livets ord?
Någon som vet vad det innebär att vara medlem i Livets ord? Hur lever de?
Någon som vet vad det innebär att vara medlem i Livets ord? Hur lever de?
Dom lever som vilka andra människor som helst.....Eller tänkte du på nåt specielt?
Så vitt jag vet så lever de som alla andra kristna, har vanliga kristna böne, predikan & lovsångsmöten där de prisar Jesus.
Har aldrig märkt de gånger jag varit på livets ord konferenser att det vore något skumt med dom.
Jag håller med AquariusGirl tror jag. Men jag tycker att deras livsstil skiljer sig från medelsvenssons, vilket man kanske inte märker om man lever i kristna kretsar själv. Jag har haft kompisar som har varit med, och det är väl två saker som har utmärkt dem mer eller mindre i jämförelse med andra kompisar:
1) Livsstilen: De har levt efter väldigt konservativt kristna värderingar, inte gått ut och dansat, inte smakat något med alkohol, varit emot sex före äktenskapet (men det vet jag naturligtvis inget om hur de gör i praktiken) o s v
2) Religionsutövningen: Förutom att de går i kyrkan och ber så är de alltid ivriga att diskutera kristendom i alla möjliga och omöjliga situationer, de tar ofta chansen att missionera, de ber för icke-troende, de kämpar mycket mot både religiösa saker som onda andar och praktiska saker som abort och meditation.
Ingenting skumt, men inte heller som medelsvensson, vilket jag tror är en beskrivning som de skulle hålla med om.
livets ord en Svensk version av ku klux klan !
Jasså,har du varit på många ku klux klan-möten?
Oompa Loompas skrev 2008-08-22 00:28:51 följande:
Hur är det med kontakt med icke-troende anhöriga?
Alltså jag menar egentligen att man helt enkelt inte märker av att de är med i kyrkan och att vi inte är med i kyrkan. Vi umgås som vilka som helst.