• Powderpuff89

Vad är det för j-vla program på bolibompa?

Sonen sitter nu och tittar på bolibompa, jag sitter vid datorn alldeles bredvid honom och hör hur dom säger "mamma är dum, pappa är dum, morfar är dum, "något namn" är skitdum. Jag önskar dom vore döda allihopa".

Två sekunder senare säger sonen "mamma, du är dum. Jag önskar du vore död!".

Vad i HELVETE är det för barnprogram dom sänder idag? Herregud. Ska sända mail till SVT och fråga vad dom håller på med! Vart tog björnes magazin, pingu & dom programmen vägen?

Åh, är så ARG!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Vad är det för j-vla program på bolibompa?
  • PiaMaria

vad e playhouse för kanal?

jag har disney channel...

använder boxer, så finns den att skaffa till?

tycker också att de flesta programmen i bolibompa e under all kritik.

• Fröken Honung
    Powderpuff89 skrev 2008-08-20 19:11:48 följande:
    Cartoon Network har också blivit riktigt skitdåligt, alltså. När jag var mindre så var det ju det klassiska. Tom och Jerry, Familjen flinta, Familjen jetson, Johnny Bravo.. idag är det våld, svordommar & bråk i ALLA program!
    Har alltid avskytt carton network. Minns så väl när min lillasyster tittade på scoby do (eller hur det nu stavas) och Thelma tar upp sitt förstoringsglas och utbrister "Det är knark"
    Tacka vet jag 70-talets barnprogram pedagogiska och lärande. Favriten är "fem myror är fler än fyra elefanter" De finns att hyra på biblioteket.
  • Analoga

Tycker ni klagar överdrivet mkt på Bolibompa. Tycker det är ett jättebra program med många bra filmer. Nu såg jag inte exakt det som ni pratade om ikväll, så det kan jag inte uttala mig om, men kan inte tänka mig att det var så farligt. då hade de aldrig visat det. Var säkert någon mening med det.

• Tusentand

Sonen på 4,5 brukar gå ifrån när det är dom där arg, ledsen, sur-programmen, han brukar tycka det mesta är bra, men han förstår inte det där och inte jag heller. Brukar skämmas för det är så dåligt manus. Känslor kan jag lära honom, och aaaaldrig att sonen ska bli matad med att önska att folk var döda. Jag har sagt att jag hatar mina föräldrar många ggr när jag var tonåring (och jag var en jobbig sådan) men aaaaldrig har jag önskat att mina föräldrar var döda... Det är ju en väldig skillnad på att vara arg och på att önska livet ur någon.. men det framstår ju i det programmet ikväll som att det var något normalt..

• tamate
    Impala59 skrev 2008-08-20 18:55:56 följande:
    Fast jag har faktiskt förbjudit henne att se Lazy Town lyssnar hon inte på det drar jag ur sladde, för detär verkligen det värdelösaste av alla värdelösa program
    vad ser du för fel i Lazy Town? (funderar på om jag missat något)
    - det som inte dödar härdar!
  • tamate

Här går bara barnkanalen om jag sitter och ammar och känner för att byta kanal. vågar absolut inte låte dottern titta påd et fritt.
    annat ärf et med playhouse, den kannalen står och surrar nästan hela dagarna då vi använder tv som radio, den står där och surrar och då är den kanalen bäst för den känns "säker" och gumman tycker om att ta det lugnt ibland och då är programmen där favoriter. saknar dock nalle har ett stort blått hus, den visade dom förut men int elängre. var mitt favvo program, och gumman älskade när han sniffade på kameran=)

• Siili

Superpedagogiska program med en banlonklädd dam som pratade låååååångsamt till barnen som satt i ring kring henne och lyssnade intensivt. Och glöm inte tjeckiska, tecknade filmer. Då visades inte Disney mer än på julafton. *saknar inte*

Fröken Honung skrev 2008-08-20 20:36:50 följande:
    Har alltid avskytt carton network. Minns så väl när min lillasyster tittade på scoby do (eller hur det nu stavas) och Thelma tar upp sitt förstoringsglas och utbrister "Det är knark"Tacka vet jag 70-talets barnprogram pedagogiska och lärande. Favriten är "fem myror är fler än fyra elefanter" De finns att hyra på biblioteket.
    Gabba Gabba Hey!
  • tamate
    Siili skrev 2008-08-21 02:34:18 följande:
    Superpedagogiska program med en banlonklädd dam som pratade låååååångsamt till barnen som satt i ring kring henne och lyssnade intensivt. Och glöm inte tjeckiska, tecknade filmer. Då visades inte Disney mer än på julafton. *saknar inte*
    men jag älskade dom där utländska teckande filmerna, dom körde ju en massa kinesiska och turkiska etc. och dom hade ju alltid en moral i sig som man skulel lära sig. saknar faktiskt dom.
  • Siili

Jag har inte den rätta åldern egentligen så jag minns tyvärr inte fler än några tjeckiska varianter som vi inte tyckte var "riktig" tecknad film.

Gabba Gabba Hey!
  • tamate
    Siili skrev 2008-08-21 02:51:34 följande:
    Jag har inte den rätta åldern egentligen så jag minns tyvärr inte fler än några tjeckiska varianter som vi inte tyckte var "riktig" tecknad film.
    jo på mitten i allafall av 80talet så körde dom riktigt gamla sagor i teknad variant =)
    men någon kvinna i ballongkläder minns jag inte. men Ika i rutan ääälskade jag och har sparat undan till mina egna barn när dom blir större =)
Svar på tråden Vad är det för j-vla program på bolibompa?