• Kantarellen

Varför jag inte gillar torrfoder till katter.

Varje gågn jag tar upp att jag föredrar Mjau blötmat framför "fint" torrfoder blir det en smärre storm av protester.

Men om någon är intreserad av varför så varsegoda och läs. catinfo.org/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-31 11:56
    Skulle uppskatta om alla som svarade åtminskonde tittade lite på artickeln, helst faktiskt läste i alla fall valda delar. Annars känns denna tråd ganska onödig faktiskt.

• Svar på tråden Varför jag inte gillar torrfoder till katter.
  • Softyy

Själv får min katt både torris och blötis så äter han det han vill ha och känner behov av.

• lillasmilla

luktar faaan, nepp.. Min kisse tycker inte ens om blötmat, har provat massa olika (från hills till mjau) och om hon öht äter det, så spyr hon upp det igen... Nepp... torrfoder blir det för vår kisse, och slicka mattes yoggi varje morgon... =)

• Softyy

Alla katter e ju olika..
    Finns inget rätt eller fel i matväg så länge man ser till att dom små liven mår bra.

• Kantarellen
    EKJ76 skrev 2008-07-31 12:13:27 följande:
    Heja Kantarellen! En till väldigt läsvärd länk (som jag länkat till flera gånger förr, dock utan vidare framgång men skam den som ger sig): www.devonrex.se/kokbok/kokbok.html
    Och som dessutom är på svenska.
  • Kantarellen
    Rauur skrev 2008-07-31 12:15:54 följande:
    Se där ja.Vi har testat blötmat till våran kisse men satan i gatan vad lös i magen hon blir.Torrfoder fortsätter vi med!
    All övergång mellan mat måste ske långsamt, till blötmat från torrfoder måste ske extra långsamt. En månad kan nog vara lagon för att katten skall vänja sig.
  • Månglimt

Min kisse tycker inte heller om blötmat så han får sitt torrfoder, det gör honom glad iaf :)

• Kantarellen

Om man faktiskt läser artikeln så förstår man varför katter som är vana vid torrfoder inte vill äta blötmat, inga hemligheter liksom...

• PrettyGirl

Våra katter får båda mjukmat och torrfoder. Det finns bra torrfoder i djuraffärer eller hos veterinärer, som rekommenderas till katter.

Svar på tråden Varför jag inte gillar torrfoder till katter.