• Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare
  • miss lyckad

Vi kämpar på här med inskolningen. Rasmus blev sjuk natten till fredag, så då var vi hemma. Sen smittade han ju så klart sina föräldrar oxå, speciellt pappa som det är väldigt synd om nu...

I går var vi dock tillbaka på dagis, det gick ganska bra. Vi var ute och lekte och när Rasmus gick iväg med en av fröknarna passade jag på att smita in. När han upptäckte att jag inte var med honom blev han dock jätteledsen, så då gick jag ut igen. Idag är sambon med på dagis, får se hur det har gått, de borde komma hem nu.

Jentha: Jag är så avundsjuk på dig som snart ska få en till liten bebis. Vi jobbar på i bebisverkstan så gott det går, men än så länge har det inte hänt något.

• Ia 70
    miss lyckad: åååå inte visste jag att Ni var i bäbisverkstan igen. Vad kul Hoppas på ett + här i höst då
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • svalan77

vi har första dagisdagen imorgon! Ska bli kul!!!

Har precis ätit lunch med en kompis och hennes lilla bebis som föddes i maj 08. Det känns inte som sonen någonsin har varit så liten. Man glömmer så fort.

• jentha
    miss l: så ni har också en sjuk pappa hemma som det är synd om... jag vet hur det är... Lycka till med bebisverkstaden!

Idag hade Folke också varit ledsen när sambon lämnade honom och sen när han kom tillbaka, men annars hade det gått bra. Han åt lunch på dagis för första gången idag också, och det hade gått fin-fint tydligen.
    // jentha (¯`°?.¸ Folkes mamma med ett livligt pyre i magen ¸.?°´¯)
  • Irmis

Maken och A har haft första stunden på dagis idag. Tre pappor med lika många barn hade varit där. Småknoddarna är där en h med egen fröken och de andra barnen är ute under tiden. A hade gett sig iväg själv och bara kommit fram till maken en gång, fast de sitter ännu i samma rum.

Sen var vi i Vasaparken och sprang på Yaz med familj. Hon mådde bra och familjen med.

• Ia 70

God dagens, kul att läsa om alla inskolningar, men finns det ngn mer som väntar till januari?

I morse vaknade Leia samtidigt som jag, har lite tajt med tid på morgonen o hon ingår inte i mina morronrutiner, men jag hann med att byta bajsblöja o göra välling. Hon gick glatt till pappa i sovrummet o kröp upp för att få sin frukost, o vinkade hej då till mig, så sötis.
    Hon e så himla rolig nu, vet Ni vad hon lärt sig...jo att "prutta på beställning" Säger man- Kan Leia prutta? Så tar hon i o pruttar ibland om det går, sambon har inte sett det så i morse när jag pratade med henne på telefonen frågade jag henne om hon kunde prutta o I bá ååå hon tar i o tar i o spänner magen... Men det kom inget då inget fanns att prutta ut

Irmis: Vart fick A plats ngn stans?

Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • S  S

Hallå på er.

Skyndar mig att slänga iväg ett inlägg innan Fl slänger ut mig

Har haft problem att komma in flera dagar

Spännande med inskolningar. Vi har ställt F i kö till Januari men det var ett års väntetid till de vi helst vill ha så vi får hoppas att någon flyttar

Idag har vi lekt i Vitabergsparken. F träffade en kille som hon lekte med
    I morgon ska vi nog gå till öf på Duvnäsgränd ska bli spännande vi har inte varit där tidigare.

• Irmis

Ia: Vi fick tre platser totalt men A har börjat på Repslagaren i Tantolunden. Inskolningen går hittills bra.

Jobb imorgon..... Slut på semestern för den här gången!Är så himla oladdad för jobb.

• jentha
    Svalan: grattis på födelsedagen....
    // jentha (¯`°?.¸ Folkes mamma med ett livligt pyre i magen ¸.?°´¯)
  • miss lyckad

Nyss hemkommen från stallet, har varit ute och ridit både igår och idag. Eftersom jag inte har ridit på hela sommaren så kommer jag nog ha en grym träninsvärk imorgon. Men vilken härlig uteritt vi har haft i det fina vädret.

Här kämpar vi på med inskolningen. Det går lite sådär. Sambon lämnade aldrig igår, fröknarna tyckte inte Rasmus var riktigt redo. Idag var jag där och efter ca en timme så gick jag därifrån. Det gick i 20 minuter, sen ringde de och sa att jag nog var tvungen att komma och hämta honom. Stackarn, han var jätteledsen. När jag kom var han och tittade på hönsen så då var det bättre. Det är ju viktigt att han inte är ledsen när jag kommer, så det inte blir som att jag kommer och "räddar" honom. Imorgon ska vi gå till dagis vid 11 så att Rasmus är ordetligt utvilad, sen ska han vara kvar själv och äta lunch. Vi har varit där 9 nu och det han varit alldeles för tidigt eftersom han i vanliga fall sällan vaknar före nio, så han har ju varit jättetrött vilket inte har gjort saken bättre.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare