• Powderpuff89

Vad är det för j-vla program på bolibompa?

Sonen sitter nu och tittar på bolibompa, jag sitter vid datorn alldeles bredvid honom och hör hur dom säger "mamma är dum, pappa är dum, morfar är dum, "något namn" är skitdum. Jag önskar dom vore döda allihopa".

Två sekunder senare säger sonen "mamma, du är dum. Jag önskar du vore död!".

Vad i HELVETE är det för barnprogram dom sänder idag? Herregud. Ska sända mail till SVT och fråga vad dom håller på med! Vart tog björnes magazin, pingu & dom programmen vägen?

Åh, är så ARG!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Vad är det för j-vla program på bolibompa?
  • Powderpuff89

Cartoon Network har också blivit riktigt skitdåligt, alltså. När jag var mindre så var det ju det klassiska. Tom och Jerry, Familjen flinta, Familjen jetson, Johnny Bravo.. idag är det våld, svordommar & bråk i ALLA program!

• Jekaal

Håller helt med dig. Tittade med dottern idag, tom hon sa att man får ju inte säga så där. Blir förbannad, men filmen dom visa idag hette argfilmen, o inte för att försvara men jag tror att dom vill visa att man kan få bli arg o man kan säga dumma saker som man inte alltid menar, men har man små barn så kan dom inte riktigt avgöra allt. Sånna ord tar dom ju till sig på engång.

• Endag
    Powderpuff89 skrev 2008-08-20 19:11:48 följande:
    Cartoon Network har också blivit riktigt skitdåligt, alltså. När jag var mindre så var det ju det klassiska. Tom och Jerry, Familjen flinta, Familjen jetson, Johnny Bravo.. idag är det våld, svordommar & bråk i ALLA program!
    Tihi, var allt lite våld i de programmen oxå minns jag. Flinta o dom slogs ju ibland med klubborna, och Tom (hette katten det) jagade ju musen Jerry och skakade om honom nåt ruskigt...*skämt o sido*
    ♥ Stolt & Lycklig mamma till Eddie ♥
  • moonweb

Jag håller med! Men samtidigt kan man ju inte skylla på svt, eftersom alla ungar ändå fortsätter att titta på Bolibompa. Är det inte föräldrarnas eget ansvar längre vad deras ungar tittar på? Bojkotta Bolibompa om ni verkligen tycker det är så dåligt, låt inte barnen fortsätta titta på det. Svt lär inte lyssna förrän tittarsiffrorna sjunker rejält.

Vår dotter är 6,5 och tittar bara på Playhouse Disney, trots att det är inriktat till yngre barn. Hon älskar Nalle Puh och Stanley.

• MammaHela
    moonweb skrev 2008-08-20 19:16:19 följande:
    Jag håller med! Men samtidigt kan man ju inte skylla på svt, eftersom alla ungar ändå fortsätter att titta på Bolibompa. Är det inte föräldrarnas eget ansvar längre vad deras ungar tittar på? Bojkotta Bolibompa om ni verkligen tycker det är så dåligt, låt inte barnen fortsätta titta på det. Svt lär inte lyssna förrän tittarsiffrorna sjunker rejält.Vår dotter är 6,5 och tittar bara på Playhouse Disney, trots att det är inriktat till yngre barn. Hon älskar Nalle Puh och Stanley.
    Mina barn tittar också mest på Playhouse Disney. BÄSTA barnkanalen nånsin!!!
    «MammaHela - You see this name, you think dirty.»
  • moonweb
    MammaHela skrev 2008-08-20 19:20:41 följande:
    Mina barn tittar också mest på Playhouse Disney. BÄSTA barnkanalen nånsin!!!
    Håller med! Fast nu tycker jag alla program går i repris om och om igen, som vuxen kan man ju tycka att det är jobbigt att höra samma sak om och om igen, men dotter älskar att se samma program många gånger, så det är ju perfekt.
  • Tristanya

jej läst alla svar.. men menar du det som hette något med "arg"?
    tv:n stod på så såg det nån minut, o fick en chock!! "helvete" var ju bara ett fult ord dom sa.. o det ska barnen lära sig?
    inte konstigt att barn lär sig både det ena o det andra när dom får det serverat på barnprogrammet! illa!

• Marlene B

Tycker också att bolibompa är ett riktigt lågvattenmärke och vi låter bli att knappa in den kanalen mellan 18 och 19 för det tillför inget positivt till barnet som tittar.

Tur att vi har annat att erbjuda som Nick Jr, Playhouse Disneychannel och mååånga Astrid Lindgrendvds, Byggare Bob och Stora maskiner.

• Valnöt

Powderpuff:
    Jag tycker att Tom och Jerry är ett av de mest våldsamma, elaka och hemska barnprogram jag sett. Dessutom får de aldrig några skador hur de än behandlar varandra, mao är det ok att välta stenbumlingar över varandra, spränga varandra i luften osv för det får sldrig några konsekvenser.

Svar på tråden Vad är det för j-vla program på bolibompa?