Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping

Var beredd på att du KAN få sitta o vänta länge trots att du har fått en tid.
    När jag var gravid med Vincent så fick jag göra vul där o hade en speciell tid, men fick vänta i 1,5 timme o sen kommer de o säger att läkaren har slutat sitt pass, klockan var då typ 16, så jag fick en tid dagen efter, snacka om att jag var arg då! Sambon hade tagit ledigt från jobbet o allt så han kunde vara med Leo under tiden. Dagen efter fick jag dock komma in direkt. Beror nog på hur mycket de har att göra o hur många fall som är akuta.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    dinana skrev 2008-10-21 12:23:15 följande:
    Okej, skiljer ju inte så mcyket i resväg, men när man går så kan det ju ta evigheter.. jag hittar ju inte alls på sjukhuset (trots att jag bott där i två veckor).
    Vet du vart kvinnokliniken ligger?
    dinana skrev 2008-10-21 16:31:50 följande:
    Hej tjejer, det gick jättebra hos doktorn. Jag är fortfarande gravid. Har en liten i magen.... är så lycklig. Jenny tusen tack för sällskapet. Jag tar gärna å fikar någon dag igen.
    Gud så skönt!
    JePaLuLi skrev 2008-10-21 19:20:58 följande:
    Kan inboxa adressen till dig!
    Kan du göra det till mig med?

Nu har vi sålt babysittern oxå, så nu har vi tjänat 300 kr till

Har varit på ikea o köpt grindar nu till våran trappa.

Mammatill4a skrev 2008-10-21 20:10:34 följande:
    hihi, som lille vincent for omkring på golvet igår så förstår ja om ni behöver trappgrindar. hoppas ni haft en bra dag annars
    Ja, han är verkligen överallt! Tar man upp honom o lägger honom nån annanstans så är han tillbaka på samma ställe direkt! En riktig liten buse är han
    Vi måste barnsäkra kökslådorna oxå, för han drar sig uppåt o nästan ställer sig upp mot dem o det är ju farligt. Riktigt busfrö..hehe..
    Ja, vi har haft en mysdag hemma, har ju inte varit nåt skönt väder ute idag.

Imorgon ska Leo till dagis o jag tänkte ta en tripp till ikano då, min pappa kunde inte komma sen så då tänkte jag passa på att åka dit o shoppa lite kläder.
    Mammatill4a skrev 2008-10-21 20:28:01 följande:
    hihi kul när de är fart och fläkt i de små barnen och att de får röra på sig överallt.. var så kul att se honom igår och vad leo pratade alma vart nog lite kär, svårt att få henne till bilen kan ja säga.. heheOk roligt med shopping, sj fick man tyvärr ställa in dagen på ikano imorgon då de vart för mkt handlig av mat men nu har vi ju så vi klara oss 1 månad och om inte bebis har kommit til nästa vecka ska de bli ikano då istället , för olivia fyller i början av november så hon vill ju ha lite paket ..shoppa kläader är inte helt fel. hoppas du hittar nåt riktigt smarigt..
    Ja, Leo är en riktig liten pratkvarn..hihi..han tyckte att Alma var söt sa han

Jag ska shoppa kläder till barnen eller speciellt till Vincent som växer som ogräs, så inga kläder till mig, om jag inte råkar springa på nåt snyggt bara sådär
    Ska nog in en sväng på ikea oxå o kolla lite mera på julpyntet, älskar julen o längtar såå mycket dit!
    Mammatill4a skrev 2008-10-21 20:36:06 följande:
    hihi ja barn är allt roliga, får se till att träffas snart så barnen kanske kan leka tillsammans..ja du de är ju de enda barnen gör, hoppas du hittar nåt snyggt men de är ju inte så svårt.ja jag har börjat gilla julen sen man fick egna barn faktiskt, får se hur rörtigt de blir detta år då man just flyttat och ska ha hela min familj hemma hos oss för en gång skull.. ska bli riktigt kul f
    Ja, det tycker jag absolut att vi får ta o göra. Får se till att fixa en träff med barnen inna ni flyttar, så man får gosa bebis oxå Vincent kommer ju se ut som en jätte i jämfört med eran plutt.

Mammatill4a: Det tycker jag låter som en bra idè..jag tror föresten oxå att ni får en pojke. O får ni det så vet du vart du kan vända dig om du vill ha pojkkläder

Fru T skrev 2008-10-21 20:51:25 följande:
    får inte behålla ett jota men tvingar i mig kräm med mjölk med jämna mellanrum för att jag måste få i mig nånting å då väljer jag nåt som är "lätt" att kräkas...Har pratat me KK idag igen å jag kommer få åka upp på dagarna å lägga mig å få dropp å sen få sova hemma så ja slipper lägga in mig igen...fick även veta idag att min mor mådde piss i 5månader när hon väntade mig å va sjukskriven å rasade i vikt... ja har redan tappat 3kg så jag är glad att ja inte är lika smal som ja vart i mina dar utan har nåt å ta av nu...
    Gud så himla jobbigt för dig Finns det inget mer än dropp de kan ge dig?
Svar på tråden VI från Linköping