Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

Korkskruv skrev 2008-08-27 13:23:40 följande:
    Hejsan! Har aldrig skrivit i denna tråden tidigare, men tänkte att jag kanske kan få ställa en fråga som säkert nån har svar på.. Beställde en vagn från pramworld igår å i mailet jag fick stod det att det skulle leveraras efter 1-2 arbetsdagar.. men detta antar jag endast gäller om man bor i uk. Nån som vet hur lång tid det tar att få den till sverige? Längtar ju så jag dör nu ju.. Tack på förhand..
    det brukar ta en vecka ca inräknat helgen!
  • Lokatt

en liten uppdatering bara, krokar från kiwi-kid kostar i dagsläget snarare runt 50kr inkl. frakt! dollarn är låg!!

• Lokatt

Alexanders mum skrev 2008-08-27 15:12:12 följande:

Jag hoppar in och ställer ett par frågor då även jag måste köpa P&T osedd om jag ska ha någon. Har läst igenom mer eller mindre hela tråden och undrar om någon kan klargöra följande: (det är sport jag har tittat på) Den genomskinliga plastdelen som syns endast när huvudsitsen är fälld helt för bebis kan man alltså ta bort? Hur sitter den fast, kardborre?Har jag förstått rätt i att singel UV nätet är delbart och en del passar så att man kan sätta den istället för plasten som jag nämnde ovan?Slutligen (för den här gången iaf ) undrar jag hur många som känner att ni har haft problem med att sparka i vagnen när ni går, säg i rask takt? Jag inser ju att det kan vara en illusion men tyckte mig läsa om någon som hade problem med detta, är det någon enstaka eller många? Himla bekymmer att man inte kan få tag på dem där jag bor så jag kunde provköra. Har spanat på strandpromenaden varje kväll, innan jag på allvar insåg att jag nog behövde en P&T har jag sett massor men nu verkar de försvunna så jag hoppas på råd härifrån
    ja på alla dina frågor förutom den om det är lätt att sparka i!

uv.nätet kommer med ett bakstycke i uv-nät, det enkla alltså inte dubbeln.
    plastfönstret fäster man med kardborre, men på v2 sport tror jag dom gått över till öglor även på det?
    Nån med v2 som kan säga hur det ligger till med öglorna?
  • Lokatt

jujube`s krokar är bredare fästen på, så ska man ha dom på sidan av vagnen är nog j-hookz bättre. ska man använda dom uppe på styret spelar det inte så stor roll.
    Jag har båda krokarna, men använder inte jujube krokarna på p&t`n, tycker j-hookz gör sig bättre på p&t`n

• Lokatt

Missy Cat skrev 2008-08-27 21:20:23 följande:

J-hooks'en kostar $15.06 inkl frakt (7.95 för krokarna och 7.11 för frakten)Så priset blir i skrivande stund 96kr.50kr som du skrev är enbart korkarna.. ingn frakt
    Oj, då har dom ändrat det nyligen! för frakten ingick nämligen när man köpte dom krokarna förr. Jag köpte för inte så länge sedan och då ingick frakten. 48kr gav jag då
  • Lokatt

Missy Cat skrev 2008-08-27 21:38:11 följande:

Det var i mars jag köpte mina.. och då kostade det frakt.Tidigare har frakt ingått.. ändrades tills jag skulle beställa såklart..HAde spanat in dem tidigare och när jag betällde var det inte gratis frakt längre.Men ca 91 kr är ju inget dyrt pris ändå
    det är ju jättebilligt vilket som, men det här var för typ en månad sen! jaja, strunt samma, nu är det frakt iaf.
  • Lokatt

Hugos mamma Anna skrev 2008-08-27 21:39:45 följande:

Frågar igen..... lilleman e tre och en halv månad och gillar inte att ligga under storebror längre så jag undrar när dom klarar av att sitta i syskonsitsen under??? tänkte på att dom sitter ganska upprätt och kanske blir trötta i ryggen??? Jag har en e3 ... Tackar även för en underbar tråd som jag lusläser varje kväll!!
    det där är ju välldigt olika på olika bebisar. så svårt att ge råd. det får man nog som förälder känna efter vad ens bebis klarar. och sen beror det ju oxå på hur långa stunder man använder vagnen.
    En sak som är jätte bra är att sätta i en "stödkudde" en sån som brukar sitta i babyskydd till bilen. Finns att köpa löst. Det följer även med ett ifall man köper layzy ted till vagnen.
    Kolla i mitt galleri där har jag på bild
  • Lokatt
    Kreativ skrev 2008-09-01 21:08:01 följande:
    Hm.. har sett frågan ställas o besvaras flera gånger, men jag har glömt o jag hittar inget här just nu.. så jag frågar ändå!Buggy Snuggle är den enda dyna jag hittar som jag tycker är ok pris på. Såg en för 199kr på nån internetbutik. Fördelar och nackdelar?Det enda jag kommer ihåg att ni har sgat är att kudden är stenhård, men den kan jag ta bort, tycker inte den behövs..?
    inte så många som har den. Jag har bara hört negativt om den tyvärr.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11