• Kantarellen

Varför jag inte gillar torrfoder till katter.

Varje gågn jag tar upp att jag föredrar Mjau blötmat framför "fint" torrfoder blir det en smärre storm av protester.

Men om någon är intreserad av varför så varsegoda och läs. catinfo.org/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-31 11:56
    Skulle uppskatta om alla som svarade åtminskonde tittade lite på artickeln, helst faktiskt läste i alla fall valda delar. Annars känns denna tråd ganska onödig faktiskt.

• Svar på tråden Varför jag inte gillar torrfoder till katter.
  • GrönaDruvan

Våra katter får fint torrfoder och blöt mat varannan dag. Lite rester hit och dit också.. Men fy 17 vad de pissar av blöt mat, rinner ju bara rätt igenom..

• ludenben

smart att frysa in det, jag har inte testat. Jag har gett mjau och ica:s färs (inte bitar i gele, utan färsen) och ica är mindre burkar så de äter han upp allt utan att behöva slänga studerade innehållet och upptäckte att det var nästan bara mjau och ica färs som inte innehöll massa knasigt.

Kantarellen skrev 2008-07-31 15:52:22 följande:
    Svar på #30Där ser man Roligt att du kommit så långt och resultatet inte låtit vänta på sig. Om fruset går hem (vilket det inte gjorde???) kan du ju frysa in hälften och ge någon annan dag så det inte blir så hakigt med maten.Och till alla som hävdar att torrfoder är så bra för tänderna, titta katten i munnen efter ett mål torrisar!
  • Kantarellen
    Svar på #42
    Visst är det trevligt att en av de bästa kattfodren säljs i vanliga mataffärer!
  • Rigmor Mortis
    ludenben skrev 2008-07-31 18:39:30 följande:
    smart att frysa in det, jag har inte testat. Jag har gett mjau och ica:s färs (inte bitar i gele, utan färsen) och ica är mindre burkar så de äter han upp allt utan att behöva slänga studerade innehållet och upptäckte att det var nästan bara mjau och ica färs som inte innehöll massa knasigt.
    Whiskas har otippat nog också en bra variant, de heter "Mmmmmmm" eller något liknande fånigt och säljs i småpåsar
  • jenni82

jag har tidigare gett mina katter mjukismat och torrfoder från coop typ.. de vart hemska i magen av det så nu får de bara torrisar som kostar galet mycket pengar enligt mig. men de har gått upp fint i vikt och är inte lösa i kistan längre.
    så här blir det enbart torrisar. och de dricker rejält med vatten till. så för oss funkar det bra! =)

• ludenben

ja så mycket lättare att få tag på....

Kantarellen skrev 2008-08-01 12:03:29 följande:
    Svar på #42Visst är det trevligt att en av de bästa kattfodren säljs i vanliga mataffärer!
  • viseversa

vi ger inte heller våran katt torrfoder.han tycker bättre om blötmat och då får han det också! Inte bara mjau utan olika sorter.

• Cactuz
    ludenben skrev 2008-08-01 12:33:14 följande:
    ja så mycket lättare att få tag på....
    Vilket är det bästa då?
  • ludenben

mjau förspråkar kantarellen men de har så stora burkar så jag köper ICA färs (inte bitar i gele), de innehåller precis som mjau inte massa andra tillsatser...

Cactuz skrev 2008-08-01 13:02:42 följande:
    Vilket är det bästa då?
  • Cactuz
    ludenben skrev 2008-08-01 13:04:32 följande:
    mjau förspråkar kantarellen men de har så stora burkar så jag köper ICA färs (inte bitar i gele), de innehåller precis som mjau inte massa andra tillsatser...
    Finns det några enportionsförpackningar som är bra, min hatar burkmat men älskar nästan alla enportionspåsar. Vad ska man kolla efter på innehållsförteckningen?
Svar på tråden Varför jag inte gillar torrfoder till katter.