Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping

dinana skrev 2008-11-12 15:11:56 följande:
    fick papper från bbb igår där man fick erbjudande om att fåå bedband 100 för 249 kr i månaden. lite fult tycker jag för jag har ju redan bbb och netalar 320 kr i månaden.. borde inte jag också kunna få betala 249 kr, som har varit medlem i över ett år?
    Det är ju bara ett erbjudande som man får när man blir ny kund hos dem, det kanske gäller i 6 månader eller så. Vi hade så när vi blev kunder där. Sen får man betala full pris.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Fru T skrev 2008-11-12 15:36:44 följande:
    dom mäter bara nacken och det är frivilligt väntar på att mannen ska skana in bild så ni får se det gick jättebra, bebis sov som en stock me benen korsade men sen väckte Bm den å då sprattlade det och boxades för fulla muggar där inne FY FAN VA UNDERBART DET VA!
    Så himla mysigt!
    Fru T skrev 2008-11-12 15:53:14 följande:
    såå nu ligger det en bild på vårt underverk bland mina bilder
    Så söt

Får se om vi kanske dyker upp loppisen, om vi inte har annat för oss. Hade tänkt att jag, sambon o Leo skulle på bio så att han fick lite egentid med oss, men den filmen som vi vill se har inte premiär förrän nästa vecka. Får se om det kanske blir badhuset istället, Vincent får vara hemma med sin mormor.

Nu ska vi snart till dagis med Leo, sen ska jag o Vincent gå på babycafè o sjunga o dansa

Mammatill4a skrev 2008-11-13 11:12:39 följande:
    Hoppar bara in en snabbis och säger att i natt har man inte sovit mkt, haft en tuttig kille vid brösten hela natten, fram tills i morse, då han kunde koppla av att sova lite. Nu ligger han på mitt bröst och sover och jag bara luktar bebis. Så mysigt så inte sant. Barnen är på dagis som vanligt till kl 14 och älsklingen är på fk med papper för stunden. Killen har även fått namnet arvid , kom vi fram till i morse då vi tröttnat på att säga bebis till honom hela tiden. Hoppas alla får en toppen dag.
    Vad mysigt det låter! Vill med sniffa precis nyfödd bebis igen.
    Skorpan08 skrev 2008-11-13 10:52:52 följande:
    Är det någon av er som vet när fotografen kommer till Ikea nästa gång?
    Vet inte, står inget på Stjärnstudios hemsida. Däremot är de i Norrköping nästa vecka 17-21 nov.
    Skorpan08 skrev 2008-11-13 10:03:22 följande:
    Vad ska alla hitta på idag?Jag håller på att städa alla golv. Hoppas solen tittar fram så man kan ta en skön promenad senare.
    Här har jag o Vincent precis kommit hem från babycafè. Nu sover Vincent i vagnen ute på tomten o jag ska ta o skriva matsedel o handlingslista till våran veckohandling ikväll.

JennyoPatrik: Vincent o Leo är ju oxå födda i samma månad, så det är jättesmidigt egentligen o vi har sparat alla kläder från Leo, men vi (läs shoppingtokiga jag ) köper ändå nytt så fort det behövs eller tillfälle ges Det enda som vi använder som är Leos gamla kläder är pyjamasar, strumpor, mössor o overall.

Jag älskar oxå att simma, bra träning för min onda rygg oxå. Tyvärr kommer jag inte väg så ofta nu för tiden för när sambon kommer hem vid 17-17.30 är jag såå trött.
    O på helgerna har vi tusen andra saker att göra, men ska försöka komma igång igen.
    Att vara gravid 2 ggr var inte bra för mig på ett sätt, då lärde jag mig att äta så mycket skräpmat O nu är jag fast. Vill ju ner mina 10 kg i vikt, men det lär ju inte ske så länge jag äter skräpet (dock inte varje dag, men på helgerna). Vägde 49 kg innan jag träffade min sambo o innan jag blev gravid låg jag på 54-55 kg. Dit vill jag igen.

Familjetrollet skrev 2008-11-13 19:53:47 följande:
    ja om man endå kunde få tillbaka sin gamla kropp.själv vägde jag runt 48 kg när jag mötte maken..med första  tösen gick jag upp nästan 20 kg.gick sen ner lite i vikt och fick platt mage efter mycket om och men,men den vikten höll inte länge då man blev gravid igen och igen.men nu ökar jag i vikt för varje månad.numera ser man gravid ut,villket jag avskyr.nu väger jag runt 60 kg och vill ner till 50 kg.vill inte gå upp ett enda gram till.snart får man köpa mammabyxor för att ens få plats med fläsket i byxornamen inget tycks hjälpa,går inte ner nått.funderar på att börja med gå ner i vikt tabletter
    Jag gick upp 12 kg med Leo o 8,5 kg med Vincent, de kg gick jag ner direkt båda ggr, bara det att jag har fortsatt att ha samma vanor som jag hade när jag var gravid, så därför ligger jag på 65 kg nu.

