• Nalle Majan

Varför blir jag inte gravid!?

Jag är så ledsen. Efter ett års försök nu har det fortfarande inte blivit ett syskon. Jag har varit gravid innan så jag kan få barn. Men denna gång? Kanske inte?

Behöver pepping och stöd samt vad ska jag göra? Fler som är/har varit i samma sits?

Provat varannandag + rosenrot och vitaminer.

• Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?
  • Fru HH

Petra S: Ja det är nog en bra idé, vart bor du? Jag bor i STHLM och ringde Octavia kliniken på söder, jag har varit i kontakt med en annan läkare där tidigare så tänkte att jag kör vidare där.

Glittran: Jag fick tid hos en läkare som har någon form av inriktning ionom fertilitetsutredningar så jag hoppas att det blir bra. Jag tackar för tipset iaf... Du har inte lust o berätta vad som hände er??

När kommer tvåan???
  • Nalle Majan

hej!!

vad många som skrivit sen sist.
    Välkomna!

Kan man inte ringa MVC? Hänvisar de en till att ringa en gynekolog? Men det finns väl gynekologer på MVC. Eller menar de en privatklinik?

Jag tappar snart hoppet. Man vill ju inget hellre och så är man så ledsen att det inte funkar. Det värsta jag kan tänka är att en del får som inte vill ha och kan inte ta hand om dem och så sitter jag här och VILL ha till 50000 %. Sånt känns jobbigt och jag tror ni vet vad jag menar.

• Nalle Majan

Någon som provat ÄL tester? Hur funkar dem?

• Neah

Fru HH + Petra S. Hej på er! Jag fick barn i juli 06 och tänkte att eftersom 1:an gick på 1:a försöket skulle väl 2:an också gå lätt och smidigt men ikke.

NalleMajan. Ingen aning om de fungerar elelr inte. Nu använder vi ÄL stickor men utan resultat. Är ganska oregelbunden så de ger kanske lite bättre chans.

Glittran. Tack för tipset!

Hej till alla andra

• Fru HH

Nalle Majan: Jag brukar ÄL testa. Jag har använt både stickor och Clear Blue digital. Man kissar på en sticka en gång om dagen från och med några dagar innan du förväntas ha ÄL och 24-36 timmar innan ägget släpper så visar testet positivt. LH hormonet är som högst då. Gå tex in på clearblue.se o läs om ägglossningstester. Det är nog lättast. Jag tycker att det är skönt att veta när jag har ÄL. Jag har sen äl (dag 18-20) förut började jag testa på dag 11 så det har ju gått några tester. Nu har jag hejdat mig lite o testar från dag 16 ungefär. 

När kommer tvåan???
  • Nalle Majan

neah: tar man en sticka varje dag? jag har ingen aning om när äl beräknas vara vilket innebär att jag får ta en sticka per dag för att hitta äl? förslåt, men jag är helt borta på det.

• Nalle Majan

hur funkar clear blu digital? den akn användas fler gånger eller...?

Tack för svaret!

• Moi Mokulat

Min kompis har ett barn sen tidigare. För henne tog det jätte lång tid över 1 år att bli gravid. Hon hade bokat tid till en privat läkare för att kolla om det händer något första gången som nu gjorde att hon inte kunde få fler barn. plupp så var hon gravid innan hon ens hann dit.

• Prisssan

Hej!

Vi har en tjej som snart fyller sju och vi har försökt i över 3,5 år. Inget syskon ännu
    Frustration är ett aldelles för milt ord!

Vi har genomgått utredning nu och ska komma i kö till IVF för nu kan vi inte vänta mer.

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Fru HH

Neah: Hej hej! Vår etta blev oxå till väldigt lätt o vi trodde ju inte det skulle ta sån här tid att få till tvåa. *surt*

Nalle Majan: Har du regelbunden mens? Hur lång cykel? CD digital innehåller 7 teststickor som man byter varje gång. Men själva avläsnings grejjen använder man alla 7 gångerna. Men om du inte vet o ska testa under en längre period blir det billigare att använda stickor. SKa leta reda på några sidor åt dig...

När kommer tvåan???
Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?