Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

oj vad trist med dashen! Kanske tur att den inte släppts i england än, då skulle så många mer haft den, fast å andra sidan fick vi skandinaver agera "försökskaniner" då!

• Lokatt

Lilla Linda skrev 2008-09-03 19:40:51 följande:

hej.vet ni om ställningen till P&T syskondel finns på babyland?Alltså den ställningen som man kan göra sittdelen till en babysitter Kanske måste man beställa den?=)
    den kallas layzy ted och finns bla. på mammapappabarn.nu babyland vet jag ej.
  • Lokatt

H A P P Y F E E T skrev 2008-09-03 21:46:23 följande:

jo jag vet att det är samma vagn, men jag visste inte om ni bara diskuterade den med syskonsits jag tänkte nog köpa i sverige för jag vet inte hur det blir med t ex reparationer/reklamationer om man beställer från utlandet?Blir den liten när man fäller ihop den?Hur ligger en liten bebis i den? jag har sett hur den lilla ligger när man har syskonsits på, men när man inte har den?? ligger den bara i en typ mjuklift framåtvänd då eller?
    Vagnen bli liten ihopfälld och bebis ligger ju på samma sätt oavsett syskonsits eller ej. Du väljer själv åkriktning på bebisen när den ligger, men du har bebisens ansikte rakt upp mot ditt om du har bebisen vänd med fötterna i körriktning.
    Är oftast inga problem alls med reklamation från england, pw brukar vara välldigt bra på det (bättre än många svenska) (se länk adress i ts)
  • Lokatt

H A P P Y F E E T skrev 2008-09-04 19:24:50 följande:

Ok låter som en bra vagn.Oom man har syskonsitsen på, är det NÅGOT av barnen som kan ha HELT liggläge då? Eller är båda bara delvis liggläge?
    du kan ju ha ena barnet liggandes, precis som i babypositionen
  • Lokatt

1 tu 3 skrev 2008-09-04 19:21:04 följande:

puffar min fråga lite.... 1 tu 3 skrev 2008-09-04 09:08:41 följande:
    När jag var i lekparken härrom dagen så sov min minsta där bak och storebror satt ej fram. Min minsta väger över 10kg + kläder. Det gick jätte bra. Syskonsitsen vardessutom i lutläge.
    Om man är orolig så ställer man bara väska där fram, eller parkerar vid en stolpe, träd eller dyligt och har handtaget mot, så kan den inte tippa.
  • Lokatt

H A P P Y F E E T skrev 2008-09-04 19:41:56 följande:

ok ska kolla intruktionsvideonaMed andra ord kan jag aldrig reglera för den lille som jag vill medan det andra barnet sitter på... man kan inte reglera från sittläge till liggläge utan man måste välja innan vilket man ska ha... hmm då blev det en annan femma med syskonsits... kanske ska strunta i den trots allt eftersom jag vill kunna reglera den lilles ställning under färden så att säga...
    när den lilla börjar sitta så har du ju den i syskonsätet och kan då välja mellan två olika lägen.
    Kommer din stora vara 2 år och tre månader? Kan säga att det hade jag aldrig klarat utan syskonvagn!!!
    Jag har två år och två månader mellan mina två yngsta
  • Lokatt
    Sogu skrev 2008-09-04 21:44:11 följande:
    Puffar lite... skulle vara glad om ni som har den kunde skriva om den.. tack!
    tror det även finns en gekås-tråd. där kanske du har mer tur
  • Lokatt

H A P P Y F E E T skrev 2008-09-04 20:04:13 följande:

Hon sitter nästan inte i vagn som det är nu, men det är ju en annan sak när syskonet kommer då kanske hon blir "liten" igen, plus att hon kanske har kommit i trotsen då, (vilket hon inte har än) så det vore nog skönt att ha något att sätta henne i om man bara inte orkar bråka.Plus att jag ska snittas så jag får inte bära den stora i början...
    alla barn är olika, men jag tror nästan helt garanterat att du kommer ångra om du inte köper syskonvagn!!
    Och det som är så bra med p&t då är ju att den är både och! Singelvagn när du vill och syskonvagn när du vill!
  • Lokatt

H A P P Y F E E T skrev 2008-09-04 22:05:06 följande:

Jo jag tror nog också att allt blir enklare när man har en syskonvagn, även om man kanske bara använder den några månader. Men med det priset man får den för i uk så är det ju helt klart värt det!En fråga till bara Har ju ställt 1000 frågor om det där med ligg och sittläge på huvudvagnen i förhållande till syskonsitsen. Då skrev nån att om man vill ha den helt nedfälld så får man sätta syskonsitsen fram och tvärtom... men är det inte så att om man har syskonsitsen bak så kan man bara ha 15 kg där??Det betyder att vår dotter kanske inte kommer kunna sitta bak speciellt länge då hon väger 13.5 kg redan nu?? Eller har jag fattat det fel?
    hur tänker du nu? varför ska du ha dottern bak och bebis fram?
    Och det där med kilona är bara en rekomendation, för att man ska bli medveten om tipprisk. Jag har kört 17kg + kläder bak .-)
    Men som sagt, du har ju bebis bak... när den sitter sen alltså.
  • Lokatt
    Snåjtis skrev 2008-09-05 16:25:09 följande:
    HejHur lång leverans är det från pramworld? Nån som vet?
    brukar ta ca 7 dagar inkl. helgen
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11