livets ord?
Någon som vet vad det innebär att vara medlem i Livets ord? Hur lever de?
Någon som vet vad det innebär att vara medlem i Livets ord? Hur lever de?
Jag är medlem, fråga vad du vill. ![]()
Det är en sekt!
Taj Mahal skrev 2008-09-09 20:54:49 följande:
C r e d o skrev 2008-09-10 10:49:14 följande:
Xay1de, var har du hört om Gud som en straffande makt? De LO möten jag har varit på handlar om Guds nåd. Vad tråkigt att du hamnade på fel möten...
Hs egen skrev 2008-09-10 16:48:41 följande:
För att inte vara kristen, så gissar jag att jag hängt ganska mycket hos Livets Ord. Framförallt under mina studentår i Uppsala. Jag har bara gott att säga om det jag mött. Jag tycker att de tar sin tro på allvar, vilket ger vissa trovärdighetspoäng i min bok. Jag har svårare för kristna som bara ser det som en rolig hobby.
Det enda jag själv ibland reagerat på är att det i vissa sammanhang tenderat att bli lite hög "häftighetsfaktor" på allting. Mindre nu dock än för några år sedan. Samtidigt jag att kristendomen ofta orättvist har töntstämplats, så det kan säkert fylla en positiv funktion.
Andra saker man som icke-kristen reagerar på går enkelt att förpassa till sanningsfrågebordet. Det handlar ytterst om vad man tror är sant och inte.
Med lite kunskaper om Livets Ords historia kan man förstås alltid fundera kring om Livets Ord anno 1983 och Livets Ord 2008 är samma sak? Och om inte - vad kan man dra för slutsatser av det? Är det yttre saker som förändrats? Eller rentav delar av teologin?
C r e d o skrev 2008-09-10 10:49:14 följande: