• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Valters familj

Maria..så roligt att höra från er!
    Har tänkt så på lille Simon..som tydligen inte e så liten längre!! Vad skönt att han går upp i vikt så bra!
    Visst e det härligt m köttbullebebis...!!
    Håller med att man inte tar de här barnens utveckling för given, samtidigt som jag "missar" en del känner ´jag för jag e ännu fler steg bortifrån jämförelsehysterin än vad jag var m Valter. Eller ja missar inte, men lägger nog inte lika stor vikt vid vissa saker, fokus på hur Lillan mår, o så länge hon e glad e jag glad!

Le, mys o skratta allt vad du kan Simon o alla andra barn här inne..tiden går fort, bara njut!!!

Bv...Det ligger i den lilla Gallerien mitt på en av gågatorna....man kan gå in från båda hållen...men vi kan ju ses innan!
    På ena sidan går man in mittemot Village o på andra...hmmm vet inte..
    Men va förresten inte du in där o köpte kläder till Gabriel?
    Inne vis Zekes ligger det en barnklädesaffär!?

Förhoppningsvis e jag där redan vid 10 så då kan vi höras var vi e nånstans innan!

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • BebisVagga
    Valters familj skrev 2008-11-06 09:07:05 följande:
    Maria..så roligt att höra från er!Har tänkt så på lille Simon..som tydligen inte e så liten längre!! Vad skönt att han går upp i vikt så bra!Visst e det härligt m köttbullebebis...!!Håller med att man inte tar de här barnens utveckling för given, samtidigt som jag "missar" en del känner ´jag för jag e ännu fler steg bortifrån jämförelsehysterin än vad jag var m Valter. Eller ja missar inte, men lägger nog inte lika stor vikt vid vissa saker, fokus på hur Lillan mår, o så länge hon e glad e jag glad!Le, mys o skratta allt vad du kan Simon o alla andra barn här inne..tiden går fort, bara njut!!!Bv...Det ligger i den lilla Gallerien mitt på en av gågatorna....man kan gå in från båda hållen...men vi kan ju ses innan!På ena sidan går man in mittemot Village o på andra...hmmm vet inte..Men va förresten inte du in där o köpte kläder till Gabriel?Inne vis Zekes ligger det en barnklädesaffär!?Förhoppningsvis e jag där redan vid 10 så då kan vi höras var vi e nånstans innan!
    ja gallerian.. ja men då vet jag.. brukar ju alltid kolla på brudklänningarna där hehehe..
    jo jag köpte kläder där,.. men har aldrig funderat på vad det matstället heter.. vi kan ju ses vid 11:30 någonting?
  • Jessica1

Mimmsa: Jag har funderat på vart du har tagit vägen. Men så kul att S snart är om G i vikt! G:s 56 börjar bli korta på längden och 62 är megastort på honom. Gillar inte när de precis ska byta storlek. Kläderna sitter så illa just då... Nåja det är minst sagt världsliga problem. Han verkade gilla potatisen det gick säkert ner 6 skedar Min lilla plutt, börjar ju bli stor snyft...

• Jodli

Jessica1: Vad roligt att det gick bra med potatisen! Vi har samma "problem" med kläder här. Mäter och kollar så att det ska passa och ändå är det alldeles för långt i ärmarna och stort i halsen.

Valters Familj: Sprutan hon ville ge var en prevenar. Hon hade tydligen inte antecknat alla vi hade fått hos Mia.

Vi har varit på bvc idag och fått ok stämpel i rumpan. Jättetrevlig läkare som jämförde Elin med sitt eget barnbarn som var född när Elin skulle varit född. Hon är inte senare än en 3 månaders och det är ju skönt att höra.

• Jessica1

Jodli: grattis till ok stämpeln.

• Full av förhoppning

Grattis till Ok stämplar och godkända smakisar
    Är lite off... har så ont och blöder som en stucken gris igenom nattbinda och största tampongen på mindre än en timme
    Läckte igenom allt igår, trosor, jeans, fåtöljen i väntrummet hos NEOpsykologen och vårt bilsäte och fick ställa in promenad med Molly i skåne...

Hade så ont i morse att Thomas fick gå med Bella till förskolan och jag har sovit med varma vetekuddar hela natten....
    Hoppas jag mår bättre i morgon för då ska loppan på barnkalas på skattkammarön.
    Hoppas att jag mår ännu bättre på lördag för då ska jag på tjejmiddag med glamour som tema och jag känner mig allt annat än glamourös just nu kan jag säga.... uppsvälld och värkande och läckande.....

Nej nu är det färdiggnällt för idag.... tror jag
    Får vara lite social med gubben nu för han börjar bli less på att jag sitter vid datorn eller i telefon så mycket på kvällarna när han kommit hem från jobbet.
    kram på er

Elias är här
  • Valters familj

Jodli...hihi..tur du har koll själv då om inte ssk har det!
    Trevlig läkare betyder mkt o roligt att han hade nån att relatera till just nu!

Vilka klädbekymmer...hihi..inte där än, 56 passar bra, lite stramar över magen... 62 e så stooort så hoppas på lite tillväxt på längden för o jämna ut magen..haha!

FaF...ajamen inte bättre idag??? Stackare... Tänker på dig, mkt kul att se fram emot i helgen ju!
    Bakat tårtbottnar nu till helgen...blev mjölkchokldfluff istället..mannen slicka grytan!
    Har gjort choklad cc med o gjort en "bukett" till en vän som fyllde år igår, hon kommer upp o fikar o tänkte ge henne paket när de ska fira nästa vecka, Så imorgon får det bli cupcakes!!

Kul att barnen här inne verkar gilla sina smakisar!!
    A äter nästan en hel portion gröt...jag som stoppar inte hon...får ta det lite lugnt så lilla magen hänger med....har funkat så bra nu ett tag från att inte kunna sköta magen spontant ett tag innan när vi gick över på ersättning.

Valter född 080407 bf 080720 (3,5 mån)
    Gabriel född 080429 BF 080806 (3 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)'

Simon!?

Hur e intresset för fika den 20e??

Kramar o gonatt

• Full av förhoppning

Jag har kollat upp nu och jag är på fika den 20:e om det är ok för andra?

Det går ju som sagt vattenkoppor (vattkoppor) på Isabelles förskola och hon har inga koppor (inte än iallafall) men risken är att Elias kan bära på det (dock väldigt långsökt och han har inte varit inne på hennes förskola)

Vad ska jag i så fall ta med?

Elias är här
  • Valters familj

Har inte tänkt så långt...vad ska vi fika!?

Jag äter lika gärna goa mackor som sallad eller...kanske spagetti o köttfärssås o nån go sallad?
    Hmmm....

Jodå mitt i natten igen....

• Mimmsa67

Madde: Simon är född 080618 BF 080910
    Hoppas att ni hade en lyckad fikaträff i går!

Usch ja det här med magen är inget roligt kapitel. Vi har bestämt oss för att köra på med Laktulos nu, trots att S bara äter 1 tsk smakisar då och då, så verkar det som att magen reagerar negativt. Han kom i gång att sköta spontant, men nu har det hakat upp sig igen och i går kväll hade han det superjobbigt. Ingenting var bra, han blir så "flaxig" och motorisk orolig när magen inte fungerar. Vill äta hela tiden fastän han kräks upp det eftersom magen redan är full. Ammar jag inte så ligger han och suger på händerna tills han får in något finger för långt också storkräks han igen. Visst blir det lite bubbligt i magen av Laktulosen men det blir det när man inte bajsat på en vecka också!

Jessica det vore bra om G kunde berätta för S att man ska växa på längden också Kläder som sitter bra kan vi glömma för tillfället, stl. 62 får vikas upp både i ben och armar, men det är ju inte mycket att göra åt det.

S har fobi mot mössor. Vet inte om detta kan vara en rest ifrån neotiden med Cpapmössorna som han avskydde! Vi har försökt med alla sorters mössor men så fort han känner att han har mössa på sig så ligger han och gnider huvudet fram och tillbaks tills den åker ner över ögonen och då blir han ju riktigt förbannad! Likadant med bodies som man ska dra över huvudet, han blir som en liten pinne när man börjar fibbla kring huvudet. Bebisar brukar inte gilla det, men de vänjer ju sig, vilket han inte tycks göra. Vi satsar fortfarande på omlottbodies och overaller med luva så får man packa runt huvudet lite med mjuka varma filtar. Det drar ju inte in i vagnen ändå. Det känns så hemskt att han ska behöva blir så upprörd, annars är han så otroligt lätt och go att ha och göra med. Vaknar med ett leende och blir alldeles lycklig så fort något tittar på honom eller säger något till honom

I går stod "lilla" storasyster och tre av hennes kompisar och tittade ner i vagnen. S lät blicken vandra runt, tills han kom till storasyster, då log han sitt goaste leende och sen tittade han BARA på henne. Gissa om hon var mallig. Förklarade för kompisarna att "det är för att han vet att det är JAAAG som är hans storasyster

Nu blir det helgstädning och helghandling här hemma! Ha en bra dag!

Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2