• aladdin

livets ord?

Någon som vet vad det innebär att vara medlem i Livets ord? Hur lever de?

• Svar på tråden livets ord?
  • Free Spirit
    PiceaX skrev 2008-09-11 21:13:26 följande:
    Free Spirit skrev 2008-09-11 21:08:41 följande:Varför drar du den slutsatsen? Hur skulle jag ha gjort? Inser du att det är för att jag aldrig fattade hur jag skulle bära mig åt, trots att jag försökte, som Jesus tappade mig som sitt fromma lamm?
    Mmm..forlåt at jeg lo..inte ondt ment..

Helt seriøst..men det var vel inte på grunn av en sådan ting at Jesus tappade deg?
  • MilkahW

Hej hej! Har inte läst allt som står men är med i livets ord själv, så undrar ni något. Shot! Ska läsa in mig lite.

• Free Spirit
    Free Spirit skrev 2008-09-11 21:18:08 följande:
    Mmm..forlåt at jeg lo..inte ondt ment..Helt seriøst..men det var vel inte på grunn av en sådan ting at Jesus tappade deg?
    Håper jeg inte sårade deg med min fråga..den er seriøst ment
  • PiceaX

Free Spirit skrev 2008-09-11 21:35:46 följande:

Håper jeg inte sårade deg med min fråga..den er seriøst ment[/citat]
    Inte enbart. Men jag sökte väldigt intensivt under en period utan att hitta något, och jag var ärligt bekymrad över vad jag gjorde för fel. Då var det inte så roligt att få en sån sak slängd i ansiktet.
  • Seven of Nine

Free Spirit skrev 2008-09-11 21:08:41 följande:

Forlåt..men nu kunne jeg inte annet en å le.. Din hensikt var jo inte å få noe..men bare å beskue..så kan inte klandre han jeg.
    Även jag blir förbryllad när jag läser detta. För oss som, åtminstone under delar av livet, verkligen aktivt sökt svar på religiösa frågor - men inte funnit - vad gör vi för fel? Hur kan du bara skratta åt oss? Det kanske är uppenbart för dig, men jag känner allt annat än självklarheter här. Det är klart att man blir ledsen när du skriver så. Förklara istället vad man gör för fel, då får man ju en chans att göra "rätt".
  • Free Spirit
    PiceaX skrev 2008-09-12 14:44:36 följande:
    Free Spirit skrev 2008-09-11 21:35:46 följande:
    Bra..for det kom kanskje litt feil frem..lo inte AV deg, men TIL deg!! Forlåt!!!

Men jag sökte väldigt intensivt under en period utan att hitta något, och jag var ärligt bekymrad över vad jag gjorde för fel. Då var det inte så roligt att få en sån sak slängd i ansiktet.

Oki..men da blir saken en annen..du skrev jo først at du var litt nyfiken..men nu kommer det frem at "du søkte väldigt intensivt" da er det jo INGEN grunn å le..så igjen FORLÅT!!

OG da forstår jeg jo også at du kan oppleve det Ulf sa som et slag i ansiktet!!

Men om en vi ha forbønn og ta imot noe fra Gud så må fokusen din være på Han og inte på forbederen.

Forstår du hur jeg mener?
  • MrsDeepblue

Jag har en fråga. Min kontakt med Livets ord har bara varit att en kompis till mig när jag var yngre var med i församlingen. Hon påstod att jag hade haft tur som inte varit utsatt för incest, eftersom mina föräldrar inte var gifta när jag föddes. Enligt henne predikade Ulf Ekman att "oäkta" barn ofta blir utsatta för incest. Är det något ni som är med i församlingen känner igen? Hon hade väldigt svårt att umgås med mig överhuvud taget på grund av detta, vilket jag tyckte var mycket märkligt.

• C r e d o

Låter ju onekligen väldigt konstigt, har ALDRIG under 17 års medlemsskap hört nåt om det, SJÄLVKLART skulle ingen på LO påstå något sådant, det är ju varken sant eller bibliskt korrekt.

MrsDeepblue skrev 2008-09-12 18:39:03 följande:
    Jag har en fråga. Min kontakt med Livets ord har bara varit att en kompis till mig när jag var yngre var med i församlingen. Hon påstod att jag hade haft tur som inte varit utsatt för incest, eftersom mina föräldrar inte var gifta när jag föddes. Enligt henne predikade Ulf Ekman att "oäkta" barn ofta blir utsatta för incest. Är det något ni som är med i församlingen känner igen? Hon hade väldigt svårt att umgås med mig överhuvud taget på grund av detta, vilket jag tyckte var mycket märkligt.
    * Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • logg81

Jag var "bästis" med en tjej i hågstadiet. Hon och hennes familj var medlemmar i en systerförsamling till livets ord. De levde prscis som vem som helst. Jätterara människor... Är faktiskt lite ledsen att jag tappade kontakten med henne...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
Svar på tråden livets ord?