• Maja T

Österbottniska motionstråden 2

Dags att starta ny motionstråd för alla motionssugna Österbottningar.

Välkomna med, gamla som nya, för att diskutera olika former av motion och allt som hör till.

Här kan vi tipsa varadra, peppa, ge råd, få råd, berätta stolt om våra motionsbravader och förhoppningsvis också få inspration till mer fart och fläkt i vardagen.

Ut och rör på er, flickor!

Gamla motionstråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m32155991.html

• Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2
  • Lillja

Joffan, du har ett meddelande!

Nä-ä, tussimamma, stackars dig som fortfarande är förkyld och Lula samma sak!

Lolita, får sonen läxa i jumpa? Det låter intressant och bra!

Idag blev det 9.960 m i skogen för min del. Stön, vad tungt det var att springa på spånbana jämfört med riksåttan! De hade fällt en massa träd längs vägen så ibland kändes som om man löpte hinder . Visst är det bättre för lederna att springa på spånbana men betydligt tyngre!

• tussimamma

Lillja- ja å vill du få riktit bra motion kan du ta na kalhyggen å na måsar å na steinfält tärimilla

• Lolita82

Lilja: jå di har 2 ggr i veckan läxa i jumppa. Cyckling 15 minuter. Men idag for vi 1 timme men he e ju skönt ti få fara ut iallafall en stund..

• anka1079

hej, hurtbullar...min motion blev gräsklippinng idag ...här ska det ju laddas inför 200:år sedan slaget mellan Sverige och Ryssland...

det har varit så mycekt att jag inte hunnit ut ordentligt så man blir så frustrerad...

• anka1079

vet ni - ja hann ut på 45 minuter stavgång ...skönt...

• Joffan

Ja ha spela fotboll ida. Mammona mot 8 åringa. Å vi fölora å no vart ja slut ti spring bakett adi arma bolln. Så he blev motion fö me ida.

Stolt 5-barns mamma
  • Lillja

Lolita, vad fiffigt med jumpaläxa!

Bravo anka! Stavgång är kul! Och gräsklippning också för den delen. Fast den säsongen verkar vara förbi.

Joffan, fotboll är minsann häftig motion. Det är ju nästan som intervallträning!

Igår kände jag av en liten förkylning i kroppen. Nu har jag en kur Sanasol på g och hoppas att förkylningen inte bryter ut. Nån joggning blir det knappast för mig ikväll. Byter ut joggningen mot mattpiskning.

Hoppas alla sjuklingar kurerat sig nu! Ha en skön och solig torsdag!

• tussimamma

Dagens dilemma;

Man ha jo läst att om man ska föbäter se eldä ens uppehåll kondition, så ska man motioner 2gang i viko fö ti uppehåll å tri gang fö ti föbäter.

Så flickona. Ja tå som springer i skogen i snitt eingang i viko å ha så gjort i 2-3måna. (stundvis har e vari meir, nagang har e gaiji 2viko pga diverse krämppor) Ja bodi jo tå egentligen va i sämbe skick ida än va ja va i maj. VAFÖ ork ja tå spring 5km i skoji i dagsläget tå ja int orka spring 3km efter vägen i maj? Vafö sprang ja 8km på väiji tå ja testa jä na vikor san? Vafö ha km-tidre sjunkt? Vafö vafö vafö???

Om man tänker efter, så bodi ja jo va ritti skit nu å ba va sämber å sämber å sämber..Bodi int ork ga ti matboli nameir heldä.

• Trollens mamma

BRAVO flickor tå ni orkar motionera!!! *Applåderar*

tussi:Tja,så de sejr di.Och täför sko jag vila hind spring 3 gang/viko.He gick bra hejla soman,och visst var jag betär iform tå en nu tå jag bara hindar max 2 gang/viko.MEN he är säkert grömt individuellt hur man upplever i.Jag märker nog om jag springer mejr sällan.Raaatis va he gar fort neråt.

Jag ska och spring ikvälld,FAST jag int är 100% frisk.Kännder me liiiti sår i halsen och småsnoro.Men jag behöver jo int tänk jag ska slå na rekordtider ikvälld,mejr ta en skönan lunk!Var är he för förkylning dähär som int ger me se???
    Jag känd me frisk i 5 dagar,saaan byrja näsa rinn igen...och na allergi har jag int visa prove.Jag var IRRITERA!!!!

Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2