• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • BebisVagga
    Jessica1 skrev 2008-11-09 21:16:03 följande:
    BV färg har ibland en tendens att byta "nyans" när det torkar. Provmåla en liten snutt...G far fick en sugarpast tårta med texten "Far är rar" (fylld med god dumle- och hallonfluff). Farsdagskortet hade samma text som tårtan och G:s nygjorda knytnävs- samt fotavtryck. M blev mycket glad för sågen Kul att Pia också kommer...
    jo det har vi gjort.. det var så vi upptäkte att den itne alls var fin.. ska iaf ner snart o be dem hälla i brun brytningsfärg..
  • Mimmsa67

Jessica det var väl bra att Magnus inte blev besviken för att han inte fick en slips Han får njuta nu så länge det är du som styr över farsdagspresenterna. Tids nog kommer G att ha en egen åsikt och då brukar det bli lite "udda" presenter. Min äldsta dotter fick av någon anledning för sig att jag och pappa älskade stearinljus och tvålar, så vi har båda två en rejäl samling utav sådana i allahanda färger och former. Polkagrisrandiga blockljus, glittriga ljus, tvålar i form utav fiskar, hundar, snäckor etc

Jag köpte en burk broccolipuré eftersom det inte fanns när jag hade bebis förra gången, så jag blev lite glad över att hitta något nytt. Den åkte ur munnen med en RIKTIGT äcklad grimas åtföljt av gråt. Ska pröva lite längre fram att göra egen broccolipuré, vissa saker gör sig nog helt enkelt inte på burk!

Ha en bra dag i regnrusket!

• Jessica1

Broccoli ni är modiga ni, G gör ju grimarser utav potatisen han får just nu...

Men nog ska han få det så småning om i alla fall

• BebisVagga

såhär blev den nya färgen-- HELNÖJD..

Renovering Matsale 10 november-08.jpg (16).JPG

• Valters familj

Alltså fy fy...har ni smakat själva på broccolin på burk?? Jag fattar inte vad det är...måste va minst hälften vatten eller nåt?

Helt klart godare att göra själv!! Tom godare att micra en fryst liten bukett o mosa än det på burk!
    Micron e ju ett smidigt ställe att snabbt fixa små portioner i början!

Mimmsa...hihi jag kommer väl ihåg det där, få pengar av föräldrarna o få gå o köpa nåt som man va stensäker på att dem skulle älska!
    Har också köpt ett par fina formade tvålar...
    Ett tag va jag säker på att min pappa verkligen gillade galna o många pålägg på en o samma macka...så fixade kvällsfika en del ggr innan jag koppla att han åt det för att jag gjorde det, inte alls för att det va speciellt gott!

BV...färgen ser fin ut!

Jodli..tack för tanken! Hoppas ni haft en mysig dag idag?
    Får ha (telefon) fika i veckan!

FaF...Hoppas du kom hem som du skulle o tack för en mysig dag!
    "Mamma, de va jättekul, leka m Isabelle!!" Bra omdöme från min lille påg!
    Hoppas hon kan tänka sig att leka fler ggr så han inte va för dryg m sitt "min pappa e glasmästare" fasoner!?

Jessica..låter verkligen som en alldeles härlig första fars dag för er allihop!
    Mysigt m nya avtryck, va det på papper el i gips?

En sover o nästa e på gång...
    Sitter o e lite däst efter kvällsmaten, gott va det m stekt lax o räkspett!

Gokväller!

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • BebisVagga
    Valters familj skrev 2008-11-10 20:22:41 följande:
    Alltså fy fy...har ni smakat själva på broccolin på burk?? Jag fattar inte vad det är...måste va minst hälften vatten eller nåt?Helt klart godare att göra själv!! Tom godare att micra en fryst liten bukett o mosa än det på burk!Micron e ju ett smidigt ställe att snabbt fixa små portioner i början!Mimmsa...hihi jag kommer väl ihåg det där, få pengar av föräldrarna o få gå o köpa nåt som man va stensäker på att dem skulle älska!Har också köpt ett par fina formade tvålar...Ett tag va jag säker på att min pappa verkligen gillade galna o många pålägg på en o samma macka...så fixade kvällsfika en del ggr innan jag koppla att han åt det för att jag gjorde det, inte alls för att det va speciellt gott!BV...färgen ser fin ut!Jodli..tack för tanken! Hoppas ni haft en mysig dag idag?Får ha (telefon) fika i veckan!FaF...Hoppas du kom hem som du skulle o tack för en mysig dag!"Mamma, de va jättekul, leka m Isabelle!!" Bra omdöme från min lille påg!Hoppas hon kan tänka sig att leka fler ggr så han inte va för dryg m sitt "min pappa e glasmästare" fasoner!?Jessica..låter verkligen som en alldeles härlig första fars dag för er allihop!Mysigt m nya avtryck, va det på papper el i gips?En sover o nästa e på gång...Sitter o e lite däst efter kvällsmaten, gott va det m stekt lax o räkspett!Gokväller!
    ja den puree broccolin e verkligen hemsk.. Gabriel vägrar äta den.. han vägrar även äta majs..
  • Jodli

