• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Molly i Skåne

Nu åker jag och familjen ut till landet för att fira far, hålla helg och än en gång vintra in poolen!
    Skall köra kalkonmiddag en gång till, för äldste sonen med sambo kommer imorgon och hemma hos henne äts det baaaara gås. Men så är ju inte vi några riktiga skåningar...
    Eller jo, mannen är ju från Vintrie, dottern född i Malmö och de två yngsta gossarna i Lund, men jag är från Åmål och äldste sonen född på KK i Karlstad-jo, då är vi nog ganska skånska ändå, men vågar vägra gås! (seg och rälig pippi, lite som att tugga på en bit av Bockstensmannen..!)

Önskar er alla en härlig helg!!!
    Kram
    M

listan igen;

Constantin född 080115 bf 080417 (3,1mån)
    Valter född 080407 bf 080720 (3,5 mån)
    Gabriel född 080429 BF 080806 (3 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)'
    Simon född 080618 bf 080910 (3 mån)

vet inte hur man får fram bf i blått-min dator är snurrig idag...eller så är det jag!
    Ps: Jag vill verkligen INTE ha pengar för fikan hemma hos mig- det är inte ett polskt bröllop!!!D.s

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Full av förhoppning
    Molly i Skåne skrev 2008-11-07 11:57:53 följande:
    Nu åker jag och familjen ut till landet för att fira far, hålla helg och än en gång vintra in poolen!Skall köra kalkonmiddag en gång till, för äldste sonen med sambo kommer imorgon och hemma hos henne äts det baaaara gås. Men så är ju inte vi några riktiga skåningar...Eller jo, mannen är ju från Vintrie, dottern född i Malmö och de två yngsta gossarna i Lund, men jag är från Åmål och äldste sonen född på KK i Karlstad-jo, då är vi nog ganska skånska ändå, men vågar vägra gås! (seg och rälig pippi, lite som att tugga på en bit av Bockstensmannen..!)Önskar er alla en härlig helg!!!KramMlistan igen;Constantin född 080115 bf 080417 (3,1mån)Valter född 080407 bf 080720 (3,5 mån)Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)Gabriel född 080429 BF 080806 (3 mån)Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)'Simon född 080618 bf 080910 (3 mån)vet inte hur man får fram bf i blått-min dator är snurrig idag...eller så är det jag!Ps: Jag vill verkligen INTE ha pengar för fikan hemma hos mig- det är inte ett polskt bröllop!!!D.s
    Fast detta sista var nog skrivet i fel tråd så jag svarar dig i rätt
    Elias är här
  • vejj

Nån mer som kollade på hem till gården (tror jag det är) idag? Några som fick en liten bebis som hamnade i kuvös. Usch, vad det väcker mycket minnen och känslor. Kan inte fatta att vi alla har gått igenom det här. Kan framför allt inte fatta att Valter har varit så liten och skör (fast stark!). Det känns så länge sedan.

Jodli- härligt med en bra läkare och med en "okstämpel"!

Vi ska till neoläkaren för första uppföljningen på länge den 19e, ska bli spännande. Känns också skönt att gå dit med tanke på Valters dåliga viktökning. Jessika frågade om han ökat i längd. Jag vet faktiskt inte, vi tog inte längd i tisdags vilket jag känner var en miss. Jag håller med Jessika om att hans dåliga ökning är lite oroande. Känner mig lite uppstressad av det men tänker samtidigt att om det inte blir bättre får jag sluta amma, och det är ju inte hela världen även om jag inte vill det, och då kommer det säkert att bli bättre.

FaF- hoppas du mår bättre idag din stackare! Det där är ju inte något jag ser fram emot att möta när amningen väl är över!

Mimmsa- härligt med stolta storasyskon!

Vi ska åka till Skåne efter lunch den 20e, kan inte komma iväg innan, så det blir svårt för mig att komma på fika. Tyvärr! Hoppas jag kan komma nästa gång det blir av.

Hoppas ni alla får en härlig helg!

• Mimmsa67

Håller med dig Magdalena, trots att jag är infödd Skåning, hellre kalkon! Ha det riktigt härligt och njut av lantluften och den goda maten! I helgen har vi fullt hus, vilket betyder 5 barn + ev. kompisar och flick/pojkvänner Kanske skulle vara mysigt med en kalkonmiddag här också på söndag!

