• Nalle Majan

Varför blir jag inte gravid!?

Jag är så ledsen. Efter ett års försök nu har det fortfarande inte blivit ett syskon. Jag har varit gravid innan så jag kan få barn. Men denna gång? Kanske inte?

Behöver pepping och stöd samt vad ska jag göra? Fler som är/har varit i samma sits?

Provat varannandag + rosenrot och vitaminer.

• Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?
  • Prisssan

Jag vet den känslan...*Suck*

Jag beställde en tid hos gyn en vecka innan mensen skulle komma. Det var jättebra för då kunde de ta blodprover och kolla ÄL direkt utan att jag behövde komma tillbaka och göra det rätt i cykeln.

Se om du kan få en tid innan nästa mens, även om det innebär lite väntetid. Så funkar det i min kommun iaf.

mary k skrev 2008-08-05 10:04:06 följande:
    försöker få tag på kk å beställa tid till udnersökning.mensen kommer på lörd-söndhoppas inte längre för jag vet att d säkert inte tar ni iheller.vad är det som ahr hänt?jag som va så fertil innan!
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • mary k
    Prisssan skrev 2008-08-05 10:11:55 följande:
    Jag vet den känslan...*Suck*Jag beställde en tid hos gyn en vecka innan mensen skulle komma. Det var jättebra för då kunde de ta blodprover och kolla ÄL direkt utan att jag behövde komma tillbaka och göra det rätt i cykeln.Se om du kan få en tid innan nästa mens, även om det innebär lite väntetid. Så funkar det i min kommun iaf.
    aha oki,tsck för tipset.
    jag försöker inte gå å tänka på det,men d går inte,tänker på d mkt,trots alla säger att jag ska sluta,lätt för dom å säga,
    som blitt gravida direkt å kan inte förstå den känslan att vänta varje månad å varje månad kommer mensen.
  • Prisssan

Mary: Det hjälper inte om du slutar tänka på det. Det är bara som man säger. Du får inte ägget att släppa och växa perfekt bara för att du tänker på annat och du får inte spermierna att simma bra och befrukta bara för att du är avslappnad!

Du anar inte hur många gånger jag på 3,5 år gett upp och skitit i allt. Inte är jag gravid för det!

• liliacea

Vill inte höra hit egentligen... men det gör jag ju. Sonen föddes i juli 2006 och förra veckan kom mensen för 10e gången efter att vi börjat syskonförsöken. Känner mig så ledsen och rädd att det aldrig ska bli nånting. Jag är så tacksam över min son och vet att det finns många som inte har barn alls- men min sorg är lika stor iallfall. Skönt att det finns andra i samma situation som förstår... Vi kör med ÄL-test och dessutom har jag börjat äta membrasin nu som ska vara bra för slemhinnorna. Jag drar mig så för att ringa och börja fundera på någon utredning, det är som att erkänna att det är något fel. Löjligt, jag vet.

I vår förberedelsegrupp för vårt första barn är det nu flera som är gravida, vi träffas varje månad men nu vill jag inte ens gå dit mer för det är så tungt när de pratar om sina magar och sina symtom och att alltid bli tvungen att skämta bort frågan när vi ska "skaffa" ett syskon

• mary k

jag går å kissar nog minst 3 ggr i timmen.
    men tyvärr så tror jag inte det är ett symtpom för d e d enda jag känner,har varken någon molvärk,ont i brösten,illamående eller nåt annat,känner mig inte gravid öht.

sitter å frösöker ringa kk,men dom har tele tid om en halvtimme,å jag har bråttom till jobb1vet ej om jag hinner vänta

• mary k

men skulle jag haft fler "symptom" så skulle jag säkert trott att jag vatt gravid för jag går å kissar så mkt.
    tror jag gick å kissa 10ggr på jobb igår,men men så d kan d även va när man ska ha mens.

• Prisssan

Jag kissar alltid mkt innan mens...inte bra att vänta så länge för man lär sig sin kropp för bra.
    Jag har alltid som molvärk men inga ömma bröst, ibland lite lite. Jag är alltid tröttare också och kan även må illa.

Inte lönt för mig att känna efter men hoppas gör man ju hur dumt det än är.

Apropå att berätta eller inte så berättar jag att vi har svårt med syskon. Har man ett barn på sju år så får man alltid höra om det inte är dags för syskon.
    Joo vi kämpar ju för det liksom.

• Fru HH

Ja, alla dessa symptomer. Jag är skenis varje månad mellan ÄL o mens, o allt som händer i kroppen skyller jag på hormoner. Tex efter 200 gram choklad så är det hormonerna som gör att jag får finnar Skrattande

Cellisen: Jag räknade ut att vårat inbokade gynbesök blir mellan ÄL o mens, så det verkar ju bli bra ändå. Men det är ju 4 månader kvar....

När kommer tvåan???
  • Fru HH

Oj, TS har avreggat sig...

När kommer tvåan???
  • Prisssan

Nej men TS! Det som höll på att bli sådan trevlig tråd för mig Kanske TS bara bytar signatur?
    Kan vi stanna här i tråden tror ni? Skönt med er som liknar min sits...

Fru HH: Så fungerar det i min kommun iaf, hoppas det är bra i din med. Vi måste ju vänta ett år nu på IVF *Suck*
    Men har man väntat i över 3,5 år och flickan fyller redan sju, då spelar inte det året så stor roll tyvärr...

Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?