Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping

Sen är ni ju några som ska hem till mig på lördag så vi träffas ju då om inte annat

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    dinana skrev 2008-09-02 17:23:34 följande:
    Ja det är ju sant. Jag får förhoppningsvis skjuts av Marayah då =)
    Vad bra
    Marayah skrev 2008-09-02 18:08:41 följande:
    kommer din sambo ta med båda barnen ut? E de ok om Filip följer med på partyt? Annars kommer ja ha en gubbe som kommer ringa stup i ett för han inte kommer ihg va som ska göras hemma.
    Min sambo kommer ta med sig båda barnen ut, eller åtminstone Leo, Vincent kanske stannar hemma, beror på dagsformen..men antagligen tar han med sig båda barnen.
    Men alla som vill får jättegärna ta med sig sina barn
    Så Filip får gärna följa med

Vincent sover sen 20 min tillbaka o sambon nattar Leo nu, sen blir det lungt här. Lite mys i soffan..håller på att göra fruktpurèer till Vincent just nu.

Mammatill4a skrev 2008-09-03 14:59:50 följande:
    Så nu är barnen hämtade från dagis och fick sig e 1 timmes frisk luft ute innan vi gick in, stackars alma ramlade av gungan , men så går de när man är lite och tror man är störst i hela värden och kan allt, men ALLT gick bra och hon lekte igen efter 2 min med tutte och filt ,fasiken hjälp mig, vad ska man hitta på för mat till gubben kommer hem då, suck vad trött jag blir på all mat man ska göra och har noll fantasi...Gubben ,garanterat liam och alma ska på speedway ikväll så jag blir la hemma sj med olvia då ska de gosas järnet med henne ..för då är de ingen som ser som hon brukar säga hihi
    Gör som vi, vi kör med veckomatsedel. Vi veckohandlar en gång i veckan o då innan vi åker o handlar så gör vi veckomatsedel o sen handlar vi allt på en gång i affären (kompletterar bara med lite frukt, grönsaker, bröd o mjölk om det behövs).
    Då går vi efter den matsedeln till punkt o pricka så då behöver man aldrig fundera på vad man ska äta idag

Angående vårdnadsbidraget så säger alla som jag vet om som sökt det, att man inte får jobba samtidigt. Det är ju lixom det som är själva grejen att man ska vara hemma med barnen för att man ska "slippa" jobba o barnen ska slippa dagis.

Firstandhappy skrev 2008-09-03 16:04:19 följande:
    ja det verkar vara väldigt olika det där, tycker ju att det borde vara så men som det står i reglerna som linköping skrivigt så får tydligen föräldrarna förvärvsarbeta.
    Konstigt..vad är då meningen med bidraget? Om man jobbar så måste ju barnen vara på dagis o då kan man ju inte få bidraget..
    Marayah skrev 2008-09-03 16:19:03 följande:
    Denna dag har nu susat förbi.... Har min granne på besök o hon busar med Filip, se så glad man kan vara. Så skojj nu när man får leenden när man busar till de.
    Såå söt

Jag kan inte fika..ska träffa en kompis imorgon på fm, sen ska jag baka bröd på em.
    På fredag ska jag städa inför lördag

Var har Fru T tagit vägen? Var ett tag sen som hon skrev.

Svar på tråden VI från Linköping