Vejj: Är Valter pigg och verkar "som vanligt" så kan det vara helt ok med tillfälliga dippar i viktuppgången. Vet ju inte hur gammal han är men min yngsta flicka stod stilla i vikt under ett par veckor när hon började krypa. Fick barska tillsägelser av BVC sköterskan om att skippa amningen nattetid och ge smör och grädde i maten. Det gjorde jag inte eftersom min magkänsla sa mig att dottern mådde bra och att hon bara behövde tid att komma i fatt. 2 veckor senare hade hon gått upp 500 g och jag fick massor av beröm av BVC sköterska som tog åt sig äran av att ha gett mig så goda råd Vid tredje barnet kör man sitt eget race Håller tummarna för att Valter gjort ett litet skutt vid nästa vägning!

• Full av förhoppning
    vejj skrev 2008-11-07 12:37:00 följande:
    Nån mer som kollade på hem till gården (tror jag det är) idag? Några som fick en liten bebis som hamnade i kuvös. Usch, vad det väcker mycket minnen och känslor. Kan inte fatta att vi alla har gått igenom det här. Kan framför allt inte fatta att Valter har varit så liten och skör (fast stark!). Det känns så länge sedan. Jodli- härligt med en bra läkare och med en "okstämpel"! Vi ska till neoläkaren för första uppföljningen på länge den 19e, ska bli spännande. Känns också skönt att gå dit med tanke på Valters dåliga viktökning. Jessika frågade om han ökat i längd. Jag vet faktiskt inte, vi tog inte längd i tisdags vilket jag känner var en miss. Jag håller med Jessika om att hans dåliga ökning är lite oroande. Känner mig lite uppstressad av det men tänker samtidigt att om det inte blir bättre får jag sluta amma, och det är ju inte hela världen även om jag inte vill det, och då kommer det säkert att bli bättre. FaF- hoppas du mår bättre idag din stackare! Det där är ju inte något jag ser fram emot att möta när amningen väl är över! Mimmsa- härligt med stolta storasyskon!Vi ska åka till Skåne efter lunch den 20e, kan inte komma iväg innan, så det blir svårt för mig att komma på fika. Tyvärr! Hoppas jag kan komma nästa gång det blir av.Hoppas ni alla får en härlig helg!
    jag fick tillbaka mensen långt innan jag slutade helamma.... redan den 18 augusti fick jag min tyvärr... så detta var andra omgången.
    Men du behöver ju inte sluta amma helt utan bara byta ut nåt mål mot gröt och välling så man har bättre koll på vad han får i sig och att det är tillräckligt
    Elias är här
  • Full av förhoppning

Haha nu förflyttar sig Elias... han låg inte där jag lade honom och det var inte som han rullat för han hade flyttat sig ungefär en meter neråt

Hoppas allt är bra med alla och att Molly får det skönt på landet...

Här vankas Kalas på skattkammarön för Bella och sen i morgon ska jag på tjejmiddag med Glamour som tema Ser mycket fram emot det och är lite nervös för jag ska dricka vin och har inte druckit alkohol på över 1,5 år nu
    Kanske dansar jag på borden efter ett glas eller så sentimentalbölar jag istället .... fast det tror jag inte, jag mår ju bra

Såna mysiga små rultor ni har.... jag har ingen liten köttbulle, jag har en korv...
    Han är lång och smal till skillnad från sin mor Vi får se hur läget ligger den 13:e då vi ska till BVC.

Ha en skön dag alla mammor!!

Elias är här
  • Jodli

Faf: Hoppas verkligen att du får en rolig kväll imorgon! :)
    Och vad roligt att Elias har börjat förflytta sig.
    Ja, små rultor är dom. Läkaren tyckte E var en stadig liten dam. Men precis som mor och far så är hon matglad och det är ju skönt.

Valters familj: Äntligen fick jag damen i säng. Lite gnäll men med ögon som var så små så små...

Vejj: Hoppas att allt löser sig med Valters vikt uppgång.

• Jessica1

Faf: grattis! nu är det dags att börja se till att I tar upp sina små leksaker Tråkigt att du har så ont. Lite oroväckande att det är andra gången och gör så ont. Jag brukar alltid gå på alvedon+Ipren första mensen efter att jag har varit gravid. Längtar inte till att den kommer tillbaka...

Nu ska jag leta recept till dumlefluff för att göra min första farsdagstårta till M... Har köpt en såg från G till honom. M ville INTE ha en slips.... Konstigt eller hur....

• Valters familj

Hej hej

Ska snart läsa allt kul ni skrivit idag!!
    Har haft kompis på fika heeela dagen, hon körde precis hem, så mysigt!

Men du Jessica...receptet e 180g dumle i 3 dl vispgrädde, smälta på spien, absolut inte koka. Kyla över natten helst o sen vispa till supergott fluff!

Mannens tårta blir mjölkchokladfluff o kokosmousse, ska lägga ihop den nu!

Återkommer snart...

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Mimmsa67

Madde den där tårtan låter god!!!!!!!! Kan man få be jättesött om receptet???

Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2