• Nalle Majan

Varför blir jag inte gravid!?

Jag är så ledsen. Efter ett års försök nu har det fortfarande inte blivit ett syskon. Jag har varit gravid innan så jag kan få barn. Men denna gång? Kanske inte?

Behöver pepping och stöd samt vad ska jag göra? Fler som är/har varit i samma sits?

Provat varannandag + rosenrot och vitaminer.

• Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?
  • Nalle Majan

jag måste nog ta tag i det, men känner lite så där inför det. Det är ett känsligt ämne. Mne vet en bm som jag känner stort förtroende så jag ska ringa henne efetr semestern. Hon kanske har det nu. Så därför väntar jag. Vet inte vad man får som start. Skriver lite i en annan tråd just nu också för jag tror jag saknar ÄL och där är nog problemet på barnlösheten!

• Glittran

Skulle rekommendera att göra en utredning! Det kan ju vara så att ni har lite nedsatt chans, och då kan det ju ta tid. En graviditet kan ju också påverka din fertilitet både till det bättre och det sämre. Kan kännas jobbigt att be om hjälp, men det är absolut värt att få veta om något är fel!
    Tänk också på att kolla mannen är ganska lätt - om gyn och han själv är villig att låta honom lämna ett prov. Det kan ju vara bra att veta om även han har lite nedsatt chans. Jag åt en hel del hormoner innan man konstaterade att även min man hade sänkt fertilitet...

• Nalle Majan

tack, ska ta tag i det

Glittran skrev 2008-08-01 15:24:29 följande:
    Skulle rekommendera att göra en utredning! Det kan ju vara så att ni har lite nedsatt chans, och då kan det ju ta tid. En graviditet kan ju också påverka din fertilitet både till det bättre och det sämre. Kan kännas jobbigt att be om hjälp, men det är absolut värt att få veta om något är fel!Tänk också på att kolla mannen är ganska lätt - om gyn och han själv är villig att låta honom lämna ett prov. Det kan ju vara bra att veta om även han har lite nedsatt chans. Jag åt en hel del hormoner innan man konstaterade att även min man hade sänkt fertilitet...
  • Nalle Majan

du också, inte är man ensam ialf

mary k skrev 2008-08-01 15:26:20 följande:

känner igen mig
  • mary k

Nalle Majan skrev 2008-08-01 15:36:06 följande:

du också, inte är man ensam ialf mary k skrev 2008-08-01 15:26:20 följande:
    nä verkligen inte,
    har börjat tröttna,har ju barn sen innan så jag vet att det går,å d gick så snabbt innan å nu inget.
    desutom blir alla runt omkrign mig gravida snabbt oxå!!
  • Nalle Majan

likadant här, det ploppar ut ungar överallt

mary k skrev 2008-08-01 15:39:39 följande:

Nalle Majan skrev 2008-08-01 15:36:06 följande:
    nä verkligen inte,har börjat tröttna,har ju barn sen innan så jag vet att det går,å d gick så snabbt innan å nu inget.desutom blir alla runt omkrign mig gravida snabbt oxå!!
  • mary k

mensne kommer nästa vecka,men nästa månad ska jag boka till till gyn,å börja med äl tester.

• Le petite moi

Jag har försökt i 3 år. Är 29 år och börjar känna att den biologiska klockan tickar utav f******n..

Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?