• Ylle

Varför bo i Luleå?

Jag går och funderar på om man kanske skulle ta och flytta tillbaka till Lule. Det var 10 år sen jag bodde där och har hunnit med några andra städer och bor sen 8 år tillbaka i en mellanstor stad i södra Sverige.

Om det blir en flytt så blir det med min stockholmsuppväxta man och två barn i dagisåldern.

När jag varit uppe och hälsat på så har jag tyckt att staden har förändrats, men kan inte säga om det är till det bättre eller sämre.

Jag vill på något sätt tillbaka till rötterna och släkten, men vet inte om det argumentet håller. Sååå lulebor, jag vill ha alla fördelar och nackdelar med att bo i Lule nu för tiden. Det som avskräcker mig mest är dom evighetslånga vintrarna...  

• Svar på tråden Varför bo i Luleå?
  • Tant Greta

Återkommer

Catti87 skrev 2008-08-12 08:31:11 följande:
    Ett superfint hus för 1 miljon??? VART DÅ??
  • Catti87

Tant Greta: Alla tips mottages. Flört Hittills har alla hus (som varit riktiga helrenoveringsobjekt) vi bjudit på slutat på närmare 2 miljoner. Men det är klart, söker man sig några mil utanför kanske det är bättre priser, dock jobbigare att pendla. Fundersam

Bröllop 080816 ♥ BF 090115
  • Catti87
    Tant Greta skrev 2008-08-12 08:44:57 följande:
    rwww.hemnet.se/beskrivning/hemnet/224096
    Antnäs är ju också tyvärr alldeles för långt från stan. Det är ju också en liten by utanför. Och dessa slutar ändåaldrig under 1,5. Det verkar ganska lönlöst. :)
  • Tant Greta

Mysigt

Catti87 skrev 2008-08-12 08:48:39 följande:
    Fast detta är ju stugområde i Bensbyn. Stugpris också.
  • Catti87

Ja, om man vill ha en stuga så. :) Det är ju inget "hus". Och Bensbyn är också för långt från stan.

Svar på tråden Varför bo i Luleå?