livets ord?
Någon som vet vad det innebär att vara medlem i Livets ord? Hur lever de?
Någon som vet vad det innebär att vara medlem i Livets ord? Hur lever de?
"Och de övriga behöver man bara ett uns av normal moral för att förstå att man inte skall göra."
Men det intressanta är att folk inte längre har moral vad gäller deras egna kroppar och relationer, men att sno en chokladbit kan de ändå känna är fel...
Agree!
Jag var på ett livets ord-möte en gång på den tiden jag fortfarande var kristen. Jag var väl litet nyfiken, så jag gick fram för att titta närmare på handpåläggningen och på folk som "fick anden" och föll på golvet och det där. Så kom Ulf Ekman och lade handen på min panna och rabblade något, och jag bara stod där försökte ta emot, utan att falla baklänges, men då FRÄSTE han åt mig: Du skall inte tro att du får något om du bara står där och tittar...
Ingen chans att de skulle värva mig efter det. Vill de inte ha medlemmar?
Angående moral runt sin kropp, så har patriarkatet jobbat hårt med att "syndifiera" i synnerhet kvinnors utomäktenskapliga sex, och arbeta in föreställningen om trohet som en förutsättning för lycka, för att de skall kunna vara säkra på vilken avkomma som är deras. Det hade från början inget med att göra att det skadar andra, till skillnad från stöld och mord.
Dajo skrev 2008-09-11 21:06:19 följande:
Free Spirit skrev 2008-09-11 21:08:41 följande: