Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

svirvel skrev 2008-09-14 14:07:26 följande:
    Kunde alla som har en GRÖN p&t hojjta till, så får jag komma o kika på era bilder, tack .Blivande storebror, som fyller 2 år i november, har nämligen bestämt att vi ska ha en grön vagn Hans kära mor är förtjust, men hans pappa kan behöva lite mera bildbevis på att vagnen inte är för grön...
    haha, men vagnen är välldigt grön! Fast på ett snyggt sätt då
    asereht har bilder på en grön i sitt galleri.
  • Lokatt

E L I skrev 2008-09-14 16:57:46 följande:

Ni som syr dynor själva, vad har ni som stoppning?
    skumgummi eller massa vadd kan man ha. Blir bäst med skumgummi tycker jag
  • Lokatt
    Mira06Nico08 skrev 2008-09-14 18:44:54 följande:
    jag har vadd i mina tror ja de är =) hihi inte skummgummi iaf =)
    Det går ju oxå, men blir inte riktigt lika stabilt.

Jag har gjort med mall och utan mall.
  • Lokatt
    Mira06Nico08 skrev 2008-09-14 19:05:41 följande:
    Oki hihi aa ja ville inte ha den så stum så de va därför ja tog vadd hade en annan dyna i å den va nog skummgummi men den tyckte ja var alldeles för stum. men alla tycker ju olika =) Tur att man kan välja själv hur man vill ha de..
    aha, hihi, ja det är ju tur
    Jag har en som jag inte sytt själv och den är i nån vadd, men den är alldeles för tunn för min smak, blir så sladdrigt. Men tar man fler lager vadd kanske det blir något bättre.
    Förra dynan jag skulle sy slaktade jag en ytestolsdyna för att komma åt skumgummit!
  • Lokatt
    Rastafairy skrev 2008-09-14 19:14:47 följande:
    whihiiii har bestämt mig för o beställa en classic från pramsworld den 27:de m syskonsits o regnskydd.har tvättat ett fårskinn här o börjar fundera på o fixa (sy) en skötväska...
    Vad roligt!
    tänk på att regnskydd brukar ingå när man beställer från pw!
    Vilken typ av skötväska? Bra att komma ihåg är att det inte funkar att hänga skötväskan bal när man har syskonsäte
  • Lokatt
    Rastafairy skrev 2008-09-14 20:15:23 följande:
    jupp vet de ingår...så skönt..o billigt! inga mer kostnader som tillkommer därifrån? nån som vet?tänkte sy nått rött o hänga på sidan eller liknande.
    nej, bara dom 20 för frakten. När du ändå ska beställa skulle jag överväga köpa tillbehör oxå. Om du ändrar dig senare så är det nämligen dyrt i sverige. och beställer du endast tillbehör senare så kostar frakten ändå 20
  • Lokatt
    Rastafairy skrev 2008-09-14 20:27:56 följande:
    ok vad för tillbehör? Vad kan man behöva tro?
    pannierbags är bra. Kanske ett uv-nät som sagt.
  • Lokatt

Liten måne skrev 2008-09-14 20:36:16 följande:

när ska man använda uv-myggnätet eg?? är det som ett solskydd el bara som ett myggnät?
    Både och.
    Bra när barn ska vila i vagnen sommartid tex.
  • Lokatt

E L I skrev 2008-09-14 20:37:37 följande:

Det var någon här som hade gjort ett så fint bakstycke! Kanonfint ju! Skulle vilja ha nåt eftersom det känns så öppet där vid huvudet för den lille när den kommer i december. någon som kan berätta hur ni gjort?? (minns inte vem det var som hade bild på det!)Någon som vet om båda de olika sorternas lammskinn från IKEA är farliga?? det finns ju ett vitt med lite längre "hår" på och ett grått med avsevärt kortare "hår"...
    fast då ser ni ju inte bebisen? Mörkläggande bakstycke är nog bättre när man har större barn. Det följer med ett genomskinligt "plastfönster" att sätta där bak för att skydda mot väder och vind.
  • Lokatt
    Lynette skrev 2008-09-14 20:38:34 följande:
    Ska köpa en p&t sport. Behöver jag köpa en mjuklift till bebisen (cocoon tror jag det heter) eller finns det andra märken som är billigare och bra?
    om du ska köpa utomlands så är det ju välldigt billigt att välja paketet med lift till. kostar kanske drygt 200 mer.
    Babyproffsens egna ska tydligen passa oxå.
    Man behöver inte ha cocoon om man inte har det behöver heller, går utmärkt att bädda i vagnen som den är. En smak och behovs fråga.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11