• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • Nufsan

Hej på er!

Har följt och tjuvläst lite! Jag har börjat viktväkta, men jag går inte iväg och väger mig, utan var med för 2 år sedan och har alla papperen kvar!

Sen sista graviditeten så har jag kvar 13 kg som jag bara måste bli av med... 3,5 kg har jag lyckats bli av med på 3 veckor så det har gått bra!

Recept på någon nollsoppa har jag inte, men tar gärna emot det

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Sarahkka

Nufsan: välkommen! Grattis till denbraiga starten Nollsoppor och annat nyttigt kan du hitta i recepttråden. Länken finns i TS.

När ska det gå vägen?
  • Nufsan
    Sarahkka skrev 2008-11-02 17:14:33 följande:
    Nufsan: välkommen! Grattis till denbraiga starten Nollsoppor och annat nyttigt kan du hitta i recepttråden. Länken finns i TS.
    Hej och tack så mkt
    ♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Mary Cherry
    Sarahkka skrev 2008-11-02 17:02:46 följande:
    Förresten hur är det med pressad potatis, alltså bara pressad och med lite salt? Är det sama point som vanlig potatis eler är det ngt krux som med apelsinerna?Jag använder mig av deras skiva och går inte på möten så det kan hända att man missar vissa saker....
    Potatis är potatis, så länge man inte häller något fett på den. Gör du klyftpotatis utan fett är det fortfarande lika många points som för kokt.
  • Sarahkka
    Mary Cherry skrev 2008-11-02 17:25:31 följande:
    Potatis är potatis, så länge man inte häller något fett på den. Gör du klyftpotatis utan fett är det fortfarande lika många points som för kokt.
    Okej va bra! Tänkte att det var lika gärna att kolla så att det inte blev som med apelsinerna
    När ska det gå vägen?
  • Nufsan

Förra gången jag var med så hade jag ett jättegott recept på chokladsås till glass, men jag hittar inte på det så jag tänkte höra om någon av er har ett bra billigt recept, pointsmässigt alltså

• MariaK

Ok då är jag med me Var ju iof logiskt tänkade men vem tänker logiskt!!!!!

Välkommen Nufsan!!!!!! O grattis till fin viktnedgång!!!!!!

Jag är lite tung ida....... Helgen har INTE vatt nån bra helg! Var ju jag som gjorde maten till vår halloween fest o den var faktiskt inte så onyttig men man äter ju sååå mycket!!!! Så det känns som man är helt svullen....... O ida har jag flängt runder hela dagen så jag har inte rört på mig ett skvatt o det hade jag ju behövt göra efter denna helg.........

ja ja bara det inte förstör för mycket för mig nu.......

Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • dansdotter

här är en til som känner sej tung efter helgen. Men det är bara att ta nya tag imorgon Måndag.

• MAGU
    dansdotter skrev 2008-11-02 13:25:36 följande:
    att pressa grönsaker o frukt är inte noll pint fick vi lära oss när jag va med i vv förra omgången. När man äter dem som dom är så räknas dom som noll men inte pressade.
    Våran viktväktarkonsulent säger iaf att det är noll points. Hon har sagt flera gånger att hon pressar apelsiner varje morgon.
  • Sarahkka
    MAGU skrev 2008-11-02 20:18:09 följande:
    Våran viktväktarkonsulent säger iaf att det är noll points. Hon har sagt flera gånger att hon pressar apelsiner varje morgon.
    hmmmm det där ger mig hopp! Men hur kan de säga olika? Någonstans måste det finnas svart på vitt!
    När ska det gå vägen?
Svar på tråden Viktväktarna!