Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil and Ted syskonvagn del 11

JAg har köpt två axelväskor på stadium, på rea till 100kr styck. Det är spänne på ena sidan, sen har jag bygelen monterad, då är det jättelätt att fästa remmen från handtaget till bygelen, en på varje sida... Jag tog bort axelvadderingen..
    Det var everest har jag för mig..
    Idag ska jag kolla närmare på regnskyddet...
    HAr förresten våran brio sittdyna (inköpt 05 har jag för mig), som fungerar bra, den kan inte sättas fast där uppe, så man få¨r dra upp den när barnet sitter i.vecket bakom rumpan blir också på ett annat ställe, men det är inget som plågar mig, den viks ju endå..Hålen passade iallafall...Har en åkpåse med, men våran 05a växte ur den förra vintern, och jag vill ha en mjuklift till 09an, men ska kolla upp carenas..
    Kommer nog att använda våran brio också, den har hårdlift, och den har vi åkpåsen i..

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • norgesessan

Ja, bromsen på sporten är jobbig....måste ha heltäckande skor iallafall

• norgesessan

Min sambo ville inte köpa vagn alls nu, för det är så länge till, men vi var hos mina föräldrar och dom köpte den, i efterhand var han jätteglad för den..Har haft den en vecka idag...eller igår..

• norgesessan

JAg såg en med kånken ryggsäck på liseberg, hon hadde satt den fast på ena sidan av handtaget, tryckknapparna var på dom små bärhandtagen på ryggsäcken.

JAg köpte ett regnskydd från tullsa, nöjd med det...ett brunt blev det..

• norgesessan

Nu är det bara en teutonia solskärm kvar, sen ska jag sy till nåt footsack liknande nån gång...

• norgesessan

var det förresten nån som inte hadde fått sätt dash i verkligheten, eller var det i en gammal tråd jag såg den kommentaren? den finns iallafall på babyland i Malmö.

• norgesessan

den såg jag på babyland, men kunde inte prova! den var ju billig också...så den passar?? Då blir det den!

• norgesessan

Ja, bromsen på sporten är inte så användarvänlig..

Jag valde inte mellan fler vagnar, en affär i norge sålde ut sporten till 4000 nok (typ 4500 svenska) med syskonsits, vi testade den, och föll för den..dom hadde vibe också, men den kostade nåt med 7000 norska, och sambon tycker inte om designen

MAn kan inte ha ett stort barn liggande och ett annat barn sittande ovanför i syskonsits, inte på sporten iallafall..Vår 3 åring låg i sovläge (helt plant), och jag satte sitsen övanför (inget barn i) men kände med handen i sätet, och hans ben hadde klämts av det..men han sover bra i mer upprätt läge med..

• norgesessan

är brios myggnät uv nät med? Det är P&T näten.

• norgesessan

Gör jag med, men skulle haft nåt som skyddar benen..som idag sov han när vi åt middag ute..men vi hadde tur med skuggan..
    Jag såg dock ett fiffigt sufettsolskydd i köpenhamn i dag, såg säkert 5 vagnar med det...(vanliga vagnar), det var en jättelång suflett som täckte vagnens suflett, och ett bakstycke..hela grejen knöts fast här och där...
    Är det någon som har sätt nåt liknande? Hittade ingen babyaffär så jag kunde inte titta..var bara i stan, inte på Fields..
    Ville gärna prova.

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11