Jag har stått och tittat på broccoli burken en stund nu och bestämt mig för att det fick bli morot idag istället. Det såg ju lite mer aptitligt ut.

Idag är det fika hos en kompis och sen är det babysång!

Hoppas alla får en bra dag i höstrusket!

• vejj

Efter ovanstående diskussioner har jag bestämt mig för att inte utsätta Valter för någon broccoli på burk! Har köpt palsternacka (färsk) idag, ska testa det snart. Potatis och majs går utmärkt och verkar uppskattas. Ska börja med gröt i veckan också, vilken gröt använder ni? Har ni gett burkarna med frukter, tex
    päron, äpple o katrinplommon, från 4 mån eller tycker ni det är för tidigt med så söta smaker?

FaF:Fina tårtor ! Härligt att du hade så kul på tjejfesten!

Jessika: Härligt att höra om ditt nya barnrum, rörande att ni äntligen får uppleva detta underbara att ha barn och få fixa för sina barn!!

Valter ligger på golvet och försöker fånga sina leksaker, går ganska bra. Nu gnuggar han mest ögonen dock, trött igen. Vi var på bvc idag och skulle få domen efter en veckas kämpande med amning varannan timme igen och första smakportionerna. Han hade gått upp 100 gram, vilket var helt godkänt. Skönt!! Nu väger han 4890 gram och är 57,5 cm. Nu ska vi prova om det funkar att amma var tredje timme, hoppas det. Tack för er omtanke här när jag berättade att han gått upp så dåligt i vikt.

Idag fick jag kontakt med en mamma som bor i samma område, som fick en flicka i v 26 för snart ett år sedan. Kul!

Vad ni är duktiga på att baka allihop, och pyssliga! Jag är helt imponerad. Bakar själv tårta en gång om året, när Embla fyller år. Och då är det ingen avancerad grej.

Jodli: kul att gå på babysång! Jag hörde talas idag om att kyrkan har det här och vill så gärna gå. Mamman jag berättade om ovan har gått dit med sin prematur, "fick lov" att göra det av doktorn. Jag tycker det är så svårt att veta med infektionskänsligheten. Men jodli du har ju gått dit och jag känner att jag också vill och att det känns ok att göra det. Någon annan som har tankar om detta eller vet vad "doktorn" tycker? Givetvis är det olika direktiv för olika barn, beroende på deras sjukdomshistoria, men någon allmän tanke kanske finns...

Nu ska vi gå och hämta storasyster på dagis! Ha det gott alla mammor.

• Jodli

Vejj: Ja, det är verkligen roligt på babysången. Nu ännnu mer än när hon var så pyttig för nu är hon ju med och skrattar och pratar.
    E har ju inte fattats något och jag känner att infektioner kan hon hämta varsomhelst ifrån. Vi har inte frågat någon om vi fick utan gjort vad vi har kännt för.
    Vi har Nestles milda havregröt till E.
    Vad roligt att höra att V har gått upp i vikt och att han fick godkänt! :)

• Jessica1

Vejj: Kör semper majs-havre från 4 mån. Kul att han gått upp i vikt. Tyckte själv att G går upp lite lite så jag har börjat lägga i lite rapsolja i gröten.

Jag har tänkt gå till babycafe men fick höra av grannarna att vissa i Tiffanytown går dit när de inte får ha barnen på dagis för att de är sjuka och de har blivit för rastlösa hemma. Borde försöka våga mig dit snart i alla fall, verkar jättemysigt. Nu börjar ju G får mera utbyte av det också.

Nu är G:s rum färdigmålat så nu är det bara att se till att få hjälp med att sätta upp hyllorna på väggarna så kan man börja med resten av inredningen.

Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2