Inlägg från: pucken |Visa alla inlägg
  • pucken

virkning/stickning/sömnad

fru
    nä, jag la ner virkningen för idag. och stoppade i mig en halv påse ostbågar. men det är bara halva axelremmen kvar på väskan, så imorgon blir den klar!!! usch

har du snackat med din karl om när ni ska komma?

• pucken

och nu ska jag bums i säng! måste upp 5 imorgon *hatar att jobba morgonskiftet*

• pucken

jag är nästan klar med min väska... får panik av att inte veta vad jag ska göra sen. hade tänkt lägga ner virkningen ett tag, men vad ska man göra istället?! så jag fortsätter nog ändå med mitt eviga virkande...

fru
    tisdag funkar utmärkt =)
    när kommer beskrivningen på byxorn? =) de var jättefina! bara kanten som saknas...

• pucken

fru
    de genomskinliga handtagen =)

kom ni imorgon, det blir kanon =) skriver adress och telefon nummer i din inbox, så du vet var du ska och vet var du ska ringa om ni kör fel =)

• pucken

ang virkningen håller jag INTE med =) lätt som en blåbärsplätt ju!

fru
    ska försöka virka hättan i det där mönstret du mailade =) har ju inte så mycket tunnare garn, och det jag har räcker knappast till en kofta. så jag gör hättan och kollar om garnet passar, då kan jag ju köpa nytt! *smart*

• pucken

linda87
    i början kan det vara lite svårt, när det är litet =) men det är bara att kämpa på. när jag var nybörjar hade jag svårt att se vad som var vad, men då tvinnade trådarna sig hela tiden. inga tips förutom övning =)

• pucken

bilden på min nya "skolväska" finns i galleriet. nu måste jag hitta på nåt annat att göra, hade ju inte nån bra virknål till hättan...

• pucken

AHöst
    så går det när man inte har nåt liv =)

• pucken

fru
    precis, du får ju se det så =) igår blev jag nästan lite deppig. jag fick syn på påsen där jag har sommarens virkalster. de är rätt många... jag har inte gjort nåt annat än att virka och jobba! det är ju helt sjukt. JAG är sjuk!

• pucken

fru
    ja, jättevettigt är det =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad