• Powderpuff89

Vad är det för j-vla program på bolibompa?

Sonen sitter nu och tittar på bolibompa, jag sitter vid datorn alldeles bredvid honom och hör hur dom säger "mamma är dum, pappa är dum, morfar är dum, "något namn" är skitdum. Jag önskar dom vore döda allihopa".

Två sekunder senare säger sonen "mamma, du är dum. Jag önskar du vore död!".

Vad i HELVETE är det för barnprogram dom sänder idag? Herregud. Ska sända mail till SVT och fråga vad dom håller på med! Vart tog björnes magazin, pingu & dom programmen vägen?

Åh, är så ARG!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Vad är det för j-vla program på bolibompa?
  • ploppviola

Oj de har jag missat men bara på dom..Vad lär de barnen för skit numera,då får de bojkottas i fortsättningen

Du är värdefull
  • Anna m Hampus o Malte

Jag reagerade exakt som du ts! det är fan förjävligt, just det här att önska att någon vore död, det är fruktansvärt.

• Pyff

Tina med ängeln Christoffer skrev 2008-08-21 03:00:33 följande:

Mina barn får enbart se barnprogrammen på playhouse disney. Där vet jag vad det är för program. Mina barn älskar Nalle Puh, Stanley, jo jos cirkus och små einsteins. Små Einstein är nog den absoluta favoriten och nu så sjunger de till och med med i de olika klassiska kompositionerna. Idag gick min 4 åring och nynnade på de fyra årstiderna med Vivaldi
    Samma här! Alexander 4 år tittar oxå bara på Playhouse Disney kanalen - det är ju så himla snälla och pedagogiska program där, tycker det är en riktig kanon-kanal!
  • Pyff
    Impala59 skrev 2008-08-20 18:55:56 följande:
    Fast jag har faktiskt förbjudit henne att se Lazy Town lyssnar hon inte på det drar jag ur sladde, för detär verkligen det värdelösaste av alla värdelösa program
    ???? Varför då? Alltså det är ju en sak att DU inte tycker det är så jäkla livat program, men du kan ju inte säga att Lazy Town inte har ett bra budskap! Tycker f ö att Robbie Rutten är rätt kul
  • tamate
    Siili skrev 2008-08-21 03:07:21 följande:
    Svar på #43Så här ser min bild ut av 70-talets

men oj, det där har jag missat helt.
    - det som inte dödar härdar!
  • Siili
    tamate skrev 2008-08-22 02:03:12 följande:
    Siili skrev 2008-08-21 03:07:21 följande: Svar på #43Så här ser min bild ut av 70-talets

=1men oj, det där har jag missat helt.
    Som tur är så är det en parodi på barnprogrammen. Lite överdrivet är det nog, fast inte så mycket.
    Gabba Gabba Hey!
  • Björkman

Vad handlade programmet om? Där alla var dumma...låter ju intressant för att vara ett barnprogram.

• tamate
    Siili skrev 2008-08-22 02:26:03 följande:
    Som tur är så är det en parodi på barnprogrammen. Lite överdrivet är det nog, fast inte så mycket.
    annars vet jag att vår granne när jag var liten gjorde bla barnprogram till radio. Dom satt några barn och  någon vuxen och pratade om olika saker och om känsler mm. Jätte bra program. Har kvar ett band som han och hans dotter spela in när hon var liten och det är så underbart att höra henne förklara "ibland är man för stor och ibland är man för liten" =) Det är förresten Lotta som förut hade programmet Hipp Hipp om hästar.
    - det som inte dödar härdar!
  • I have a kid

KANSKE DAGS att lära han att så säger man inte!!!
    för även om svt tar bort sånna program så finns alltid annat han lär sig det av bara att lära han rätt å fel

• Siili

Vad kul att det finns kvar att lyssna på. Jag minns tyvärr inget program som hette Hipp Hipp om hästar. När gick det? Var det på radio eller tv? Det enda hästprogram jag minns är när de sjöng om att "gå till stallet istället". Fast jag var ingen hästtjej så jag gillade inte det.

Han som hade Boktipset förut jobbar förresten på den institution där jag pluggade litteraturvetenskap. Synd nog träffade jag aldrig på honom. Jag var så himla nyfiken på hur han såg ut nu för tiden.

Gabba Gabba Hey!
  • Siili

Jag ville också fråga vart soffan fanns någonstans, fast det håller säkert inte han reda på, haha

Gabba Gabba Hey!
Svar på tråden Vad är det för j-vla program på bolibompa?