virkning/stickning/sömnad
fru
kan du inte komma hit och fixa våra katters klor också??? jag avsäger mig allt ansvar, så om de river dig får du skylla dig själv =)
fru
kan du inte komma hit och fixa våra katters klor också??? jag avsäger mig allt ansvar, så om de river dig får du skylla dig själv =)
fru
glöm inte fixa bild på byxorna sen, jag vill se dem =) och du, det är säkert ingen svår kant du ska virka!
maken och jag är alltid så sociala, han vid sitt WOW och jag med min virknål, vi tjattrar tillräckligt när vi lägger oss ändå =)
och jag virkar förresten den här väskan nu
www.garnstudio.com/sider/visoppskrift.php&&d_id=27&&lang=se
fru
koncentrera dig på dina auktioner du, vill ju att du ska få ditt garn!
och den där kanten klarar du galant =)
fru
stick ner virknålen i byxan, där du vill börja med kanten. vik sedan det rosa garnet dubbelt, och plocka upp garnet med virknålen. dra sedan upp garnet genom byxan så får du en ögla, gör en luftmaska och sen kan du börja med fm! det är nog bara att virka där virknålen kan komma igenom (har aldrig testat att virka på nåt stickat)
fru
hur många nystan blev det nu då?
ska du sy ihop byxorna med maskin? går det inte lika bra att sy för hand?
fru
jag sitter och väntar på stilpoliserna på femman, det gillar jag =)
39 nystan, inte helt fel! hur många färger?
fru
jaså? då kanske man ska bjuda på lite garn nästa vecka då =)
jag är jättenyfiken på de där byxorna du stickar... lova att skriva ner beskrivningen till mig sen! så ska jag med försöka... kanten kommer ja klara i alla fall =)
fru
du får väl repa upp vantarna =) nä,klart du inte ska! du får hitta på nåt med dina restgarner tills du får dina 39 nystan.
jag vågar nästan inte berätta att jag har ett varv kvar på väskan, och sen bara axelremmen...
fru
hmmm, kan du inte höra lite snabbt med din pappa hur han tänkt få ner garnet till dig?om det då skulle gå fortare att hon skickar med posten skulle jag nog betala 1 kr extra per nystan. går det fortare med pappa så väljer du det alternativet =)