• dinana

VI från Linköping

Familjetrollet skrev 2008-10-19 15:19:47 följande:
    vasågodhoppas alla har haft en bra dag.här är lillan hostig och snorig.strax ska det städas och tvättas BLÄÄÄ säger jag.mammatill4askoj att se dig i tråden.hoppas allt är bra med dig och att du tog dig hem från centrum utan att få värk.alma är så söt när hon ropar hej
    aha, där ser man... misstänkte det också. får hoppas att det inte är något allvarligt den här gången heller då.

nej, pizzan har jag faktiskt ätit upp nu så den lukten slipper jag nu. fast jag smakar blä i munnen istället.
    Mammatill4a skrev 2008-10-19 15:05:44 följande:
    Dinana. Om jag kan lugna dig lite så blödde jag under 2 veckor tid bara på kvällarna innan jag ens gjorde grav test med denna skrutt, trodde inte att jag var gravid men de var jag ju och då i v 9 . Håller tummarna för dig att allt är lugnt. När jag sökte för blödning efter i v 10 fick jag tid redan dan efter på fm.
    ah vad skönt att höra. vi får se vad de säger imorgon. tycker också att jag borde kunna få en tid lite närmre... det är ju liksom 10 dagar kvar till min förbeställda tid.
    ♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • dinana
    Maria84 skrev 2008-10-19 17:47:43 följande:
    dinana - med Lucas hade jag bruna flytningar till och från i början, blev riktigt orolig med allt bakom mig men hade inga problem att få komma in och kolla. Var inne på Kvinnokliniken massor av ggr innan v.12 dels för att jag ville in några ggr och så några ggr ville de ha in mig för extrakontroll, så jag hade frikort rätt snart. Jag hoppas att du får komma in på kontroll imorron, är det kvinnokliniken på US som du har pratat med?
    Ja det har jag, men jag tänkte ringa ner till Kvinnohälsan först för det är ju där jag skall göra mitt VUL den 29e. Så kanske kan man få tid innan dess... hoppas det, men som sagt, får jag ingen ny ti ddär så ringer jag till Kvinnokliniken istället...
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-10-19 19:28:24 följande:
    håller tummarna för dig, om inte kvinnohälsan har tid , så ring kvinnokliniken för ja vände mig ditt på en gång , och har man inte pengar får man ju en räkning hemskickad till enfamiljetrollet: hihi klart ja tog mig hem, tog lite tid bara tur att alma inte går för fort bara hehe har man nåt att skylla på
    Det kostar väl runt 250 kr eller nått på kvinnokliniken.. eller hur?
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-10-19 19:31:00 följande:
    kom på att man kan få blödningar vid sex oxå när man är gravid.hoppas du får en ny tid så du inte behöver vara orolig.här skule man städa idag,men icke,det blev fuskstädat.så imorrn får jag städa ordentligt.snart ska jag se på andra avenynni får ha en bra kväll allesammans
    Jo det har jag också hört talas om, men det var inget vi sysslade med i förrgår... (vad jag minns i alla fall). Annars är det ju grymt mycket skönare nu när man är gravid *hihi*
  • dinana
    thelifesaviour skrev 2008-10-19 19:45:59 följande:
    Hörreni! Nu får ni hålla lite tummar att det inte dyker upp någon mens för mig i dagarna! Lova! :)
    Ja det lovar jag att göra... skulle ju vara så roligt om du plussar nu också... när har du beräknad mens?
  • dinana

ja fy fan säger jag bara.. försöker få tag på en tid till VUL men på kvinnohälan blev jag omdirigerad till Kvinnohälsan.. och där så fick jag en telefontid vid 13,50. Känns som en evighet... om man ringer akut hur kommer det sig att de inte kan svara direkt liksom? Blä... fick ett annat telefonnummer att ringa också... men de har tydligen bara telefontid mellan 11-12.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2008-10-20 09:44:50 följande:
    fy vad dåligt.jag tycker att vården är ett skämt numera.hoppas du får en vul tid denna vecka.hoppas ni mår bra för övrigt här är lillan förkyld och hostig.här är man rastlös,för lite sömn mm.men i helgen får man fullt hus igen när sonen kommer hit igen för att vara här på höstlovet
    Ja, jag ville ju ha en tid idag... så jag förstår inte vad det är som tar sådan tid... kan man få tid på storken tro? Är ju inte inskriven där.. men ändå liksom
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-10-20 09:50:05 följande:
    kolla med storken.jag ringde aldrig in utan åkte till akuten när jag hade blödningar.har fått göra vul med nr 2 och nr 4  pga komplikationermen de säger alltid att man ska avvakta.inte så lätt när man är livrädd att nått är fel.jag tycker att de borde ta dig på större allvar med tanke på att du har haft utomkvedes.hade du några småblödningar när du väntade molly?
    Storken fick jag inte gå till tydligen.. de sa att de inte hade några gynekologer där... utan jag skulle ringa till karolina-kliniken i sådana fall.. och dit har jag ju ringt innan och då sa de att jag skulle ringa till Kvinnokliniken.. så jag får väl hålla mig kvar på KK nu då.
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-10-20 10:26:57 följande:
    Men herregud! Finns det ingen möjlighet att åka upp akut då? Och kräva ett vul? Du får väl överdriva och säga att du har kraftiga magsmärtor eller nåt. Fan att det ska vara så svårt att bli tagen på allvar inom sjukvården!!
    Kanske man kan, men jag måste ju ha ungen med och det blir ju krångligt. Då är det bättre om jag har en tid så jag vet vad jag kan vänta mig...
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-10-20 10:32:08 följande:
    Ja det är ju sant. Du har ingen som kan vara barnvakt då?Får hoppas att du får en tid snart iaf!
    Nej, eller kanske.. men jag vet inte om jag vågar lämna bort henne till någon annan.. pappa är ju okej, men han jobbar hela dagarna.
Svar på tråden VI från Linköping