Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping

Fru T skrev 2008-08-25 19:28:57 följande:
    pratat med en läkare på kk idag och han tror inte min äl kommit igång som den ska alls, så i morron ska dom ta massa blodprov å göra hormontester. sen är det bara att vänta... värdena på det andra blodprovet ja gjorde va för lågt för att va tagit den tidpungten i cykeln för att ja ska ha äl...idag är jag sängliggande med feber, min mens kan va så elak att ja blir helt utslagen
    Usch vad jobbigt för dig Men måste ändå kännas skönt att de tar dig på allvar nu o ska ta prover o så..
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325

Nu verkar det som att jag kan fika på torsdag oxå..så om det passar bättre så kanske vi ska ta den dagen istället. Då kan jag på förmiddagen fram till ca 13.30 då jag måste ta bussen hem o hämta Leo på dagis. Sen kan jag vid 15 tiden igen..

Men ska vi ta torsdag då, vid 12 tiden? Fika alltså..

dinana skrev 2008-08-26 12:52:57 följande:
    Torsdag kl 12 låter bra... plats?
    Jag vet inte. Claras kanske? Eller Linds?
    Fika torsdag 12.00

dinana
    Marayah
    Leos och Vincents mamma
    playmate86 skrev 2008-08-26 21:58:41 följande:
    Familjetrolletminns jag inte fel heter dom tinkywinky, lala, poo och dipsy eller tipsy något sånt tror jag mig minnas..är det någon som kan förklara vad som hände med den gamla tråden
    Tror inte att vi får diskutera det här..
    SmileyMalin skrev 2008-08-26 22:03:07 följande:
    spännande tråd! Får man vara med? Jag bor utanför Slaka med sambo, dotter född maj -06 och två vilda jack russell terriers.
    Välkommen hit..

Är det nån som vet om det finns några bebisaktiviteter att gå på här istan under hösten?
    Förutom babysim då
    Nåt som inte kostar skjortan heller..
    Skulle så gärna vilja göra nåt ensam med Vincent när Leo är på dagis..vi ska gå på babycafè sen i oktober, men skulle gärna vilja gå på typ babysång eller nåt oxå.
    Men det är säkert på nån av de dagarna som Leo inte går på dagis..

Skorpan08 skrev 2008-08-27 09:52:35 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-27 09:37:59 följande: Vad är babycafé för något? Aldrig hört talas om det.
    Det är ungefär som öppna förskolan, bara att det är för barn under 1 år. Barnen får då leka med det de kan efter sin ålder eller bara ligga o jollra. Medans mammor o pappor kan träffas o prata eller bara fika o läsa tidingen o så. De har oxå en liten sångstund.
    Vi var med två ggr när Vincent bara var några veckor gammal, men det var på fel dag för oss då för Leo hade inte dagis då o eftersom inga stora barn får vara där så var barnens mormor här då o lekte med Leo.
    Men nu i höst är det på annan dag så då kan jag gå dit igen..
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-27 10:25:17 följande:
    God förmiddag! Jag har ne liten undran till er som har/haft småbarn i Nathalies ålder. Under hela förra veckan fick hon prickar i ansiktet till och från (mest runt munnen). Vi var till bvc i måndags för att visa henne prickarna då N fortfarande hade kvar dem. Vi har bl.a. gett henne yoghurt med jordgubb och frukter. Hon på bvc misstänkte att det kanske är jordgubbarna som hon inte tål. Igår hade hon inga prickar på hela dagen så därför gav jag henne lite yoghurt med jordgubb i igår kväll. Imorse när hon vaknade upptäckte jag att hon hade massa med prickar på magen och ryggen. Tror ni att det är jordgubbarna? Tidigare så hade hon bara prickar runt munnen, nu har hon inga alls där. Hon har ingen feber så det är inte någon tredagarsfeber hon har. Nu ska jag åka till sjukhuset igen...
    Det kanske är jordgubbarna hon inte tål, eller så är det yogurten, man ska väl vara lite försiktig med sånt innan 1 år? Så var det i alla fall när Leo var liten.
Svar på tråden VI från Linköping