Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Välkomna att fortsätta babbla i vår urtrevliga tråd
Träfft o aktivitets tråden finner du här...
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34968441.html

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

jentha: Stackare, jobbigt med halsont och stor mage. Krya på dig!
Irmis: Stort tack för middagstipsen! Vi har pratat om att planera middagar i flera år men får aldrig tummen ur... Ska kanske ta nya tag i höst
Vi försöker äta middag tillsammans hela familjen. Eftersom maken inte kommer hem förrens 1745 brukar jag ge tjejerna ett mini-mellis efter 16 med typ lite frukt och riskaka. Då hinner de inte bli kaos innan maten är klar och ska jag laga något nytt håller de sig lugnare och kan leka själva.
Vad bra att alla barn trivs på sina dagis! S trivs oxå bra men vi är redan inne på andra sjukdagen hemma. Första veckan var hon hemma en dag pga förkylning och igår fick hon feber. Har varit som en koala unge hela dagen med mellan 38-39 graders feber. Inte mycke att göra, hoppas hon mår bätte imorgon. Jag sörjer dock att min sista lediga vecka blir lite förstörd när jag hade planerat in så mycke skoj för mig själv
Grattis i efterskott Svalan! Hoppas du hade en bra födelsedag. Såg påminnelsen på Facebook men missade det ändå när jag satt framför datorn. Sorry!
På fredag börjar mitt nya liv. JOBB! Gör en mjukstart och börjar på en fredag. Blir nog mest att hälsa på folk och se vad de har förberett åt mig. Bara att kunna logga in på nätverket brukar ju ta en halv dag... Det ska bli spännande.
Har ni gjort någon spännande shopping till de små inför dagisstarten och hösten?
Glömde skriva att S inte har ätit burkmat sedan maj, hon vägrar! Hon äter samma mat som oss vilket gör det lite svårare att "snabb-ge" något innan vi andra äter mat. Alla ska ha samtidigt!
Kråkan: Vi skrev nog samtidigt... Vad har hänt på förskolan?
Barn05- det jobbar rent utsagt GAMLA KÄRRINGAR där. Dom har aldrig haft en inskolning förrut,kan inte ge direktiv till föräldrarn,suckar o stönar om att allting e jobbigt till föräldrarna, säger inte till när föräldrna ska vinka o gå. Sen sa en av kärrringarna till en annan mamma som oxå skolar in sin dotter: jag tror hon har haft tråkigt idag... för jag e lite förkyld o har inte orkat göra nått utan bara suttit här!!!!
Det är en tjej från en annan avdelning som tagit hand om rasmus o hans "vinkningar" för R´s personal inte tagit itu med det hela.
vi har köpte kläder (vanliga inhomhus kläder) o regn kläder, sen har vi jacka+byxa o stövlar,skor sen förrut.
Jag märker allting allt eftersom men en textilpenna.
Vill ni ha tillbaka kläderna så märk dom!!!!
Ska shoppa mera kläder till honom snart,han har ju växt ur det mesta under sommaren. Nästa vecka slutar jag ju 15 på dagarna så där har jag tid för shopping
Vi har köpt jacka, stövlar, höstkängor och lite kläder. Ska köpa överdragsbyxor med och galonkläder har han sen tidigare.
Alla kläder kommer namnas.
barn05: Hur känns det att börja jobba?
jentha: här är också en tavla med sömn och mat. kanske de skriver blöjor med, ska be maken dubbelkolla.
Som sagt - här blir nog andra middagsrutiner nu. Den som lämnar på morgonen kommer inte hinna hem till middagen. Men det blir det nya livet!
Irmis: Det känns super att börja jobba, 3 års mammaledighet gör att man börjar växa fast här hemma
Jag namnar alla kläder, allra helst om det är lite dyrare kläder som jag INTE vill tappa bort. Personalen på dagis har varit minst sagt trött på mig när några kläder varit borta och jag frågar efter dom hela tiden men jag blir så himla irriterad när de slarvar.
Vilken storlek köper ni nu? Jag vågar knappt berätta att jag äntligen får köpa storlek 80 till S. Trodde aldrig hon skulle lämna 74 men nu äntligen blir både bodys och byxor för korta. Min lilla sparv till tjej är verkligen inte storväxt.
Kråkan: Jag förstår att du är irriterad på personlaen när de beter sig sådär.
Nu måste jag sussa, maken och S somnade kl 9 och här sitter jag och knapprar. Tiden bara rusar.
Jag började dagen vid strykjärnet och namnade extrakläderna till dagis. Det är ju alltid en början. Ska ta resten av kläderna också. Jag ångrar lite att jag beställde namnlappar med för och efternamn + telefonnummer, det hade ju räckt med efternamnet + telefonnummer.... Det kommer ju snart en liten till (med samma efternamn) som kommer att ärva många av kläderna - och det pyret kommer ju iaf inte att heta Folke... Men, som Ia skrev, de tar nog slut snart och jag får beställa nya...
Känner mig krasslig idag också. F-n! Sov på två alvedon inatt, men Folke var ledsen och har hostat en massa så från halv två har han sovit hos oss... och han har hostat, snurrat, sparkat, pratat, tappat bort nappen, gråtit tröstlöst... suck!
Sambon sa i morse när vi gick upp att vi inte kan ha honom i sängen - han måste somna om i sin egen säng. Då sa jag (surt!) då får DU gå upp på natten när han vaknar och gråter och se till att det blir så! Vi får väl se...
Näe, dax att åka till jobbet.
Hej allamammor! Det är verkligen låååångt mellan mina inlägg nu för tiden... Bellas rum blev klart i helgen och innan dess har vi haft sporadisk tillgång till internet!
Jag försöker veckohandla men har insett att det är mer ekonomiskt för oss att inte göra det, allt för mycket mat behöver slängas när det inte äts upp. (jag är som Kråkans sambo!)
Bella och jag äter middag vid halvsex och sambon äter när han kommer hem. Vi äter nästan alltid samma mat, fast ofta med nån modifikation (typ I vägrar äta "torr"mat så hon får gräddfil eller keso till nästan allt!)
Vi började inskolning i går. Världens knäppaste tider:13-14 dag1&2 och sen 13-15 dag 3-4. Nästan alla barn sover ju då eller? Vi har ju övat in lunch vid ca 1115 och sen sova efter det i ca 2 timmar. Precis som de uppmanade oss från förskolan i våras. Nu får det helt plöstligt bli lunch 1030 för att få henne att sova och sen vakna till 1245när vi behöver gå. Så knäppt! Men det funkade igår och idag men i går var det 2 barn (av 4)som var så trötta att de inte släppte sina föräldrar. Känns som inskolningen tappar sin funktion då! jag försökte flytta fram tiden till 14 men det gick de inte med på! Annars verkar förskolan jättebra och Bella ville inte gå hem igår...
Ska sy en "Belladocka" till dagis. Fick tyg och stoppning till kropp men jag ska sen sy kläder,ansikte och hår. Shit,det är verkligen inte min grej! När ni sist träffade I så var väl hon typ skallig men nu har hon dunderlockigt hår. Inte så långt men lockigt. Hur ska man få till det med garn?
På tal om märkning så har vi både penna och lappar. Beställde med bara efternamn efter tips från syrran(vem annars?). Hon satt nämligen nu och strök över förnamnet när lillasyster börjar på förskolan...
Långt inlägg som vanligt, men det är kanske ok när det var ett tag sen sist
grattis till platsen förresten Ia!