Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

Caeruleus skrev 2008-08-01 12:23:34 följande:
    Lokatt...vad var det som var speciellt med E3ans broms?Vore även jätteglad om ni andra kunde skriva varför ni valde just er modell?
    e3:ans broms är lätt och smidig, hos många av sportvagnarna är den tydligen stenhård och kärv
  • Lokatt
    gustafssons skrev 2008-08-02 12:21:37 följande:
    konstigt att barnenshus sa att den va trög då... jaja. villl inte ha den i styret..så jag kör min älskade sp
    barnenshus brukar inte veta vad dom pratar om gällande p&t tyvärr
  • Lokatt
    norgesessan skrev 2008-08-02 17:02:46 följande:
    Nu har jag köpt en carena mjuklift, tog ut plattan, så ska sambon fixa en ny platta som är lite kortare, annars kommer den för högt upp..originalliften ligger bara i ryggstödet eller hur? Någon som har exakta mått?
    den är väll 60cm lång.
  • Lokatt
    Zzzoffan skrev 2008-08-02 15:52:14 följande:
    Är det fler som tycker att syskonsätet lutar en aning för mycket nedåt? Har syskonsätet fram än så länge å min stora kille väger 15 kg... blir nästan som en ruschkana ner.. ser inte så skönt ut men han verkar inte bry sej... FLER?? Eller är det mitt syskonsäte som är felgjort?Snälla svara så ja slipper maila Pw en gång till i onödan
    ja, det är som novjenny sa ett vanligt problem, men välldigt lätt fixat ska kolla om jag hittar vem som har kortet.
  • Lokatt

Missy Cat skrev 2008-08-02 18:05:21 följande:

Jag läste (i en annan tråd om syskonvagnar) en knäpp kommentar ang P&T."Har kollat när jag sett folk ute med P&T-vagn och jag måste säga att jag är tveksam till att använda den i stadsmiljö. Det "undre" barnet hamnar precis i höjd med bilars avgasrör. Känns inte jättebra för mig iaf."Brukar ni stå med era vagnar bakom bilarnas avgasrör???Och för övrigt finns ju avgaserna överallt ändå.. vare sig barnet ligger högt eller lågt!Rätta mig om jag har fel.
    ännu en konstig kommentar om p&t från okunnigt håll gissar jag.
    om man går på en trottoar en bra bit från bilarna är det nog lika avgaser i båda höjderna :-P för som sagt, inte parkerar jag vagnen vid en bil på tomgång, med bebisen åt det hållet
    Om man ska dra den peronens extrema resonemang lite längre så borde det istället komma in mer avgaser i en uppen vagnlig vagn, på p&t är det ju mer skyddat och bara öppning bak!
  • Lokatt

Missy Cat skrev 2008-08-02 18:29:44 följande:

Ja precis..Blir upprörd varje gång någon ska antyda något knäppt om vagnen utan att ens veta något om den.Det känns som om de har så många som de känner som vet och kan!- Man sparkar den som ligger ner i huvudet- Den är osäker (barnet under kan klämmas)- Stackars den som sitter bakom och inte kan se någotlistan kan göras hur lång som hellst....
    men den värsta är den där tåg-skrönan hua så dumt!
  • Lokatt
    Caeruleus skrev 2008-08-02 19:45:59 följande:
    ...alltså jag menar körglädje, fälla ihop. Är det någon som har P&T som singelvagn?
    jag har använnt min p&t ganska mycket som singelvagn oxå. och tycker den är toppen som det med, lätt smidig. Den är ju mindre än uj på bredden och vikten dessutom.
  • Lokatt
    Zzzoffan skrev 2008-08-02 20:00:45 följande:
    Nån som har tips på vart man kan köpa en bra å passande rem?
    finns "överallt" ica maxi, biltema osv en spännrem.
  • Lokatt
    fiskbulle666 skrev 2008-08-02 20:09:29 följande:
    Nu såg jag i nåns galleria att det finns ett solskydd till syskonsitsen? Stämmer detta el finns det nåt hemmameck man kan fixa iordning?Missy Cat jag var också i den tråden och har en kompis som hade den ursäkten som skäl att inte köpa en pt (att avgaserna är i ansiktshöjd *suck*). Tänkte kolla med er andra, kan ni ha syskonet i sitsen under när äldre barnet ligger i viloläge i huvudsitsen?Sen märkte jag att regnskyddet inte täcker syskonsitsen när jag har den i viloläget där bak! Sticker ut massor!Jag har också en spännrem under syskonsitsen när den är ovanpå, lutar massor. Jag tog en ur garderoben, vi hade massa såna när vi köpt liggunderlag och sånt skräp. Kanske du har en hemma, Zzzoffan?
    jag har solskydd bak, det är en sån vanlig man kan köpa för att sätta på vagnar eller bilstolar. 1klass.se och mammarazzi har tex
  • Lokatt
    morotsstavar skrev 2008-08-02 20:26:05 följande:
    Lokatt: Jag funderar på att göra som du och köpa sportens syskonsits, men vart gör man det, säljs de lösa på ex. pramworld (jag hittar de inte) och vad kostar de ca?
    det finns här tex. butik.mammapappabarn.nu/index.php/cPath/52_86
    men då är det hela sätet, med ram och allt. jag har bara tyget som sitter på e3 ram. (bättre för då behåller man dessutom positionsknapparna uppe o nere)
    Kan tänka mig att man kan köpa syskonsitsklädsel löst, men då får man maila försäljaren och köpa det som "reservdel".
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11