• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • Mary Cherry
    Sarahkka skrev 2008-11-05 14:24:58 följande:
    Okej, men jag tänkte att den man köper innehåller oftast en del andra saker som kan göra att det blir poäng, såsom tillsatt socker. Då så, jag ger mig Jag lägger in det då
    Nej, juice är bara pressad frukt, är det socker tillsatt är det inte juice längre. Jag frågade konsulenten idag och hon sa att pressad apelsin räknas som juice.

Minus 0,7 idag, jag går ju ner fast jag äter skitdåligt och fuskar massor. Det ser ju bra ut på papperet men det känns mindre bra.
  • Sarahkka
    Mary Cherry skrev 2008-11-05 15:39:17 följande:
    Nej, juice är bara pressad frukt, är det socker tillsatt är det inte juice längre. Jag frågade konsulenten idag och hon sa att pressad apelsin räknas som juice.Minus 0,7 idag, jag går ju ner fast jag äter skitdåligt och fuskar massor. Det ser ju bra ut på papperet men det känns mindre bra.
    Okej då vet jag. Konstigt nog så finns detinget som heter apelsinjuice i min databas, så jag får lägga in det som Tropicanas det borde stämma.

Grattis till viktninsknigen! Själv vägde jag -0,5 idag så nu börjar det röra på sig igen
    När ska det gå vägen?
  • Mary Cherry
    Sarahkka skrev 2008-11-05 15:45:08 följande:
    Okej då vet jag. Konstigt nog så finns detinget som heter apelsinjuice i min databas, så jag får lägga in det som Tropicanas det borde stämma. Grattis till viktninsknigen! Själv vägde jag -0,5 idag så nu börjar det röra på sig igen
    Finns det inte juice då? Vv är ju lite konstiga. Det heter ju t.ex. inte fläskfilé utan grisfilé.
  • Sarahkka

nä, bara grönsaksjuice och äppeljuice tror jag. Men de flesta juicer närmanletar på märket verkar inehålla samma så det är bara att jag tar en av dem, typ som trpicana eller god morgon. Där kan man välja apelsin.
    Ja, det är jätte många saker som fattas. Tycker att det är konstigt att de inte kan uppdatera deras mjukvara via databas. Det är inte så att skivan är billig direkt, gav 1000- för den. Men men man får helt enkekl lägga in allting som inte finns med.

När ska det gå vägen?
  • 2timearound

Om jag har räknat rätt blir snittet för förra veckan 0.6 per person. Jag blev dock lite osäker på Lycklig77. Du har angivit samma värde, alltså total och allt annat som förra veckan och så var det inget minus eller plus framför kilot så jag vet inte hur det ska räknas. Om du gick ner ett kg denna veckan så kanske du är uppe i totalt 4.5 kg nu?

Hur som helst så räknade jag inte in ditt värde nu eftersom jag inte visste.

Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Mary Cherry
    2timearound skrev 2008-11-05 17:32:56 följande:
    Om jag har räknat rätt blir snittet för förra veckan 0.6 per person. Jag blev dock lite osäker på Lycklig77. Du har angivit samma värde, alltså total och allt annat som förra veckan och så var det inget minus eller plus framför kilot så jag vet inte hur det ska räknas. Om du gick ner ett kg denna veckan så kanske du är uppe i totalt 4.5 kg nu? Hur som helst så räknade jag inte in ditt värde nu eftersom jag inte visste.
    Jag har inte skrivit in mig i viktrastråden än, ska göra det nu!
  • Znuttan6
    -0,5 kg igår på VV har sammanlagt gått ner 2,6 kg på 2 veckor!
  • MariaK

Oj ne såg inte att jag glömt - framför veckans minskning!!! Men -3.5 stämmer för jag gick ju upp veckan innan......

Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • Limus

Jag är så hungrig den här veckan!
    Varför, kan man fråga sig, så här hungrig hr jag inte varit under nästan 2 månader.

• Sarahkka

Är det ngn mer här som går på 19 ponst/dag? Hur sparar man points? Känns lite svårt måste jag säga...

När ska det gå vägen?
Svar på tråden Viktväktarna!