• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Mimmsa67

Tack för receptet förresten Madde och Linda! Låter såååå smarrigt!
    Eftersom vi har barn här hemma som inte träffar pappa på fars dag, så har vi bestämt att inte göra någon stor historia av den dagen, men en liten "smygpresent" från Simon får det ju bli. Sen fyller mannen år på måndag så då blir det en stor present då

Jessica jag tycker att du är lite för snäll nu. På Fars dag (och särskilt på sin första Fars dag) så SKA man få en slips - och den ska vara FUL!

• Valters familj
    Mimmsa67 skrev 2008-11-07 22:08:11 följande:
    Har nog inte riktigt snappat..är det fikan den 18/11 som blivit flyttad till 19 el 20/11???
    Hihi..vet inte riktigt vad jag ska skriva...ja tror jag!

De som vill e välkomna att komma till mig den 20/!!!
    Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Valters familj
    Muffinsbukett

En "bukett" cupcakes!

Vassegoda!!
  • Mimmsa67

Hehe...själv har man ju utrustat sig med en sambo som är undersköterska Han byter blöjor och torkar kräk i sömnen

Eftersom jag är sjuksköterska tycker jag att han borde acceptera att bli delegerad av mig. Funkar ju så på jobbet så det borde väl funka så här hemma med??? Jag sitter vid datorn och delegerar ut rubbet till honom så kan han kalla på mig om det är något väldigt, väldigt akut, men nej då, han tycker inte alls att det är en god idé. Funderar på om jag kan sätta ditt honom för arbetsvägran

I går kväll ville S bara amma och amma. Jag tror att en period av intensivamning krävs men orkade verkligen inte just i går eftersom jag varit ensam kvällen innan och fixat med både läxläsning, amning, tvätt och matlagning. Var så himla skönt att mannen var hemma och avlastade. Vi gjorde i ordning en smakportion banangröt enligt paketets anvisningar och han åt upp mer än hälften! Han gillar verkligen gröten! Blir störtsur så fort det inte kommer något. Han fixar ju inte så väldigt bra att äta från skeden så han sörplar det mesta från mina fingrar och sina egna. Sen somnade han och sov gott mellan 22 och 08. Vaknade bara till och ammade en liten skvätt vid ett tillfälle. Får ta tag i amningen i kväll för jag vill trots allt inte ersätta någon måltid helt än, men det var skönt att få sova

• Jessica1

Åjdå det artar sig för Simon med gröten. G har nästan kommit på det där med skeden och att maten kommer in i munnen med den. Han har fattat att om man skriker så kommer en sked med mat i munnen, så måltiderna är rätt högljuda .

Men flickor vet ni vad jag har gjort idag. Efter 9 års barnlöshet? Jo jag har påbörjat målningen av G rum. Himmel, gräskullar (a´la teletubbies), moln, sol och ett flygplan med banderollen "GUSTAV" efter. Tänk att JAG får göra något sådant! G har suttit i babysittern och tittat på, eftersom han log och utbrast glada läten verkade han godkänna rummet.

Men nu gnäller han och vill amma innan våra pizzor kommer...

• Mimmsa67

Jessica, vad härligt för dig! Som jag sa till dig så har vi ju inget eget rum åt Simon och inte ens ett eget själva, men jag har 4 underbara ungar och 1 liten bonus så glädjen att äntligen få göra i ordning en riktig "barnkammare", den unnar jag dig verkligen! Min äldsta börjar bli vuxen nu...lite blandade känslor men det känns nästan som att förlora en dotter och få en ny vän...Hon har varit så strulig i tonåren och varit så negativt inställd åt allt. Var ju bara uppe en gång och tittade på S och det var nästan som av ren artighet. Nu är hon störtförälskad i honom. Han är så förtjust i henne och ler så fort hon dyker upp. Hon gullar och tröstar och har t.o.m. bytt på honom (hon som är så äckelmagad).I går satt hon och gullade med honom och så tittade hon på mig och sa "mamma jag som aldrig har velat ha barn men jag har faktiskt ändrat mig". Sonen vet hur man handskas med kvinnor han

• Jessica1

Mimmsa: Men så underbart att hon har ändrat på sig. Det var nog lite skrämmande att få en så liten lillebror.

• Mimmsa67

Ja, det är ju skrämmande nog att få en så liten son...eller hur?

• Valters familj

Gonatt..

Kom nästan precis hem från föräldrarnas gåsamiddag...mätt ända upp!

Vad mysigt Jessica att du kommit igång m måleriet, ska bli jättekul o se när det e klart!

Mimmsa...hihi...ser det framför mig..att du bossar lite m mannen, inte mer än rätt! Eller..iallafall lite!

Fungerar på alla sätt o vis med de här smakisarna, bara det kommer in i munnen så e ju de flesta metoderna bra!
    A har mer o mer fattat det o gapar rätt ok nu efter ett par dagar, o äter nu en hel portion o står sig på det som en annan måltid. O så skönt för det blir inget kräk!!
    Tror hon äter för mkt mängd ersättning för son kropp på nåt vis, skvalpar i hela henne ju...! Skönt att d funkar m gröt så kan man parera in o ge det när det e bra att inte kräkas...innan dopet tex!

Pia o pågarna kommer på fika, så glad jag blir!!
    De hade tyvärr, inte Pia, åkt på magsjuka + att de haft besök ifrån stockholm...mindre kul o killarna varit lite spaka skrev hon...skönt att det e bättre nu!

Kram o gonatt

• Full av förhoppning

Inne en snabbis bara och säger Trevlig fars dag till alla männen!!! För det är här ju många i tråden haha

Så underbart Jessica.... så härligt, bara njuuuut nu!!!!

har svängt ihop en fars dagtårta som kommer in i galleriet senare idag med massor av blomrankor ... lagom fjolligt till fars dag hahaha.

Hade UNDERBART kul igår på festen!!!!! WOW... jag frågade om värdinnan ville adoptera mig... Hade LÄTT kunnat anlita henne att planera mitt bröllop!!!!

KRAM

Elias är här
Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2