Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

Kreativ skrev 2008-08-05 09:15:57 följande:
    men det går ju inte? Spännena är så korta att det måste vara fullt sittläge för att få ihop dem. Det är ingen rem i dem, bara spännen liksom... så himla trist Vi har en sport. Ska kik apå den igen, men vi lyckades inte nån av oss, kanske man får köpa ett spännband?
    det borde du nästan reklamera.. det är ju ett av lägena som ska gå att användas.
  • Lokatt

men om du gör tvärt om, utgå ifrån sittande och sedan fäll ner den dit du vill ha den?

• Lokatt
    Kreativ skrev 2008-08-05 09:28:56 följande:
    nu har jag mixtrat... jag får ta i som FAN gför att ens få ihop de översta spännena i sittläge! Spännena längst ner får jag inte ihop alls, då får man vara starkare än vad jag är! Men det ska vara så alltså? Har ni någon närbild på hur ni menar? För jag hoppas på att jag gör fel..... jobbigt att reklammera När jag fick ihop översta spännet så är det för upprätt för att min 3-månaders ska kunna sitta där. Såg en P&T på stan där bebisen halvsatt, det såg så bra ut! Men jag lyckas inte få till det..
    har du vikt bak tyget helt där uppe som det ska?? alltså, kanten som är bakom bebisens huvud i ligg positionen, den ska vikas in bakåt
  • Lokatt
    norgesessan skrev 2008-08-05 17:10:32 följande:
    Lite svar..Gustavsson, jag väntar med att kapa den ifall det skulle bli fel, tittade på plattor idag, det är furu plywood i sen innan, men har bara hittat det i stoooora skivor, 200kr..ska titta ett till ställe sen, där det kanske kan finnas avkapade bitar, annars tittar sambon på sitt jobb. Har ju ett halvår kvar..funkar det inte att hitta en annan platta kapar jag den vi har..kapar den lite kortare så det blir plats till att vika upp det som blir över..(typ 58).Det gav nog svar till den andra som undrade med...jag hadde hällre aldrig köpt originalen, den måste ju växas ur hur snabbt som hälst, mina barn var 51 när dom föddes..Carenan är lika lång i full längd som våran hårdlift..Den ger iallafall plats till att sträcka på benen enligt min teori (när carenan blir klar).JAg har inga problemer med att ställa in dom två mellanlägerna på sporten...går inte att ställa uppåt så länge det sitter någon i dock...
    så små bebisar ligger aldrig helt rakt så det brukar inte vara några problem... vi använde liften i nästan 4 mån, satte han upp strax därefter. anledningen att vi inte hade liften längre var för att det blev för varmt.

utrymmet blir inte större för att du lägger i en annan lift, det är ju fortfarande samma mått på liggutrymmet. och att benen ska bli så långa att dom tar över sittkanten är osannolikt, man sätter ju oftast bebisar mellan 4-6mån.
    Det går ju dessutom utmärkt att inte ha lift alls, utan bara bädda vanligt om man vill det
  • Lokatt
    Coris skrev 2008-08-05 22:42:31 följande:
    Hej! Jag har vagnen och använder den med bebis i och storasyster ovanpå. Men blev lite fundersam, det står L och R på de här låsen man trycker i syskonsitsen med. Vet inte hur dem räknar som höger och vänster.Tycker att sitsen ligger så mycket, ska den göra det?Ser ut som hon hänger i selen när hon sitter ovanpå, ser inget skönt ut.
    det problemet är vanligt och lätt fixat med en spännrem, läs bak några sidor så hittar du mer info och länkar, vi pratade ganska mycket om det för nån dag sen
  • Lokatt
    norgesessan skrev 2008-08-08 19:36:15 följande:
    kunde dom inte satt tryckknappar längre ned också?????SÅ man kunde ändra?
    så är det på e3`s syskonram, den har jag. så då kan man sänka lite iaf
  • Lokatt
    norgesessan skrev 2008-08-08 20:49:25 följande:
    neej, varför har dom ändrat den så mycket???För den kom väl innan sporten??? säg nåt positivt dom har ändrat på den då....
    ja den är innan sporten, jag har ju sportens syskonsits tyg på ramen, så jag har det bästa från bägge modellerna
    det jag finner som dom bästa ändringarna är att varukorgen är förstärkt och något höjd och så viloläget på sporten. Annars gillar jag min e3
  • Lokatt
    Caeruleus skrev 2008-08-08 21:41:40 följande:
    Jag har för mig att jag sett vita/beiga phil&teds. Vilken modell var det? För det verkar inte göras i den färgen längre
    japp, det finns sand färgade e3.
  • Lokatt
    norgesessan skrev 2008-08-08 22:22:47 följande:
    Hehe, gnid inte in saltet i såren!! ska nog läsa det på nåt sätt...
    haha.
    Men du, det brukar finnas billiga e3 syskonsitsar på ebay. Kan ju vara något och sätta sp klädseln på ramen? som jag har.
    Men jag vet inte hur stor skillnad det gör, om det är värt pengarna.

Om vi kommer på hur man mäter för att gämmföra på ett smart sätt så kan jag ju måtta lite
  • Lokatt
    norgesessan skrev 2008-08-08 22:27:02 följande:
    tror inte det, han är 94 cm lång..men han ahr ett haövår til på att sova i vagnen..idag gjorde han inte det..är vi i framtiden borta hela dan och han behöver sova får jag ta den lille i Ergon....
    Kan han inte sitta och sova?
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11