norgesessan skrev 2008-08-05 17:10:32 följande:
Lite svar..Gustavsson, jag väntar med att kapa den ifall det skulle bli fel, tittade på plattor idag, det är furu plywood i sen innan, men har bara hittat det i stoooora skivor, 200kr..ska titta ett till ställe sen, där det kanske kan finnas avkapade bitar, annars tittar sambon på sitt jobb. Har ju ett halvår kvar..funkar det inte att hitta en annan platta kapar jag den vi har..kapar den lite kortare så det blir plats till att vika upp det som blir över..(typ 58).Det gav nog svar till den andra som undrade med...jag hadde hällre aldrig köpt originalen, den måste ju växas ur hur snabbt som hälst, mina barn var 51 när dom föddes..Carenan är lika lång i full längd som våran hårdlift..Den ger iallafall plats till att sträcka på benen enligt min teori (när carenan blir klar).JAg har inga problemer med att ställa in dom två mellanlägerna på sporten...går inte att ställa uppåt så länge det sitter någon i dock...
så små bebisar ligger aldrig helt rakt så det brukar inte vara några problem... vi använde liften i nästan 4 mån, satte han upp strax därefter. anledningen att vi inte hade liften längre var för att det blev för varmt.
utrymmet blir inte större för att du lägger i en annan lift, det är ju fortfarande samma mått på liggutrymmet. och att benen ska bli så långa att dom tar över sittkanten är osannolikt, man sätter ju oftast bebisar mellan 4-6mån.
Det går ju dessutom utmärkt att inte ha lift alls, utan bara bädda vanligt om man vill det