• Powderpuff89

Vad är det för j-vla program på bolibompa?

Sonen sitter nu och tittar på bolibompa, jag sitter vid datorn alldeles bredvid honom och hör hur dom säger "mamma är dum, pappa är dum, morfar är dum, "något namn" är skitdum. Jag önskar dom vore döda allihopa".

Två sekunder senare säger sonen "mamma, du är dum. Jag önskar du vore död!".

Vad i HELVETE är det för barnprogram dom sänder idag? Herregud. Ska sända mail till SVT och fråga vad dom håller på med! Vart tog björnes magazin, pingu & dom programmen vägen?

Åh, är så ARG!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Vad är det för j-vla program på bolibompa?
  • Impala59

Tycker "dagens" barnprogram e ren skit! Riktigt värdelöst.
    Hade jag kunnat hade jag förbjudit min dotter att se sånt skit men det kan man ju inte, hon tycker det är bra o tv måste man få se känner jag, men det är verkligen skit!

• thomsen

Det var ett program om hur det kan vara en dag när man är arg... riktigt, riktigt arg. Jag gissar att alla har haft såna dagar och ser inget fel i att man på Bolibompa visar ett program som visar att det faktiskt är okay att vara så arg på någon att man önskar att den vore död. Men, som förälder bör man kanske ta en diskussion om ämnet efteråt.

• Miss Lau
    Impala59 skrev 2008-08-20 18:45:06 följande:
    Hade jag kunnat hade jag förbjudit min dotter att se sånt skit men det kan man ju inte, hon tycker det är bra o tv måste man få se känner jag, men det är verkligen skit!
    Varför kan du inte förbjuda det? Om barnet absolut måste se på teve kan man ju sätta på en film (då vet man ju vad som sägs).
  • studentbruttan29

jag är också sur på Bolibompa ibland..många av programmen de visar har ett ord som OFTA kommer och det är

V Ä R D E L Ö S.

Hela tiden så är alla värdelösa..der är ju jävligt trevligt att höra på BARNprogram.

• Aannna

man blir arg när man läser/ser på barnprogrammen tycker jag, och det är skönt att fler har reagerat, jag har skrivit mail till SVT och frågat vad det är för pedagogik dom använder....

undrar vart Björnes magasin tog vägen... det var ju barn program iaf.

• Endag

men herregud, vilka programm de visar
    BRA att ni reagerar o skriver! HOPPAS många gör det.

♥ Stolt & Lycklig mamma till Eddie ♥
  • Endag
    thomsen skrev 2008-08-20 18:47:20 följande:
    Det var ett program om hur det kan vara en dag när man är arg... riktigt, riktigt arg. Jag gissar att alla har haft såna dagar och ser inget fel i att man på Bolibompa visar ett program som visar att det faktiskt är okay att vara så arg på någon att man önskar att den vore död. Men, som förälder bör man kanske ta en diskussion om ämnet efteråt.
    Ja men man ska väl kanske inte använda ett så dumt ord som "önskar den vore död .." för det, även om man kanske kan känna så ..
    Nej FY!
    ♥ Stolt & Lycklig mamma till Eddie ♥
  • Maraschino
    Impala59 skrev 2008-08-20 18:45:06 följande:
    Tycker "dagens" barnprogram e ren skit! Riktigt värdelöst.Hade jag kunnat hade jag förbjudit min dotter att se sånt skit men det kan man ju inte, hon tycker det är bra o tv måste man få se känner jag, men det är verkligen skit!
    Det finns en kanal som visar riktigt bra barnprogram och det är Playhouse Disney, det är verkligen lärorikt för de mindre barnen att titta på!!
    Annars åller jag med om att det mest visas skräp på barnprogrammen, när man var liten själv var det mer klass på något sätt. Jag blir galen när äldsta sonen sitter och tittar på Cartoon, Jetix o.d...
  • Impala59
    Miss Lau skrev 2008-08-20 18:47:28 följande:
    Varför kan du inte förbjuda det? Om barnet absolut måste se på teve kan man ju sätta på en film (då vet man ju vad som sägs).
    Fast jag har faktiskt förbjudit henne att se Lazy Town lyssnar hon inte på det drar jag ur sladde, för detär verkligen det värdelösaste av alla värdelösa program
  • Powderpuff89

Det enda sonen tycker är riktigt roligt på bolibompa som han "jublar" över när det börjar är Anki och pytte & Nicke nyfiken. Det är skapliga program.. iallafall Ankiochpytte där dom åker ut till olika fabriker och doningar så att barnen får lära sig vart saker och ting kommer ifrån.

Det mesta annat tycker jag är skit, alltså.

Svar på tråden Vad är det för j-vla program på bolibompa?