• Maja T

Österbottniska motionstråden 2

Dags att starta ny motionstråd för alla motionssugna Österbottningar.

Välkomna med, gamla som nya, för att diskutera olika former av motion och allt som hör till.

Här kan vi tipsa varadra, peppa, ge råd, få råd, berätta stolt om våra motionsbravader och förhoppningsvis också få inspration till mer fart och fläkt i vardagen.

Ut och rör på er, flickor!

Gamla motionstråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m32155991.html

• Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2
  • Trollens mamma

Oj ni är på G!!!Lillja,15 km är he längsan jag sprang!Och stavgång är jo så bra,fast jag allder har lärt me ti tyck om i.

Jag har arbejta lang dag idag.Var irritera och tröjtt tå jag kom hejm,men tå är he bara ti fortsäti me ana skifti....Voj,ho,ho!!!

Kl.8 somna jag vi köksbooli,vakna till och böjt om och for och spring en vändo.Vart int na mejr än 8 km,men tå jag är sååå rädd att spring i mörkri...fy,hur ska man bli van me dähär?????

Och tå jag kom inna fyri dörrn nös jag 30!!!!!gang!!!! Och jag ljuger int...och neee.....jag är INT allergisk.

• Lillja

Joffan, tänk att du kommer ihåg! Jo, det var 6:or jag började med. Stavgång är nog väldigt bra motion. Får du kanske nån med dig så känns det inte lika enformigt?

Anka, du är duktig du! Jo, jag belönar mig själv med något sportigt när jag nått en milstolpe i träningen. Nu senast blev det en pulsklocka och det behövde jag verkligen. Jag har som målsättning att springa 25 km före årskiftet (i ett sträck , inte totalt ) och då får jag köpa en ny träningsdräkt i julklapp åt mig.

Pilates, joga mm är säkert bra träning men inget för mig. Jag har så mycket pirr och spring i benen så jag måste helt enkelt röra på benen så mycket som möjligt när jag tränar. Det bor en rastlös själ i mig.

Trollens mamma, jag tycker också det är lite obehagligt att springa i mörkret. Ofta springer jag tillsammans med någon annan eller på morgonen. Hmm, är du nu heeelt säker på att du inte har nån korsallergi? Det låter nog ganska otroligt det där! Usch, vad jag lider med dig! Krya på dig nu.

• anka1079

ja, nu kommer höstmörkret på. Men jag har ju en kompis med mig varje gång ...vår labrador... som det ser ut nu blir mina motionsrundor efter kl.20 eller 21. Så snart får jag väl köpa en pannlampa för att hitta min väg fram.

Trollens mamma - e låter nog som nå allergi...ja va och gick i närheten av nå tröskas jag och det kittla passlit i näsan. Ja gick t.o.m snabbare än tröskan

Spring å på allihopa...

• Joffan

TM 8 km e no bra he.

Ja var å spring imoris furi gubben fo i jobb. Å var 5 km å he känsta int na i knä, int ens fast ja fösööka inbill me. Så snart vågar ja buri tro på att ja kan spring igen. Jippiii...

Stolt 5-barns mamma
  • Trollens mamma

Jag har fått svare på allergiproove förra viko,och he visa nada.

Men nog fundera jag entå om jag sko måst försök byri ita na allergimedicin och skåda om he var betär.Men frissamt är he!

Ja usch,dähär mörkret!Jag gillar inte!Och int var he na betär åv att di har siit bjönsspåre några kilometer från oss.Huuu!!!!

Dagens motion vart cykling.Har peeda 2 gang fram åt tillbaks ti skola,va ska he bli...10 km?Så int så myki men betär än noll km.

• Lula76

Applåder åt all som e dukti!

Jag ha ve ti tandläkan..=två tand bort å två stygn.Så ja ligger lågt fortfarand.MEN fökylningen e borta så he e nating positivtGlad

• Lillja

Bravo Joffan! Vad skönt att knäna var ok.

Trollens mamma, jag vet inte om man ska uppmuntra någon att ta allergimediciner men i ditt fall skulle jag kanske be herr el fru Dr skriva ut recept. Hur länge har du varit sjuk? Jag tycker det känns som om du varit krasslig hela hösten.

Vad bra att du Lula är återställd!

Idag blev det en länk på dryga 11 km. Friskt och skönt var det.

• tussimamma

6,5km vart e ikväld. Å he fo sååå saaakta så ja täcks int skriv ho sakta. Men he va arma skönt å gik då så bra Fast int sko ja ha vila varken länger eldä hålari märkt ja tå ja had 300m kvar. Men er int e så oberoend ho langt man far, att man nästan vill stup på mållinjen?? Eldä er e bara ja?

• anka1079

tussimamma ja halder me...

shysst länka både Lilja och tussimamma. Å Lula va skönt att äntligen va frisk. Int så kul att va såde läng sjuk.
    Joffan va bra att knäna va i skick. Jag har förstörd mina med innebandy å fotboll, de bara knakar å brakar. Så därför passar stavgången så bra åt mig.

Jag kom me ut sent omsider. Jag tror ja va nästan enda ute å gick för ja for då klockan va 21. Men e va skönt.

• Lula76

Tjena

Ikvälld ska ja ut om ja tå gar elde springer.Gangjäne får ja int ipi så bra ida än helder men he var jo liti iti tå.

Wov Lillja 11 km

Tussimamma:jär e no ein å som ståplar öve mållinjen, bravo.

Anka:ja bruk no få va fö me sjölv jag å.Ade a gaji å liggFlört

Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2