Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

Kreativ skrev 2008-08-20 22:37:22 följande:
    pinnarna satt på plats i min. Men jag tror att de pinnar som är på vift" är de som ska sitta i just det där "sladdriga" där fram Tryckknapparna använder man när sufletten är uppfälld för att få den att stanna kvar. Och stålbågen i den där sista biten av sufletten fram går att flytta på så den blir spänd alternativt sladdrig.
    bra att nån med sport svarade. sånna detaljer är svårt att hålla koll på när man kör e3 själv

när jag skrev att knapparna inte kan vara knäppta när suffletten är uppfälld, menade jag när suffletten är öppen, dvs. bakåtvikt.
    Såg nu när jag läste att det lika gärna kunde tolkas som tvärt om
  • Lokatt

Glad o Lycklig skrev 2008-08-20 22:46:11 följande:

men då måset ja ta o undersöka imorrn, just nu är ju vagnen typiskt nog i bilen!!!Men vad gör ja om ja inte hittar nån båge?!!!  Är det nåt fel då???
    om du inte har en längst fram i suffletten är det ett fel ja.
  • Lokatt
    Kreativ skrev 2008-08-20 22:49:47 följande:
    jag upptäckte nyligen (tack vare denna tråd) att bågen fram i sufletten i själva verket var TVÅ bågar. Man kan dra fram den ena så att sista delen av sufletten fram också blir stram, inte så slapp. Det hade inte jag fattat.....
    japp, det är det jag försöker få fram här
    kanske är så att den bara "gömmt sig" då
  • Lokatt

Glad o Lycklig skrev 2008-08-20 22:50:38 följande:

ÅÅÅÅ så störande, en sån liten sak...Har iuförsig reagerat på att ja tycker att suffletten är liiite snesydd typ, men bara lite och har avfärdat det som att jag är lite för petig bara för att vagnar är relativt dyra och då vill aj att allt ska vara superperfekt...
    kolla det som krativ skrev, om den bara inte glidit bak och ligger fel.
    Och berätta hur det gick sen
  • Lokatt
    Kreativ skrev 2008-08-20 23:01:38 följande:
    det stod inget om det i beskrivningen vad jag såg... det var nåt jag fick veta via denna tråd! *höjer tråden till skyarna* Nu ska jag lägga mig och drömma lite om det underbara tyget jag såg nyss hos lokatt... shit alltså! Jag som sällan fastnar för tyg o aldrig hittar nåt som duger eller känns helt bra... o så måste det prompt vara ett tyg som inte går att få tag på här! GAH! Jag tänker intala mig själv att tyget säkert inte matchar min gröna PT och att det säkert ändå är alldeles för skitdyrt för att köpa (så lokatt, våga inte säga nu att det passar asbra till min vagn, och att det kostade 2 spänn metern, för då måste jag nog slita av mig håret.. )
    jag säger inget, men jag kan ju i tysthet hålla med

Inte hittar jag något snyggt med rött till min vagn och dyna dock! *surar*
  • Lokatt
    MiisPiis skrev 2008-08-22 18:08:01 följande:
    Med risk för upprepning, men orkar inte läsa alla tusen inläggen! Hur gör ni som har bebisen i liggdelen? Solen lyser ju rakt in bakifrån, det finns ju som inget skydd alls där för lillens ansikte....?
    köper man uv-singelnätet får man med ett bakstycke i uv-när att sätta där, eller så syr man nåt.
  • Lokatt
    MinaMirakel skrev 2008-08-22 20:19:16 följande:
    Puff puff
    nu vet inte jag om det skiljer mellan e3 och sp, men tror inte det. Vi hade en filt vikt i botten, det räckte. (e3 lift)
  • Lokatt
    TinaZ skrev 2008-08-22 20:59:45 följande:
    Är det inte lite kasst att det inte ingår , att man måste köpa till eller sy själv
    Det ingår ett i genomskinlig plast, som skyddar mot vind och väder.
    Nja, dåligt och dåligt vet jag inte, det brukar ju inte direkt följa med solskydd på någon vagn? Det är ju ett tillbehör. även om det förståss är lite trist.
  • Lokatt
    MiisPiis skrev 2008-08-22 21:06:10 följande:
    OK, och om man köper dubbelnätet så lär det ju också täcka.....?
    ja, fast då måste du sätta på hela nätet över vagnen. inte säkert syskonet fram vill sitta under det.
  • Lokatt
    norgesessan skrev 2008-08-22 21:06:40 följande:
    Solskydd där bak och rem under syskonsätet tycker jag borde vara självklara tilbehör som borde vara med vagnen....Andra syskonvagnar har ju suflett, det har inte den nyfödda..
    rem under syskonsitsen håller jag med dig om, men solskyddande bakstycke ser jag inte som konstigt att det är ett tillbehör.
    Andra vagnar som har sufflett har ju ett jätte stort insläpp på solljus! De skyddar man ju oxå med uv-nät eller ett parasoll.
    Det är ju snarare så att en bebis ligger mer skyddad i p&t än en vanlig vagn! öppningen är ju mycket mindre och det är ju "väggar" på hela sidorna!
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11