Inlägg från: pucken |Visa alla inlägg
  • pucken

blir en himla massa väskor märker jag... har börjat på rosväskan i alla fall, med ett tvåfärgar garn. får se om det blir bra!

• pucken

fru
    ja, den senaste =) den går visst rätt fort. är nästan klar med bakstycket nu.
    vet du var man kan köpa såna där runda handtag (kolla länken till väskan)? orkar inte ta mig in till panduro. tror du de har såna på åhléns? eller hemtex?

• pucken

fru
    är du uppe fortfarande? går det bra med vantarna? jag är klar med alla delar till min väska nu. behöver såna där runda handtag bara, så kan jag sy ihop väskan =)

• pucken

fru
    jag fixar min väska ju =) kan ta bild på den om en stund, tänkte sy ihop så mycket att det bara är handtagen kvar. om jag nu hittar några...

• pucken

fru
    konstigt att man inte orkar göra klart nåt som det är så pass lite kvar av egentligen.
    bilden på väskan vill inte läggas in i galleriet, så jag försöker igen imorgon! ska sova nu, måste vända på dygnet. tidigt skift på jobbet nästa vecka! god natt!

• pucken

usch va grinig jag är... har letat ÖVERALLT efter rund handtag till min väska, men jag hittar inga! finns ju på panduro, men hur kul är det att köpa en sunkig remsa bara för att åka och köpa ett par. sen vill jag inte lägga 49 kr på frakt heller, när ett par handtag kostar 60 kr eller vad det var... bara för det måste jag ju vänta ändå tills vi har riktiga ärenden i stan. *djup suck*

• pucken

A lie
    kollade på åhlens men hittade inga =( men vårt åhlens är inte så stort.

fru
    den där väskan jag fick beskrivning på... är väldigt pillig =) men fin blir den!

• pucken

fru
    mäh! tycker du att jag virkar för snabbt =)
    och sen tänkte jag... väskan blir kanonfin, men ju längre jag kommer på den desto mer känner jag att den inte är jag. så du kan få den =) om du vill förstås. kan ju inte knalla runt med en väska som det inte skriker "pucken" om! hur skulle det se ut?

• pucken

fru
    la in en bild på väskan i galleriet, i alla fall på väskans framsida =) svart och rosa är den, tror att den är för lite fjantig för mig (jag brukar gilla barnavdelningen) ska kanske göra en beige med rosa kanter på, men jag vet inte än.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad