Inlägg från: gosetussen |Visa alla inlägg
  • gosetussen

Är PORR otrohet?

Tigerakira skrev 2008-07-17 20:53:53 följande:
    Jo fast han tittar ju fortfarande på människor som har sex?!? Så det är ok att titta på en film bara den inte är baserad på sex?Om jag som tjej läser en novell som dom har sex i och blir upphetsad av att läsa är jag oxå otrogen då?
    Men i en novell finns inga människor att titta på. I en novell använder man sin fantasi för att föreställa sig människorna som medverkar.
  • gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 21:08:08 följande:
    Bra porr för mig är när njutningen och sexet är äkta.Du måste ju medge att det finns bra porr också där ingen mår dåligt,likaväl som jag hoppas att alla är rörande överns om att dålig porr med fel grund till det hela existerar.Inget är svart eller vitt.
    Givetvis finns det säkert bra amatörporr där dom som medverkar ställt upp på egen fri vilja och där båda parterna är överrens om att vilja visa upp sin hemmagjorda rulle
    Men vad jag menar är att man aldrig kan vara säker på att dom som medverkar gör det av såkallad "fri vilja". Såvida du inte pratat med personerna som medverkar personligen eller känner dom.
  • gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 21:10:05 följande:
    Ja,nu var det ju faktiskt du som började diskutera helt andra saker än ts och fortsätter med det Jag återgår gärna till det tråden handlar om.
    Ja jag vet Men jag var tvungen att svara på dom inlägg som redan skrivits
  • gosetussen
    Trandansen skrev 2008-07-17 21:19:58 följande:
    Okej, men jag förstår fortfarande inte varför du valt att leva i ett monogamt äktenskap om du drömmer om trekanter, p.g.a. tidigare positiva upplevelser? Då är du väl inte fullt redo att binda dig, eller har jag fel? Kanske ett polygamt alternativ vore mer passande, så du får leva ut dina fantasier fullt ut, menar jag...? Så skulle jag nog gjort i din sits i alla fall, men på dig låter det ju som du redan lever så.
    Ja det låter verkligen så.
  • gosetussen
    Tigerakira skrev 2008-07-17 20:53:53 följande:
    Jo fast han tittar ju fortfarande på människor som har sex?!? Så det är ok att titta på en film bara den inte är baserad på sex?Om jag som tjej läser en novell som dom har sex i och blir upphetsad av att läsa är jag oxå otrogen då?
    Vanliga filmer har såvitt jag vet oftast en handling utöver en kort frekvent sekund av en eventuell sexakt. Dessutom är det ytterst sällan man ser könsorgan i närbild på en vanlig såkallad tex komedi, eller thriller.
  • gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 21:12:17 följande:
    Varför håller du på och *ler* hela tiden? Finns en hel del sexsidor där man kan prata och se par ha sex.Sen kan man givetvis inte veta om båda partner är med på att visa det men nu var det ju njutningen mellan paren det handlade om,du går från ot till ot Så ska vi återgå till vad tråden handlar om?
    För att jag kan*ler*

Nej enligt mig handlade det inte om njutningen mellan paren. Det handlade om både njutningen och "den såkallade" "frivilligheten" som man onekligen inte kan veta om den existerar eller inte såvida man inte känner personerna villsäga. Jag har hela tiden pratat om frivillighet och om man kan vara "säker" på denna! Men nu återgår vi till ämnet i ts. Med andra ord om man anser att porr är otrohet. Jag anser det. Även om det inte är den primära anledningen till varför jag är porrmotståndare!
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:28:47 följande:

Exakt! Nu är jag lite OT, men jag blir otroligt förvånad över att människor inte pratar om sånt här innan de bestämmer sig för att starta en seriös relation. Jag har alltid "testat" mina tilltänkta för att kolla så vi är på samma våglängd...det måste man i alla fall göra om man har åsikter som är väldigt bestämda åt något håll.
    Det har du rätt i. Jag skulle aldrig kunna leva med en människa som inte har samma värderingar ( kring dom väsentligaste ämnena) som jag.
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:45:53 följande:

Säker kan man nog inte vara på något här i livet. Däremot kan man göra rimliga gissningar i de allra flesta fallen. Att se skillnad på fejk och äkta i de här sammanhangen är faktiskt inte särskilt svårt.
    Finns folk som fejkar bra orgasmer*s*
    Oavsett så handlar det inte om dom får orgasm eller inte. Det handlar om att båda parterna ska tycka det är okej att visa upp sin hemmagjorda p-film på tex en offentlig sajt för amatörporr. Det händer ofta att människor lägger ut privata filmer sk amatörporr för att hämnas på sin partner. Med den tanken i bagaget hade jag inte kunnat sitta och njuta åt en film där man faktiskt inte kan vara säker på att dom medverkande "frivilligt" ställt upp på att exploatera sina kroppar offentligt.
  • gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 21:47:09 följande:
    Det är väl klart som korvspad att man aldrig någonsin kan vara 100% säker,inte på någonting här i livet.Överlag tycker jag man relativt snabbt ser om det är äkta njutning eller inte,sen finns det de som säkert bara är väldigt bra skådespelare men som sagt det jag framförallt tänder på är att se andra människor njuta av det de gör tillsammans.Slutsatsen är trots allt att det finns både bra och dålig porr,porr kommer alltid att finnas,bra som dålig,sex säljer.Så nu kan vi väl återgå till det som det egentligen handlar om ?
    Det finns mycket som säljer här i livet. Våld och sex är en av dom.
    Men för den sakens skull så behöver inte det innebära att man som enskild individ måste konsumera skiten och därmed bidra till andra människors misär! För att återgå till ämnet. Ja. Jag anser att porr är otrohet som jag skrev i ett tidigare inlägg, dock är inte detta den primära orsaken till varför jag är porrmotståndare. Men och åter med. Den sekundära är att porr är otrohet för mig. Nu är jag inte OT längre
  • gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 21:54:08 följande:
    Och jag anser det inte
    Då har vi inte så mer att diskutera sinsemellan, mer än att svara på andras inlägg då med andra ord
Svar på tråden Är PORR otrohet?