• Ylle

Varför bo i Luleå?

Jag går och funderar på om man kanske skulle ta och flytta tillbaka till Lule. Det var 10 år sen jag bodde där och har hunnit med några andra städer och bor sen 8 år tillbaka i en mellanstor stad i södra Sverige.

Om det blir en flytt så blir det med min stockholmsuppväxta man och två barn i dagisåldern.

När jag varit uppe och hälsat på så har jag tyckt att staden har förändrats, men kan inte säga om det är till det bättre eller sämre.

Jag vill på något sätt tillbaka till rötterna och släkten, men vet inte om det argumentet håller. Sååå lulebor, jag vill ha alla fördelar och nackdelar med att bo i Lule nu för tiden. Det som avskräcker mig mest är dom evighetslånga vintrarna...  

• Svar på tråden Varför bo i Luleå?
  • Cornellia

Jag skulle dock inte tveka att flytta till Luleå om jag hade familjen där. Underbar natur, men ändå helt okej utbud i stan. Trevliga männsikor.
    Det enda jag saknar är vettiga resturanger och fik, det är sjukt dåligt med det.

• Tant Greta

Hmm,vad du är kräsen
    Men är helt övertygad om att kan få ett schysst boende i Lule för en mille.I ett BRA område.

Catti87 skrev 2008-08-12 08:50:48 följande:
    Hertsön är tyvärr inte ett bra område.
  • MyFine

Kom igen nu Ylle! Klart du ska flytta!

• Cornellia
    Tant Greta skrev 2008-08-12 08:55:09 följande:
    Hmm,vad du är kräsen Men är helt övertygad om att kan få ett schysst boende i Lule för en mille.I ett BRA område.
    Okej...man kan juh övertyga sig om vad som helst, även om det inte är sant.
  • Tant Greta

Det har du rätt i,kollar bara på husen..Är en 08 som gillar Norrland.

Cornellia skrev 2008-08-12 08:52:53 följande:
    superfint? på hertsön? Känns som om du inte har så bra koll på luleå....
  • Lilla Mumintrollet

Vi bor i Luleå en bit utanför stan. Och vi trivs kanonbra. Vi har två barn i förskole/skolåldern och där vi bor är det en kanonbra skola och förskola. Jag själv vikarierar inom förskolan nu då jag pluggar och det flesta förskolor jag har arbetat på är bra. Det är väl som det är på många andra ställen...det varierar från förskola till förskola.

Så, tveka inte...välkomna hem!!

• Catti87
    Tant Greta skrev 2008-08-12 08:55:09 följande:
    Hmm,vad du är kräsen Men är helt övertygad om att kan få ett schysst boende i Lule för en mille.I ett BRA område.
    Alltså det är helt omöjligt. Jag lovar dig. De flesta husen i bra områden kostar mellan 2-4 miljoner så. :)
    Bröllop 080816 ♥ BF 090115
  • Catti87

Om du inte letar dig utanför stan allså! Och alla byar känner man ju som till. Har bott i en by bortanför Bensbyn och vill inte göra det igen. :)

Bröllop 080816 ♥ BF 090115
  • Tant Greta

Visa mig vad du får för 1 miljon i Sthlm&vad du får i Luleå för samma summa.
    Cornellia skrev 2008-08-12 08:57:06 följande:
    Okej...man kan juh övertyga sig om vad som helst, även om det inte är sant.
Svar på tråden Varför bo i Luleå?