Jag tycker att du är smal!
    Familjetrollet skrev 2008-11-13 20:05:05 följande:
    jag smal?kan tyvärr inte hålla med om det.med sonen gick jag upp runt 7 kg och rasade 15 kg på ca 1-2 månader.sen gick man upp 20 kg.fick bort 10 kg och sen har man lyckats "banta"en gång.här äter jag alldels för mycket skräpmat oxå,godis osv.äter jätteofta då jag blir vrålhungrig bara ca 1 timme efter att ha ätit mig proppmätt.är ju mer eller mindre hungrig jämt.borde väll kolla upp det.jag började äta mycket mer efter mitt MA.sen har man inte kunnat sluta.vill verkligen sluta äta jämt och kunna vara mätt minst 3-4 timmar.det är verkligen svårt att sluta med sina dumma ovanor.men nästa år ska jag kunna ha badkläder utan att behöva må dåligt över hur kroppen ser ut.sen har vi diabetes i släkten och risken finns ju att man får det om man inte lyckas hålla vikten
    Jag tycker du är smal iaf O framför allt jämfört med mig.
    Familjetrollet skrev 2008-11-13 20:13:56 följande:
    jag tycker att du har normal kroppsform.jag var alltid trådsmal förr.vill inte bli så smal igen bara få bort magen.
    Så fort jag säger till min sambo eller mamma att jag är fet, så säger de att jag har normal kropp, blir såå knäpp på det där normal Vad är normal egentligen?
    Men det sitter nog mer i huvudet på mig, är såå utseendefixerad o har svårt att förstå att kroppen inte riktigt ser ut som innan man fick barn.
    Jag har så dåligt självförtroende så det finns inte!
    Skorpan08 skrev 2008-11-13 21:37:56 följande:
    LoVmamma och Familjetrollet: Ni har båda fina kroppar som ni ska vara stolta över. Era barn kommer från dom!
    Jo, det är jag ju egentligen just eftersom barnen har kommit ur den.
    Men ibland känner jag mig som en gammal, trött o sliten tant på 70 år, med kropp därefter. Jag vill vara en pigg o fräsch tjej ju Är ju bara 25 år.
    Firstandhappy skrev 2008-11-13 21:59:30 följande:
    Nu har man lkommit hem från gammelmormor där vi har hämtat den gamla släktklenoden läragåvagnen... en riktigt sådan där gammal röd sak med gula hjul, jag vet att jag hade den när jag var liten och likaså min kusin..William tycker den är skitrolig, springer nästan överallt med den och jag min dumme sate satt och grät vid bordet över att min lilla älskling snart kommer springa ifrån mig..Tror till o med tegelstenen som ligger i den är antik..
    Vad kul Vi ska ta fram Leos gamla gåstol i helgen till Vincent.
    Marayah skrev 2008-11-13 22:22:04 följande:
    Men ni ska vara glada att ni ligger under 100 iaf, för de e de nån annan som inte gör kan ja säga.. Men de e de ja försöker att ändra på nu, hoppas bara på att vågen och måtten visar något om ett par v så man får extra motivation o fortsätta..Nu e de dags att sova iaf.. Natti..
    Du är jätteduktig Kan du skicka över lite motivation till mig?
    Skorpan08 skrev 2008-11-14 08:28:32 följande:
    Visserligen ligger jag under hundra-strecket men jag får ständigt frågan om Elin ska bli storasyster. Fast då brukar jag bara säga "Den som lever får se" heheVad tror folk egentligen? Att man ser ut som barbie efter fyra barn.*L*
    Men gud! Jag tycker du är fin. Tycker inte alls det ser ut som att du är gravid. Ibland blir man så trött på folk. Jag skulle bli jätteledsen om jag fick en sån kommentar nångång.
    Mammatill4a skrev 2008-11-14 11:14:19 följande:
    go fm på er alla. här har man fått låna svärfars data några dagar, så man kunde lägga in lite bilder på vår guldklimp .. finns att skåda i bildgalleriet..annars är de bra här, lever livet med en Arvid på bröstet ända ställe han sover på och vid tutten såklart med där de äts mestadels..
    Han är verkligen supersöt
    Mammatill4a skrev 2008-11-14 12:14:04 följande:
    Tack, ja han är verkligen en prins för sig. ska bara få till kort på alma och arvid med, men inte så lätt när hon inte sitter still för länge med honom i knät, har rätt mkt spring i benen jst för tillfället..Liam har börjar prata om er lastbil med, hehe han vill la ta en sväng snart kan ja tro..Ser att ni pratar vikt, säger så här, jag har de jag har man och barn och de älskar mig för den jag är så vikten är inte allt...har kämpat i så många år med den och mobbad som barn så orkar inte bry mig, har de jag har och de vänner ja har och tycker de inte om mig för den jag är så är de inte några sanna vänner helt enkelt.. nu ska ja lägga mig ner och vila ryggen.. Arvid sover just nu på pappa istället
    Så känner jag oxå, jag har två barn o en underbar sambo. Så egentligen borde jag inte bry mig så mycket om mitt utseende. Men jag har så dåligt självförtroende så det hjälper inte så mycket.
Svar på tråden VI från Linköping