dugg sexigt...
  • gosetussen
    Anonym skrev 2008-07-17 09:24:52 följande:
    Är det otrohet eller respektlöst att ha fantasier också?Jag som tjej läser gärna noveller för det kittlar mitt sinne. Min man tittar gärna på porr för han tänder mer visuellt (som många killar gör).Tittar man eller läser så skall man göra det på ett snyggt sätt.
    Men om man är i ett förhållande så får ju mannen se det visuella hos sin partner och behöver således ingen porr.
  • gosetussen
    Trandansen skrev 2008-07-17 15:31:35 följande:
    Ja, jag anser det (utan att ha läst era andras svar) och trots att porr normalt sett är visuellt. Man tänder ju trots allt på någon annan och/eller på akten denna utför.
    Det är precis så väldigt många resonerar. Jag anser själv att det är otrohet, men det är inte därför jag i grund och botten är motståndare till porr.
    Men jag tycker definitivt att det kan ses som otrohet. Man tänder på en annan människas kropp och underliv samt sexakt som denna utför.
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:29:55 följande:

Alltså, det där fantasiargumentet är väl inget vidare? Jag har en alldeles utmärkt fantasiförmåga, men jag tänder på att se andra människor ha sex också. Att veta att just de där människorna har gjort just de sakerna. Det kan ingen fantasi i världen åstadkomma.
    Om man inte har så värst mkt till fantasi så kan det inte åstadkommas nej.
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:32:32 följande:

Fast det är ju svårt för en person att t ex simulera en trekant?? Om man nu tänder på sånt vill säga. Kan bli smått komiskt.
    Det är det fantasin är till för. Såvitt jag vet så är vi alla skapade med en sådan. Vissa väljer bara att inte ta till den och på så vis medverka till andra människors misär genom att istället konsumera porr.
  • gosetussen
    Trandansen skrev 2008-07-17 17:36:09 följande:
    Jag hade definitivt tyckt det varit otrohet om min sambo gick på strippklubb och runkade till denna. Det var en mycket märklig åsikt av dig måste jag säga, men alla har vi olika referensramar.
    Ja vi har alla olika gränser för när vi anser att "vår partner är otrogen". Jag kan inte annat än att hålla med dig.
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:39:30 följande:

En vetskap om att något har hänt kan man aldrig fabricera. För den känslan är så vida överstigande fantasin. Speciellt om verkligheten är förbjuden...men jag utgår ifrån att du inte kan relatera till det.
    Om man som enskild individ har haft sex med sin partner och "hittat" på en del smaskiga detaljer tillsammans så är det inte svårare än att man tar till dessa detaljer vid nästa tillfälle man runkar. Eller använder sig av sin fantasi. Har man en fantasi så innebär detta att man kan visualisera fram önskade moment kring en person och därmed bli tillfredställd på detta vis. Allt behöver inte vara tillverkat på fabriksmässigt sätt. Det trodde jag alla vuxna visste om!
    Jag kan inte relatera till porr över huvud taget då jag inte konsumerar skiten. Jag tycker om mina medmänniskor alldeldes för mkt för att vilja bidra till deras misär förstår du Men det kan du nog inte relatera till skulle jag tro
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:40:52 följande:

Jag skulle vilja se dig föreställa en trekant på ett sätt som inte är rent löjeväckande...du pratade ju om att se det visuella i sin partner...
    Klart man kan föreställa sig en trekant. Det kallas att visualisera. Med andra ord föreställa sig något som man därefter onanerar till. Svårare än så är det inte. Likväl kan jag visualisera kring hur mitt framtida hus skall se ut med inredning, med mera. Du borde pröva någon gång. Men det är ju klart. Har man ingen fantasi så blir det svårt.
  • gosetussen

Jag anser inte att man skall konsumera porr överhuvudtaget så vilken slags porr du konsumerar eller inte konsumerar spelar ingen roll. Men jag håller definitivt inte med dig när det gäller fantasin. Jag har upplevt många trekanter i min fantasi utan att för den sakens skull upplevt dom i verkliga livet. Dom har varit hur bra och uppeggande som helst. Så jag tror många människor underskattar fantasins förmåga Alternativt så har dom ingen fantasi!

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:53:01 följande:

Fast om du inte har upplevt en trekant tillsammans med två män så kan du inte på ett fullkomligt trovärdigt sätt återuppleva det genom din fantasi...det är DET jag menar. Och din fantasi förstärks av minnena som du har t ex från att ha tittat på porr, när du sen använder den fantasin. Sen att du drar slutsatser om vad för porr jag konsumerar, eller att jag konsumerar över huvud taget, det får ju stå för dig. Jag är en extremt medveten person när det gäller allt (blir tom pikad för det), bl a miljö, arbetsförhållanden i tredje världen, medveten turism osv.
  • gosetussen

Jag anser inte att man skall konsumera porr överhuvudtaget så vilken slags porr du konsumerar eller inte konsumerar spelar ingen roll. Men jag håller definitivt inte med dig när det gäller fantasin. Jag har upplevt många trekanter i min fantasi utan att för den sakens skull upplevt dom i verkliga livet. Dom har varit hur bra och uppeggande som helst. Så jag tror många människor underskattar fantasins förmåga Alternativt så har dom ingen fantasi!

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:53:01 följande:

Fast om du inte har upplevt en trekant tillsammans med två män så kan du inte på ett fullkomligt trovärdigt sätt återuppleva det genom din fantasi...det är DET jag menar. Och din fantasi förstärks av minnena som du har t ex från att ha tittat på porr, när du sen använder den fantasin. Sen att du drar slutsatser om vad för porr jag konsumerar, eller att jag konsumerar över huvud taget, det får ju stå för dig. Jag är en extremt medveten person när det gäller allt (blir tom pikad för det), bl a miljö, arbetsförhållanden i tredje världen, medveten turism osv.
Svar på tråden Är PORR otrohet?