Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

Liten måne skrev 2008-08-25 11:12:09 följande:

det ser ju inte alls dumt ut. Nu blir jag ännu mer sugen ¤s¤ Om man beställer en från england el är det usa ? hur lång tid brukar det ta?? tänkt att jag ska vänta till januari el nått eftersom bebis inte ska komma förrän i april.
    england är bäst att beställa från. det brukar ta en vecka, inräknat helgen, för vagnen att komma till din dörr.
    Men du behöver ju inte vänta på bebisen, använd den som singelvagn tiden innan!
  • Lokatt

Liten måne skrev 2008-08-25 11:18:18 följande:

haha.. måste nog vänta lite, ca 1 mån innan vi fick veta att vi var gravida igen köpte vi en enkelvagn eftersom den gamla pajat ;) Men nu har jag lite tid på mig att reda ut hela nätet av information av olika tillbehöver och variationer. Så fort jag läser här inne så inser man ju att det finns huur många olika varianter som helst.
    äh, då man kan ha fler vagnar. jag kör tre stycken aktivt
    fråga på här inne du om du undrar över p&t tillbehör. Finns alltid nån som kan svara nästan
  • Lokatt

Liten måne skrev 2008-08-25 11:47:46 följande:

Men om bebisen sover och man vill lyfta ut den, är det inte bra med cocoonen då? annars måste man ju lyfta bebisen?
    om man har behov av att lyfta ur bebis så är det ju bra med lift, annars klarar man sig utan.
    Beställer man från england kostar liften bara knappt 300 så det kan det ju vara värt om man har det behovet.
    Pannierbags tycker jag är ett måste, eller ja, en tycker jag är det, men de säljs bara i två pack
    Hangbagen är bra. Och regnskydd ingår från england.
  • Lokatt
    aktuelle skrev 2008-08-25 12:06:36 följande:
    man kan ju ha vilka väskor som helst på sidorna :) jag har karbinhakar och kånken mini :)
    japp, det kan man ju såklart oxå men om man beställer från england är det ju inte så dyrt, då tycker jag att panniers är super. eller ja, som sagt, EN pannier. jag har en på sidan och på andra sidan har jag en väska efter behov. Ibland ingen, ibland sadlebag, ibland p&t ryggsäck. ibland kylväska osv.
  • Lokatt

Liten måne skrev 2008-08-25 12:15:55 följande:

vad är det för skillnad på väskorna?? mer än namnen då ;)
    en pannierbag är phil&teds egna sidoväskor till vagnen. de är inte som en skötväska, utan lite mer som istället för varukorgen, eftersom man kommer åt den lite dåligt när bebis ligger och sen har syskonet sina fötter där i det andra läget. Så brukar man handla, eller har med mycket grejer är dom bra. Hangbag är en mindre väska som man sätter under handtaget och har plånbok telefon, vantar osv. i. Den skymmer sikten när man har bebis i bebis läge, men sitter toppen när båda sitter.
    En saddlebag är en variant på en skip hop väska. En mindre modell som sitter bra på sidan eller under handtaget.
    En shop and drop väska är oxå ett P&t tillbehör, en måttanpassad väska till varukorgen, så man slipper ha småsaker löst där när syskonet har fötterna där.

Vad man vill ha och behöver och tycker om sen, det är förstås en smaksak
  • Lokatt

Liten måne skrev 2008-08-25 13:01:02 följande:

Saddlebagen är alltså som en skötväska? Kan man hänga skip hop väskan på sidan? el måste man göra om den då.shop and drop låter ju lite onödigt, tror jag ¤s¤så bra tillbehör är, cocoon, pannier, skötväska (vilken funkar bäst?)
    det är många som har skiphop till vagnen.
    saddlebag är mycket mindre, rymmer bara några blöjor, en flaska och kanske några mer smågrejer.
  • Lokatt
    Moa38 skrev 2008-08-25 12:36:44 följande:
    någon som provat en saddelbag bak på syskonsitsen när syskonsitsen är bak sas (låter konstigt, men ni fattar säkert Vill prova nu men sonen står ute och sover så jag kan inte just nu.Om det går bra så kan man ju köpa en saddlebag till ch ha där!
    asereht hade det vet jag, men hon hade en e3 så då är det ju längre handtag. dvs. mindre risk att gå imot.
  • Lokatt

Liten måne skrev 2008-08-25 13:45:38 följande:

Men är skip hopen bra då? Skulle ni rekomendera den? Hur har ni fäst den på vagnen?
    jag har den inte själv (bara saddlebag), men vet att kort på fullastad skiphop på vagnen finns i k kavats galleri.
    Det går att hänga den med remmarna har jag förstått, men smidigast är nog att använda sig av krokar.
  • Lokatt
    Kavat skrev 2008-08-26 22:52:21 följande:
    Oj! Min röda är inte alls blekt, men den står inomhus när den inte används och är bara 1,5 år, men ändå.Kanske var sämre förr? För jag ser inga tendenser överhuvudtaget till att det bleks, till skillnad från många andra nyare vagnar man ser.Men till frågan, det finns lösa klädslar, men vissa har börjat hålla hårt på dem. Vet dock inte om det passar perfekt. Det är en E3 du har eller?Man får maila och fråga, mammapappabarn.se har sålt löst tidigare. Du kan ju även maila pw och fråga, men frakten är ju 20 på allt, oavsett vikt, så det blev i alla fall dyrare för ett tag sedan vet jag. Tror det var någon som beställt från babydaysdirect? Minns ej, Lokatt återkommer väl imorgon med svar om hon minns, hoppas jag. Asereht är väl den med bäst koll. Eller Lokatt, vet du?
    jag köpte varukorg från mammapappabarn och som du säger lönar det sig inte att betälla från pw (om man kanske inte sambeställer) frakten är för dyr.
    Många affärer vill ju inte sälja lösa klädslar längre och andra har gått upp i pris på dom
    minns inte heller om/vem som kan ha betällt från babydaysdirekt. Frågan är om dom inte kan vara en av dom butiker som fått instruktioner att inte sälja till sverige?
  • Lokatt
    Kreativ skrev 2008-08-27 12:40:04 följande:
    Jag vill klippa till dörrmattan o läggai varukorgen, men är för feg att ta av hela klädseln för att kunna mäta bra... hur har ni andra gjort? Jag tycker det är svårt att ligga där på knä o försöka klippa till mattan o utgå från korgen... lyckas inte! Hjälp? Säkert finns nåt smart sätt jag inte tänkt på...
    du behöver inte ta av hlea klädseln för bara varukorgen.
    Eller lägg i papper som mall.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11