Måne och Sol skrev 2008-08-03 02:19:44 följande:
Tack för ditt utförliga svar! Kan nämna att jag inlett en granskning av den givna länken i ts nu men baxnar lite då jag är ganska ovan att läsa engelska. Ska försöka igen.Det var inte trevliga fakta det där, det stämmer att det ofta talas om svikten som ett normalt åldrande. Jag har fått en tankeställare. Är du (som arbetar på klinik) bekant med fodret First Choice?
nej, kanner inte till "First Choice" men efter att ha tittat lite pa deras producter pa deras websida, sa skulle jag kunna tanka mig att ge min kisse Fromm och Evangers kanske? Burkmaten, inte det torra. Och inte evangers gold. Den verkar ha for mycket kolhydrater.. kanns det som iallafall.. Men den handpackade, verkar ok, om din katt klarar fisken da.
Aven om potatismjolet och det bruna riset kanns onodigt, och jag vet inte vilka mangder som anvands..
Deras torkade raa mat, skulle jag daremot ocksa rata.. med bade potatis och honung.. Plus avsaknad av vatten i maten da
Annars sa ar jag lite tvaksam till mycket av fisken som de har i maten. Fisk ar allerigframkallande (forvanande nog..) for katter, men verkar din katt klara fisk sa go for it. Annars for allergiska katter, eller katter med kanslig mage sa ar det bra att tanka fjadrar eller langa oron (fagel eller kanin) som inte framkallar allergier pa samma satt. Sa kalkon, kyckling, anka och kanin.
Mina tankar om det hela. Hoppas det hjalper?