Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping

Guardian Angel 07 skrev 2008-10-18 20:18:25 följande:
    Nu har jag blivit intervjuad igen allt gick kanonbra och Nathalie fick vara fotomodell igen Tänkte bara lägga in en länk som ni gärna får titta på kampanj.rosabandet.se/Templates/MyPage.aspx... Hoppas ni haft en underbar dag! Nu ska vi se på "stjärnor på is" Ni får ha en fortsatt trevlig kväll!
    Vad roligt
    Får gärna inboxa mig oxå
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Har nu testat att lägga ut en film för första gången
    Jag filmade när Vincent hade satt sig upp själv på knäna. Tyvärr tog minnet på kameran slut för fort, för efter det så försökte han resa på sig.

http://www.familjeliv.se/hem/leos_och_vincents_mamma/video.php

dinana skrev 2008-10-18 20:56:01 följande:
    Så duktig han är =)
    Ja, vi är så impade, tycker att han är tidig, fast det finns ju de som är ännu tidigare o duktigare Men vi jämför med Leo, när han var i samma ålder så hade han inte ens kommit på hur man ålar, men antar att det är att Vincent nu ser hur Leo gör o vill göra likadant.
    Maria84 skrev 2008-10-18 21:04:30 följande:
    LoVm - vad duktig han är! Precis som Vincent så har Lucas varit mkt tidigare än Liam med allt. Lucas började ju krypa när han var 6 mån när han började krypa och ställa sig upp. Liam började inte krypa förrän han var 9 mån.
    Leo började åla när han var 7 månader, Vincent började när han var 5,5 månad.
    Leo började krypa på riktigt när han var 10 månader, Vincent är nästan på G nu att krypa på riktigt o han blir snart 7 månader.
    Många säger att barn nummer 2 är tidigare på saker o ting eftersom de ser hur storasyskonet gör.

Lite nya bilder oxå Bilderna är klickbara.

Sötnos Vincent

Sötnos Vincent

Kladdiga Vincent äter majskrok..hehe..

Kladdiga Vincent äter majskrok..hehe..

Mmm, såå gott o kladdigt med majskrok

Mmm, såå gott o kladdigt med majskrok

Vincent står själv i våran soffa

Vincent busar i soffan med sin pappa o sin storebror

Vincent busar i soffan med sin pappa o sin storebror

Vincent har satt sig själv upp på knäna

Vincent har satt sig själv upp på knäna

Familjetrollet skrev 2008-10-19 08:28:29 följande:
    god morgon allesammansvart är alla?vad ska ni hitta på idag då?här ska man ev ut till tornby och kolla efter vinterskor och målarfärgDinanahoppas allt är bra med dig idagL o V mammavillken söt son.väldigt lik mamma är han
    thelifesaviour skrev 2008-10-19 08:36:59 följande:
    L&V mamma, Vincent är så söt och som familjetrollet säger, ni är tokigt lika! Fina båda två!
    Tackar
    dinana skrev 2008-10-19 10:46:57 följande:
    Godmorgon, jo, det är okej med mig idag... lite konstig i magen och jag är super illamående.. testade med huvudvärkstabletter först men det verkar inte hjälpa mot illamående, så nu har jag tagit en postafen (skall ju hjälpa mot illamående står det ju på, sen att det är mer för åksjuka, skit samma). Har inte blödit (blött) något mer sen igår morse, däremot lite brun/svart kladd. Tänker ringa till kvinnohälsan och kräva ett VUL.
    Hoppas att du får komma in så att du får veta. Håller tummarna att allt är bra!
    dinana skrev 2008-10-19 12:12:47 följande:
    Skall på kurse vid tio-tolv imorgon, men blir nog att jag får skippa den.. för jag vet inte om jag orkar med det. Är ju ändå så nervös... hoppas jag kan få en tid för VUL direkt.. någon som vet om det kostar något att göra VUL. Vet att det är gratis på kvinnohälsan, men det är ju vid beställda tider.... men kanske kostar på sjukhuset annars.
    Om man får åka till KK på sjukhuset o göra VUL så kostar det som ett vanligt läkarbesök, 250 kr alltså. Det fick jag betala när jag fick göra VUL när jag var gravid med Vincent.
    Marayah skrev 2008-10-19 11:46:59 följande:
    Becka: Så duktig han ör prinsen.. Diana: Håller tummarna för dig... Hoppas att illamåeendet är ett tecken på att de fortfarande tickar ett litet hjärta där inne i magen... Här har man försökt filma Filip när han vänder sig från rygg till mage, han började idag. O så fort man vänder tillbaka till rygg så vänder han sig till mage.. Det gick snabbt när det väl började... O gröt har vi börjat med nu oxå.. Idag kommer farmor och hämtar oss så vi ska åka en sväng till henne...Nu ska ja ta o hoppa in i duschen, fick sova till 10 idag.
    Visst är han

O vad duktig din lilla prins är Som har lärt sig att vända sig o som äter gröt, stora killen nu ju
    Nu går det fort!
    thelifesaviour skrev 2008-10-19 19:45:59 följande:
    Hörreni! Nu får ni hålla lite tummar att det inte dyker upp någon mens för mig i dagarna! Lova! :)
    Håller tummarna stenhårt!
Svar på tråden VI från Linköping