Hej alla mammor!
Vi har inte haft någon fungerande dator här hemma, sedan jag fick något litet ilsket virus på min laptop. Väntar på vår "datanisse" som lovat dyka upp inom det närmaste, eftersom varken jag eller mannen är så duktiga på att fixa datorer. Alltid ska det vara något som strular med tekniken. Första dagarna utan dator var tuffa, men faktum är att att man vänjer sig, och det blir absolut mer familjetid. Ska försöka uppdatera mig här lite grann, men det kommer nog att ta lite tid
Det händer mycket med våra barn tydligen. Vändningar, smakportioner, viktuppgångar o.s.v.
Det känns som att vi bara rusade förbi stl. 50 och 56. S är för rund för de flesta stl 56, får inte plats med lilla magen
Var och vägde i måndags och Lillplutten väger nu 5400 gram, till en längd på 55 cm = köttbulle
Han får vara tjock så länge han inte kryper eller går sa hon som vägde. Men SEN, då blir det till att räkna points, eller? Någon här som vet hur många points 1 dl bröstmjölk innehåller???
Annars har vi en suverän BVCsköterska. Inte ofta man kan säga det, men hon har bra koll på det här med prematurer och tycker dessutom att man ska lyssna på sin egen intuition och inte bry sig så mycket om hur det SKA vara. Hon är så positiv och har bara fina saker att säga om S. Underbart!
Vi kör en liten smakis av gröt och grönsakspuréer när han verkar vara på humör för det. Han är ju inte så gammal än, 2 månader korrigerat på måndag.
Det som är härligast av allt, är att det händer så mycket annat, leenden och intresset för leksaker och omvärlden. I går skrattade S för första gången...ett litet hehehe och ett JÄTTELEENDE när MAMMA tramsade sig med honom
Annars brukar det mest vara pappa som är rolig. Måste säga att det är stor skillnad på den sociala utvecklingen om jag jämför S med mina stora barn. Någonstans så har de ju ändå varit med ett tag, och har ett stort försprång på det planet....tänk vad man uppskattar att ha en köttbullslik bebis som ler och "pratar"...ingenting man tar för givet längre!
Ha en bra dag alla!