• aladdin

livets ord?

Någon som vet vad det innebär att vara medlem i Livets ord? Hur lever de?

• Svar på tråden livets ord?
  • Haraaz

"Och de övriga behöver man bara ett uns av normal moral för att förstå att man inte skall göra."

Men det intressanta är att folk inte längre har moral vad gäller deras egna kroppar och relationer, men att sno en chokladbit kan de ändå känna är fel...Fundersam

• C r e d o

Agree!

Haraaz skrev 2008-09-11 17:01:56 följande:
    "Och de övriga behöver man bara ett uns av normal moral för att förstå att man inte skall göra."Men det intressanta är att folk inte längre har moral vad gäller deras egna kroppar och relationer, men att sno en chokladbit kan de ändå känna är fel...
    * Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • danitra
    "Och de övriga behöver man bara ett uns av normal moral för att förstå att man inte skall göra."Men det intressanta är att folk inte längre har moral vad gäller deras egna kroppar och relationer, men att sno en chokladbit kan de ändå känna är fel...
    Vad som anses vara moraliskt rätt och inte skiljer sig ju mellan olika kulturer, religioner och grupper i samhället. Vad vissa anser är omoraliskt beteende angående sin kropp håller inte andra med om.
  • Free Spirit
    EXAKT!!
  • PiceaX

Jag var på ett livets ord-möte en gång på den tiden jag fortfarande var kristen. Jag var väl litet nyfiken, så jag gick fram för att titta närmare på handpåläggningen och på folk som "fick anden" och föll på golvet och det där. Så kom Ulf Ekman och lade handen på min panna och rabblade något, och jag bara stod där försökte ta emot, utan att falla baklänges, men då FRÄSTE han åt mig: Du skall inte tro att du får något om du bara står där och tittar...

Ingen chans att de skulle värva mig efter det. Vill de inte ha medlemmar?

• Dajo
    PiceaX skrev 2008-09-11 21:04:42 följande:
    Jag var på ett livets ord-möte en gång på den tiden jag fortfarande var kristen. Jag var väl litet nyfiken, så jag gick fram för att titta närmare på handpåläggningen och på folk som "fick anden" och föll på golvet och det där. Så kom Ulf Ekman och lade handen på min panna och rabblade något, och jag bara stod där försökte ta emot, utan att falla baklänges, men då FRÄSTE han åt mig: Du skall inte tro att du får något om du bara står där och tittar...Ingen chans att de skulle värva mig efter det. Vill de inte ha medlemmar?
    Hur länge sedan var detta? Nyligen?
  • Free Spirit
    PiceaX skrev 2008-09-11 21:04:42 följande:
    Jag var på ett livets ord-möte en gång på den tiden jag fortfarande var kristen. Jag var väl litet nyfiken, så jag gick fram för att titta närmare på handpåläggningen och på folk som "fick anden" och föll på golvet och det där. Så kom Ulf Ekman och lade handen på min panna och rabblade något, och jag bara stod där försökte ta emot, utan att falla baklänges, men då FRÄSTE han åt mig: Du skall inte tro att du får något om du bara står där och tittar...Ingen chans att de skulle värva mig efter det. Vill de inte ha medlemmar?
    Forlåt..men nu kunne jeg inte annet en å le..

Din hensikt var jo inte å få noe..men bare å beskue..så kan inte klandre han jeg.
  • PiceaX

Angående moral runt sin kropp, så har patriarkatet jobbat hårt med att "syndifiera" i synnerhet kvinnors utomäktenskapliga sex, och arbeta in föreställningen om trohet som en förutsättning för lycka, för att de skall kunna vara säkra på vilken avkomma som är deras. Det hade från början inget med att göra att det skadar andra, till skillnad från stöld och mord.

• PiceaX

Dajo skrev 2008-09-11 21:06:19 följande:

Hur länge sedan var detta? Nyligen?
    Nejnej, det var på 80-talet.
  • PiceaX

Free Spirit skrev 2008-09-11 21:08:41 följande:

Forlåt..men nu kunne jeg inte annet en å le.. Din hensikt var jo inte å få noe..men bare å beskue..så kan inte klandre han jeg.
    Varför drar du den slutsatsen? Hur skulle jag ha gjort? Inser du att det är för att jag aldrig fattade hur jag skulle bära mig åt, trots att jag försökte, som Jesus tappade mig som sitt fromma lamm?
Svar på tråden livets ord?