• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Jodli

Jessica1: Låter som att G kommer till att få ett jättefint rum!

Valters Familj: Roligt att A har fått kläm på gröten. E har provat det första gången idag och det var nog bättre än majs såg det ut som.
    Alla har "varnat" oss för broccoli purén och det ser ju verkligen inte gott ut. Fast hon får väl iallafall smaka och kolla.

Igår var det middag i goda vänners lag och idag har det bara varit slapp och mys.

Hoppas alla får en bra kväll!

• BebisVagga

vi håller på med lite renovering här hemma... så nu var det dax att börja måla.. hade beställt nougatfärgad färg.. o vad var det i burken.. nja jordgubbsnougat kanske... usch.. jag vill inte ha grisrosa väggar i mitt matrum..

• Valters familj

FaF...var du hos en perfekt organisatör igår?? Hihi..va kul att ni hade det bra!
    Om man bara snappar åt sig  en bra grej när man blir så imponerad så e man säkert där själv...en dag!
    Hade en riktig blomsteräng på vår tårta..fjolligt o supergott!

Jodli, ja gröten går ner men det e lite otåligt o låter mkt om henne..går ju inte lika fort som att suga i sigf av flaskan...
    Det jag dessutom märkt nu sen hon börjat få hel portion e att hon somnar jättebra på det, så perfekt just nu att ge till lunch sen sover hon länge o gott!
    Köper du burkar m smakisarna? Då förstår jag om du ryggar lite för broccolin...bläää! Haha...det hade jag inte velat äta heller!
    Ge J en kram på fars dag från mig, för att han e en så fin pappa till Elin!

BV...hihi..nä du grisskär hade jag oxå kunnat hoppa över....

Hoppas ni har en mysig fars dag allihop o kramas mkt!
    Vi har städat o bäddat rent..behövs det med!
    Nu öser regnet ner så nu e det mystajm!

M

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Valters familj

Constantin      född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Valter             född 080407 bf 080720 (3,5 mån)
    Elias               född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Elin                född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Astrid             född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Gabriel           född 080429 BF 080806 (3 mån)
    Gustav           född 080509 bf 080802 (3 mån)'
    Simon            född 080618 bf  080910 (3 mån)

Arvid o Rasmus

Lite andra kompisar som vi håller kontakt med

Isabella
    Emma
    Albin

• Valters familj

Men alltså på allvar, varför blir inte Simons bf blått???

Ska göra en ny tråd snart...skriver in listan då!

• Jodli

Valters familj: J har fått kramen nu. :) Skickar över en kram till din J med. Han är väl värd en!
    Vad bra att hon äter en hel portion och visst låter det härligt om dom när dom ska ha i sig allt på en gång.
    Ja, jag har köpt dom på burk och det var ju rena algsoppan. Ingen höjdare! Men det är ju några dagar tills hon ska testa så vi får ladda.

BV: Tradigt när det inte blir som man har tänkt sig. Hoppas att ni får rätt på det!

• BebisVagga
    Jodli skrev 2008-11-09 16:13:34 följande:
    Valters familj: J har fått kramen nu. :) Skickar över en kram till din J med. Han är väl värd en! Vad bra att hon äter en hel portion och visst låter det härligt om dom när dom ska ha i sig allt på en gång.Ja, jag har köpt dom på burk och det var ju rena algsoppan. Ingen höjdare! Men det är ju några dagar tills hon ska testa så vi får ladda. BV: Tradigt när det inte blir som man har tänkt sig. Hoppas att ni får rätt på det!
    Ja jag ska ner i morgon o blanda i brytningsfärg.. får blanda i lite chokladbrun i denna redan ljusa färg.. då kanske det blir bra..
  • Jessica1

BV färg har ibland en tendens att byta "nyans" när det torkar. Provmåla en liten snutt...

G far fick en sugarpast tårta med texten "Far är rar" (fylld med god dumle- och hallonfluff). Farsdagskortet hade samma text som tårtan och G:s nygjorda knytnävs- samt fotavtryck. M blev mycket glad för sågen

Kul att Pia också kommer...

• Full av förhoppning

Kul att Pia också kommer den 20:e Ska bli trevligt...

Får vi se bild på tårtan Jessica Nyfiken ju.
    Här är min fars dag tårta
    Fars dag tårtaNärbild Fars dag tårtaFars dag tårta

Visst var dumlefluffen god??? Jag hann inte göra så jag gjorde mosade hallon med marsanpulver och kokosmousse Gott det med men inget slår nog dumlefluff tror jag slurp

Gällande broccolin så skippade jag den smakisen denna gången och tog istället lite senare när vi kört igenom lite smaker, och köpte pasta med ostsås och broccoli och de första två dagarna gillade han det INTE men tredje så åt han en halv stor burk och sen en halv stor fruktpuréburk ovanpå haha Hittills har han inte reagerat på nåt tack och lov.
    Kör på Molly i skånes tips om päronpuré som har lösande effekt och har sen tagit andra fruktpuréer som är blandade med just päron och på så sätt ändå fått in andra smaker

Igår var jag på världens mest lyckade fest/tjejmiddag och hade SÅÅÅÅ roligt!!!
    Idag har jag gjort tårta och varit på farsdagsfirande och sen handlat, lagat mat och ätit och umgåtts med familjen.

Hoppas ni har det bra allesamman...
    Kram
    Elias är här
  • Full av förhoppning

suck... skrev ett långt inlägg som bara försvann... jag var inte bara inne för att lägga in bilder på mina tårtor alltså....

Får försöka komma ihåg allt som stod....

hmm... hann inte göra dumlefluff så det blev mosade hallon med marsanpulver och grädde och kokosmousse.... gott det med men inget toppar dumlefluff i mitt tycke

Broccolin skippade vi som smakis efter Isabelles reaktion som bebis... så vi tog det senare i mildare variant med pasta och ostsås när vi kommit förbi smakisarna.... det var INTE poppis första två dagarna, men tredje så slukade han en halv stor burk och en halv stor burk fruktpuré på det

Idag har vi varit iväg och firat fars dag hos min farfar med släkten... sen har vi handlat och lagat mat och ätit och umgåtts... tankat över lite bilder med. Ska gå och lägga mig snart för jag är helt slut efte rgårdagens underbara tjejmiddag/fest med mitt mammafikagäng här från FL. SÅÅÅÅÅ KUL!!!!
    Guitarhero, singstar, fyllekortspel, twister supergod mat och drinkar samt en fantastisk dukning och pyntning och chokladfontän..... WOW rent ut sagt!!!!

Kram på era allesamman och hoppas helgen varit fin för er med!!

Elias är här
Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2