• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • vejj

Har ju inte lagt in Valters födelsedatum. Vet inte hur man gör så jag skriver det här. Är det någon (Valters familj kanske?) som kan hjälpa mig lägga det i trådstarten?

Valter född 080407 bf 080720 (3,5 mån)

• BebisVagga

Gabriel e inte heller med

Gabriel född 080429 BF 080806

• Valters familj

Vad bra att du kan de dagarna Jessica...då väntar vi lite till o kollar hur det blir!

O va kul m så mkt berlm..kan tro att du växte ett par cm av stoltheten...finns inget bättre!!
    Håller med om att det verkligen e spridda bud överallt m tex vaccinen...vår neo läkare sa mest, att det skadar inte iallafall!

Fick du liv i sonen?
    Här e en piggelin tjej som ligger o jollrar på i soffan...men hon e glad så det e ok! Sova 21-9 e ok átt hon gör..för mig!!

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Valters familj

Hihi...skrev lite hastigt utan att läsa tillbaka!
    Ska helt klart lägga in grabbarna oxå!!

Ska vi försöka ta det den 20e då o se hur det blir, förstår ju såklart att avståndet e avigt Johanna, men vi kan ju ha det den dagen om det ändå funkar för andra!

Bv...alltså man blir helt rädd för såna läkare som inte ens läser journalen innan man kommer...
    Vår bvc läkare är grymt dåligt insatt, men på honom så blir det så att han berömmer Astrid fr i princip allt hon gör. Känns som om han trott att hon skulle vara väldigt sen med allt så han e så överdrivet imponerad..men men det e ju kul det med!
    O ja gärna Zekes om det e ok för dig!?
    Det e såååå gott!!

Vejj...vi tycker om dig lika mkt oberoende på hur ofta du e här inne!! Hihi..inga trådkrav från min sida!
    Det va ju lite klent att gå upp 20g...men han mår ju bra eller hur? Känns det ok att börja m smakisar nu?
    Har tänkt så på det vi diskutera om br mjölken på sista fikan, e kanske mer sanning i det än vi trodde? Jaja..det spelar ju ingen roll, bara ni tar beslut som känns bra för dig o Valter!

Jo gröten äts kladdigt men bra här, 3e dagen o idag blev det mer än en smakportion...men ja jag vet inte, barnen måste ju få bestämma!
    Tror vi håller oss till gröt nu ett tag o börjar på resten om nån vecka!
    Hon äter så stora mängder av ersättningen nu så en del tenderar o komma upp lite för lätt, det va likadant m hennes storebror, så de e små likisar!

Det jag lärt mig av Valter (min) är att hon inte enbart ska få hemmagjord mat för han totalrata burkar...o det e smidigt när man e iväg!
    Eller ja allt funkar, hade alltid fryst mat med mig till honóm för att det skulle hålla sig om man va iväg en dag...!

Nu e det GREYS!!!!!

Kramar

• Jessica1

Vejj: men man blir ju lite bekymrad över den lite skrala viktuppgången, eller är det så att han har skjutit i höjden istället? Han verkade ju pigg förra veckan i alla fall.

Baby: kul att höra att läkarbesöket blev bra. Det är mycket bra att man erbjuds Neo uppföljning då BVC läkare inte alltid fattar detta med prematurer...

Jag håller med om att det är jätteskönt att ha er att snacka med, annars hade jag nog känt mig ensam i situationen. Extra skönt är det att veta att alla barnen mår rätt bra och att tom C verkar vara på väg att släppa O2.

Skå gå och koka gröt till G nu, det är lite gnälligt. Imorgon ska han få sin första smakportion av potatis.

• Jodli

Vejj: Ja, Elin började med smakportioner igår. Men det är som Valters familj säger, barnen får bestämma i vilken takt det ska gå.

Bebisvagga: Härligt! E är uppe i 5740 gr och 58 cm. Imorgon är det vår tur att göra 6 månaders kollen. Men det ska nog gå bra det med.
    Klart att vi tar Zekes på träffen. :)

Jessica: Vad roligt med en massa beröm! Han är hur söt som helst er lille G.

Nu är det sängen som hägrar!
    Godnatt

• Valters familj

Valter född 080407 bf 080720 (3,5 mån)
    Gabriel född 080429 BF 080806 (3 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Valters familj

Stämmer det nu!?

Snart dags för ny tråd så vi kollar listan o sen blir det ny tråd!

• Mimmsa67

Hej alla mammor!

Vi har inte haft någon fungerande dator här hemma, sedan jag fick något litet ilsket virus på min laptop. Väntar på vår "datanisse" som lovat dyka upp inom det närmaste, eftersom varken jag eller mannen är så duktiga på att fixa datorer. Alltid ska det vara något som strular med tekniken. Första dagarna utan dator var tuffa, men faktum är att att man vänjer sig, och det blir absolut mer familjetid. Ska försöka uppdatera mig här lite grann, men det kommer nog att ta lite tid

Det händer mycket med våra barn tydligen. Vändningar, smakportioner, viktuppgångar o.s.v.
    Det känns som att vi bara rusade förbi stl. 50 och 56. S är för rund för de flesta stl 56, får inte plats med lilla magen Var och vägde i måndags och Lillplutten väger nu 5400 gram, till en längd på 55 cm = köttbulle Han får vara tjock så länge han inte kryper eller går sa hon som vägde. Men SEN, då blir det till att räkna points, eller? Någon här som vet hur många points 1 dl bröstmjölk innehåller??? Annars har vi en suverän BVCsköterska. Inte ofta man kan säga det, men hon har bra koll på det här med prematurer och tycker dessutom att man ska lyssna på sin egen intuition och inte bry sig så mycket om hur det SKA vara. Hon är så positiv och har bara fina saker att säga om S. Underbart!
    Vi kör en liten smakis av gröt och grönsakspuréer när han verkar vara på humör för det. Han är ju inte så gammal än, 2 månader korrigerat på måndag.
    Det som är härligast av allt, är att det händer så mycket annat, leenden och intresset för leksaker och omvärlden. I går skrattade S för första gången...ett litet hehehe och ett JÄTTELEENDE när MAMMA tramsade sig med honom Annars brukar det mest vara pappa som är rolig. Måste säga att det är stor skillnad på den sociala utvecklingen om jag jämför S med mina stora barn. Någonstans så har de ju ändå varit med ett tag, och har ett stort försprång på det planet....tänk vad man uppskattar att ha en köttbullslik bebis som ler och "pratar"...ingenting man tar för givet längre!

Ha en bra dag alla!

• BebisVagga
    Jodli skrev 2008-11-05 22:42:37 följande:
    Vejj: Ja, Elin började med smakportioner igår. Men det är som Valters familj säger, barnen får bestämma i vilken takt det ska gå. Bebisvagga: Härligt! E är uppe i 5740 gr och 58 cm. Imorgon är det vår tur att göra 6 månaders kollen. Men det ska nog gå bra det med. Klart att vi tar Zekes på träffen. :)Jessica: Vad roligt med en massa beröm! Han är hur söt som helst er lille G. Nu är det sängen som hägrar! Godnatt
    Ja zekes blir bra, men vet inte var det ligger eller var dem serverar.. när och var ska vi mötas??
Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2