Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

Thulo skrev 2008-08-11 20:31:51 följande:
    men vad blir bäst att användaför "tyg" då?
    det beror på vad du ska ha för användnings område på den...
  • Lokatt
    Skluffen skrev 2008-08-11 23:14:39 följande:
    Har en fråga... eller många rättare...Ska ev köpa en P&T och undrar om det finns en färdig fotsack (vindskydd) att köpa, eller om det bara är sy själv som gäller? I så fall undrar jag vilket slags tyg ni syr i? Måste ju vara någorlunda vindtätt och iaf tåla lite väta tycker jag... "hobbysyr" lite kläder till mig själv, men är inte så jätteduktig, så jag undrar om det är svårt? Bor i skåne och tycker inte att det var speciellt kallt förra vintern (min första vinter här) så åkpåse känns onödigt... möjligtvis till lilltjejen som ju förmodligen inte kommer att traska själv förrän vintern är slut, vad kan passa som inte är en åkpåse när barnet sitter i syskonsitsen bak? P&T original? fårskinn och fleecefilt? Något vindtätt? vad isf? Har tyvärr fått rätt stora barn och undrar hur stora era är som åker P&T, både i den riktiga och i syskonsitsen... Mina är nu minst 95 lång och minst 15 kg (Storebror 2 år) och minst 70 lång och 9,5 kg (Lillasyster 5 månader)... Syskonsitsen fixar väl inte mer än 15 kg på sporten? Beror det på VAR den sitter? klarar den mer om den sitter i fram?Dash's syskonsits såg jag klarade 25 kg, men den fanns ju inte i någon rolig färg och den var ju aningens dyrare... Försöker i första hand att få tag på en orange sport, men det går sådär... Tacksam för lite hjälp i djungeln!
    Det finns inte vindskydd att köpa, men går att sy, titta i lindadjos galleri för beskrivning. annars så funkar ett bas vindskydd från emmaljunga, men då är passformen inte så bra, en mellan variant är ju att anpassa ett sånt litegrand.
    syskonsitsen tål 25kg uppe och 15 bak. men de 15 bak har att göra med tipprisken, så har man bara ett tillräckligt stort barn fram som motvikt så är det ingen fara att överskrida lite
    Härromdagen körde jag med mina älsta barn i, de väger 17kg och 17,8kg. Det gick super det med Men i vanliga fall åker mellan och yngsta. Mellan är 2,5 17kg minsta 6mån ca 9kg. Får inte heller små barn

Till lilla därbak ska jag ha någon form av åkpåse i vinter och därfram ett vindskydd/footsack.
  • Lokatt

men dom från babyattitude går väll inte att fästa nere vid fötterna? då måste man ju ändå fixa en egen lösning...

• Lokatt

1 tu 3 skrev 2008-08-13 21:05:22 följande:

åh längtar hem så jag får prova. Vill också sy ngt bakstycke. Har en idé att fästa ihop UV-skyddet (det lösa lilla) med tyg och sätta en dragkedja runt så man kan öppna och rulla upp/fälla ned tyget efter behov. Svårt att förklara.Som det är nu så hängar jag ofta en filt/jackan över styret även om jag har UV skyddet. Vet bara inte riktigt när jag ska få tid till detta.
    hmm, hur menar du nu? jag hade bakstycket på uv-nätet på hela tiden, upprullat. Och rullade ner vid behov. det gör man ju med kardborren på den.
  • Lokatt

1 tu 3 skrev 2008-08-13 21:22:37 följande:

Jo när jag har nere UVskyddet så tycker jag att det ibland ändå känns för ljust eller att solen lyser in och att jag vill ha ngt mer än bara ett nät. Om man då syr ihop, eller med ett blixtlås då, uvskyddet med ett tygstycke som man sen fäster på vagnen med kardborreså kan man ju ha tyg, nät eller både och.Hm oj vad rörigt det låter. Vet inte ens om jag får till det. Får väl se.
    aha då är jag med
  • Lokatt
    TinaZ skrev 2008-08-14 21:13:18 följande:
    Hej, kan nån förklara för mig vad pannierbags, hangbag o shop n drop är.
    *pannierbags: sidoväskor till vagnen, kommer i två pack

*hangbag: mindre väska att ha pricis under handtaget, för tex. plånbok mm. två mjuka flaskhållare på sidorna som man även kan ha annat i.

*shop and drop: väska måttanpassad att ligga i botten på varukorgen, med nät ovansida. för att slippa ha lösa saker i varukorgen, bra när syskon har sina fötter där.
  • Lokatt

1 tu 3 skrev 2008-08-14 21:19:35 följande:

hjälp mig att minnas.... vem är det som har bilder på dessa j-hooks i sitt galleri?????
    minns ej, men kort finns ju på kiwis hemsida.
    På mina kort syns det inte, har inte inzoomat på just dom
  • Lokatt

1 tu 3 skrev 2008-08-14 21:55:36 följande:

Jag var mest intresserad av att se var på vagnen ni hade satt dem. Men jag hittade bilderna jag sökte.har gjort en egen variant av 2 st karbinhakar som funkar.
    jaha, du menar så jag har två stycken på varsinn sida av handtaget, där hänger jag tex. kassar om jag handlat. Eller en tygpåse med grejer i.
    I mitt galleri har jag en kylväska på sidan av vagnen, den är fästad med krokarna på sidan. Sen har jag även min skiphop saddlebag på sidan ibland med hjälp av krokarna. Den går att fästa där ändå, men det går snabbare att ta av den och på den med krokarna.
  • Lokatt
    Vero skrev 2008-08-14 22:03:28 följande:
    Åhhh nu har jag äntligen bestämt mig, det blir en röd Dash från Pramworld *hoppar upp och ner av upphetsning* Nu får lönen komma snaaart så att jag får lägga beställningen!Gud vilken tur att jag hittade den här tråden, annars hade jag väl köpt en begaganad vagn för 5000 kr, istället för en sprillans, som det nu blir, för samma pris!!
    men dash säljs inte förrens i oktober på pw...
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11